تراشه کرین 980 هواوی از فناوری ساخت هفت نانومتری TSMC بهره می‌برد

چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
هواوی قصد دارد جدیدترین تراشه‌ی خود را با نام Hisilicon Kirin 980 روانه بازار کند که ظاهرا بسیار قدرتمندتر از اسنپدراگون ۸۴۵ خواهد بود.
تبلیغات

ماه گذشته امتیاز هواوی میت ۲۰؛ پرچم‌دار آتی چینی‌ها در بنچمارک انتوتو منتشر شد که براساس آن، محصول جدید هواوی موفق به کسب امتیاز ۳۵۶۹۱۸ شده بود. کسب چنین امتیازی کارایی تراشه‌ی کرین ۹۸۰ را به اثبات رساند و نشان داد که این پردازنده می‌تواند نسبت به اسنپدراگون ۸۴۵ از عملکرد بهتری برخوردار باشد. حال اطلاعات جامع‌تری از تراشه‌ی Kirin 980 منتشر شده است که در ادامه‌ی مطلب در اختیارتان قرار خواهیم داد. با زومیت همراه باشید.

تراشه کرین ۹۸۰

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که تراشه‌ی کرین ۹۸۰ در نیمه‌ی دوم سال جاری، همزمان با رونمایی از هواوی میت ۲۰ عرضه خواهد شد. علاوه‌بر این، ظاهرا تراشه‌ی جدید از فناوری ساخت FinFET هفت نانومتری TSMC بهره خواهد برد. همچنین، اعتقادات بر این است که تراشه‌ی کرین ۹۸۰ از آخرین فناوری هوش مصنوعی Cambricon، به عنوان بخشی از مجموعه 1M بهره خواهد برد.

به‌‌لطف فرآیند ساخت بهبود‌یافته انتظار می‌رود که Kirin 980 علاوه‌بر داشتن توان پردازشی بسیار بالا، به‌لحاظ بهره‌وری انرژی نیز نسبت به کرین ۹۷۰ بسیار بهینه‌تر باشد؛ تراشه‌ی یادشده در حال حاضر، در محصولات پرچم‌داری همچون هواوی P20، هواوی P20 Pro، میت 10 و میت 10 پرو نیز به‌کار می‌رود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات