اندروید پی با رابط مبتنی بر ژست‌های حرکتی معرفی شد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
گوگل اندروید پی را با رابط جدید مبتنی بر ژست‌های حرکتی و ظاهری جدید در رویداد Google I/O 2018 معرفی کرد.
تبلیغات

گوگل امروز جدیدترین نسخه‌ از سیستم‌عامل محبوب اندروید را به‌صورت رسمی معرفی کرد؛ اندروید پی یک نسخه‌ی کاملا بازطراحی‌شده از سیستم‌عامل موبایل گوگل محسوب می‌شود که قابلیت‌هایی جدید و رابط کاربری مبتنی بر ژست‌های حرکتی مشابه آیفون ۱۰ را ارائه می‌دهد؛ با این حال هنوز خبری از نام رسمی اندروید P نیست. در ادامه با مهم‌ترین قابلیت‌های جدید اندروید P آشنا خواهیم شد:

رابط کاربری

مهم‌ترین تغییر اندروید پی، اضافه‌شدن ژست‌های حرکتی به آن است؛ نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اندروید، راهکاری کاملا جدید برای جابه‌جایی در محیط رابط کاربری ارائه می‌دهد که بر مبنای ژست‌های حرکتی مشابه iPhone X است؛ بنابراین نشان‌گر کوچکی برای هوم در لبه‌ی پایین رابط کاربری دیده می‌شود و با سوایپ از لبه‌ی پایین به سمت بالا، شما را به صفحه‌ی هوم هدایت خواهد کرد.

رابط کاربری اندروید پی
رابط کاربری اندروید پی
رابط کاربری اندروید پی
رابط کاربری اندروید پی
رابط کاربری اندروید پی

اما هنگامی که در صفحه‌ی هوم هستید، سوایپ به سمت بالا، شما را به صفحه‌ی شامل‌ کارت‌های مالتی‌تسکینگ منتقل خواهد کرد؛ در حالی که سوایپی دیگر از آنجا، اپ دراور را ظاهر خواهد کرد. ضمن اینکه کاربر می‌تواند با سوایپ به سمت کنار روی نشانگر هوم، به‌سرعت بین اپ‌های اخیر جابه‌جا شود.

تندرستی دیجیتال

احتمالا شما نیز مدت زیادی را صرف استفاده از دستگاه‌های هوشمند می‌کنید؛ به‌نظر می‌رسد که گوگل نیز از این موضوع آگاهی دارد و اولین شرکتی است که سعی دارد تا اقدامی در سطح سیستمی برای مقابله با آن انجام دهد.

به‌لطف یک داشبورد یکپارچه، شما می‌توانید تعداد دفعات باز کردن قفل گوشی هوشمند خود به‌صورت روزانه، زمان صرف‌شده برای هر اپلیکیشن و ... را مشاهده کنید. درک رفتار دیجیتالی شما، شروعی بسیار خوب محسوب می‌شود؛ اما پایان کار نیست، اندروید پی به‌شما اجازه می‌دهد تا برای هر اپلیکیشن محدودیت زمانی تعیین کنید و هنگامی که به سطح تعیین‌شده رسیدید، سیستم‌عامل به شما هشدار می‌دهد.

هوشمندی اندروید

اسلایس در اندروید پی

در قالب هوشمندی اندروید، چند قابلیت در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که به‌موجب آن می‌توان از تمام پتانسیل گوشی بهره برد.

باتری تطبیقی

این قابلیت با بهره‌گرفتن از یادگیری ماشینی در سطح دستگاه، ادراک نوع کاربری شما را می‌آموزد و بدین ترتیب سیستم با تطبیق پیدا کردن با الگوی استفاده‌ی شما از گوشی، از تعداد دفعات آغاز فعالیت پردازنده، نزدیک به ۳۰ درصد می‌کاهد.

روشنایی خودکار جدید

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند با اتکا به محیط پیرامون شما، روشنایی نمایشگر را تنظیم می‌کنند؛ اما این سازوکار، برای تمام کاربران عملکرد یکسانی دارد، در حالی که کاربران مختلف، میزان روشنایی متفاوتی را ترجیح می‌دهند. به لطف قابلیتی جدید موسوم به «روشنایی تطبیقی»، پس از آنکه گوشی با ترجیح شما آشنا می‌شود، امکان تنظیم دستی روشنایی را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدین ترتیب، کاربران می‌توانند با تغییرات دستی کمتر، روشنایی بهتری را تجربه کنند.

اکشن‌ها

اکشن‌ها براساس الگوی کاربری شما پیش‌بینی می‌شوند و در حقیقت میان‌بری برای دسترسی به مواردی محسوب می‌شوند که به‌صورت مداوم از آن‌ها استفاده می‌کنید؛ به‌عنوان مثال چنانچه هدفون را به گوشی خود متصل کنید، پیامی برای اجرای خودکار موسیقی دریافت خواهید کرد.

اسلایس‌ها

API جدید اسلایس به‌ توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا امکان دسترسی مستقیم به قابلیت‌های کلیدی اپلیکیشن خود را از منوی جست‌وجو فراهم کنند؛ به‌عنوان مثال لیفت با استفاده از اسلایس API به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق منوی جست‌وجو به بخشی از اپلیکیشن دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات