گوگل با بروزرسانی ARCore 1.2 پشتیبانی از تعامل چند نفره را به بازی و اپلیکیشن اضافه می‌کند

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
گوگل قصد دارد API واقعیت افزوده‌ی خود با افزودن قابلیت قرار دادن برنامه‌ها روی سطوح عمودی به‌روز کند. این حالت شبیه قرار دادن تابلوی نقاشی روی دیوار است؛ اما ویژگی‌های به‌روزرسانی جدید گوگل به همین جا ختم نمی‌شود.
تبلیغات

گوگل در نظر دارد تا API واقعیت افزوده‌ی خود را به گونه‌ای آپدیت کند که بتوان اپلیکیشن‌ها را بصورت واقعیت افزوده روی سط.ح عمودی قرار داد. جذاب‌ترین ویژگی جدیدی که در ARCore 1.2 شاهد آن خواهید بود، امکان تعامل چندنفر با دستگاه‌های مختلف در یک تجربه‌ی واقعیت افزوده است. منظور دستگاه‌های مختلف تنها دو دستگاه نیست. گوگل می‌گوید حتی iOS نیز پشتیبانی می‌شود.

در ویژگی جدید که Cloud Anchors نام دارد، قابلیت واقعیت مجازی به فضای خاصی اختصاص داده می‌شود و داده‌های آن از طریق اینترنت به اشتراک گذاشته می‌شود.

گوگل به عنوان نمونه دو شخص را نشان می‌دهد که در حال انجام بازی دوز در هوا هستند. این افراد به صفحه‌ی بازی در گوشی خود نگاه می‌کنند و اشکال X و O را با کشیدن آن‌ها در گوشی یا حرکت دادن گوشی در فضا رسم می‌کنند.

البته این نمونه اساسا اپلیکیشنی مختص این بازی این‌چنینی نیست؛ بلکه نسخه‌ی به‌روزشده‌ای از اپلیکیشن گوگل به نام A Line است که امکان نقاشی رو فضاهای واقعی را به صورت مجازی در اختیار می‌گذارد. گوگل می‌گوید نسخه‌ی مخصوص برنامه با پشتیبانی از Cloud Anchor در «هفته‌های آتی» در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات