ایسوس لپ تاپ باریک و قدرتمند ذن بوک پرو 2018 را عرضه می‌کند

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس طی هفته‌های آتی، عضو جدید خانواده‌ی ذن بوک را که به پردازنده‌ای ۶ هسته‌ای Core i9 مجهز است، معرفی خواهد کرد.
تبلیغات

ایسوس به زودی از نوت‌بوک جدید خود از سری ذن‌بوک رونمایی خواهد کرد. لپ‌تاپ جدید این بار قرار است علاوه بر باریک بودن قدرت پردازش بسیار بالایی داشته باشد. پردازنده‌ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده است تراشه‌ی ۶ هسته‌ای Core i9-8950HK است که قدرت پردازش قابل ملاحظه‌ای برخوردار است. بدنه‌ی این لپ‌تاپ تنها ۱.۸۸ سانتی‌متر ضخامت دارد و وزن آن ۱.۸۶۰ کیلوگرم است. ایسوس نسخه‌هایی از این لپ‌تاپ با پردازنده‌های Core i5-8300H و Core i7-8750H را نیز آماده‌ی عرضه دارد که مدل اول چهار هسته‌ای و مدل دوم از نوع ۶ هسته‌ای است.

در خصوص سایر مشخصات این دستگاه باید به نمایشگر ۱۵.۶ اینچی آن که در دو رزولوشن فول اچ‌دی و اولترا اچ‌دی عرضه می‌شود اشاره کرد. مدل اولترا اچ‌دی دارای وسعت رنگ آرجی‌بی ۱۰۰ درصد بوده و مدل فول‌اچ‌دی وسعت رنگ ۱۰۰ درصد sRGB است. به علاوه، نسخه‌ی ۱۰۸۰‌پی ‌در دو نوع لمسی و غیرلمسی در دسترس قرار خواهد گرفت که در هر دو نوع، نسبت نمایشگر به بدنه ۸۳ درصد بوده و قطر حاشیه‌ی اطراف صفحه ۷.۳ میلی‌متر است.

در خصوص فضای ذخیره‌سازی، کاربران می‌توانند انتخاب خود را بین حافظه‌های ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی اس‌اس‌دی از نوع SATA III انجام دهند یا اگر به حافظه‌ی بیشتر و سریع‌تری نیاز دارند یکی از گزینه‌های ۵۱۲ گیگابایتی یا یک ترابایتی اس‌اس‌دی از نوع PCIe را انتخاب کنند. در خصوص رم، ذن‌بوک پرو ۱۵ (۲۰۱۸) در دو نسخه با هشت و شانزده گیگابایت رم DDR4-2400 عرضه می‌شود.

ذن بوک پرو 2018

این محصول به دو پورت یواس‌بی نوع C با پشتیبانی از تاندربولت ۳ و دو پورت یواس‌بی ۳.۱ نوع A مجهز است. همچنین، ایسوس موفق شده است یک پورت HDMI، ورودی هدست و یک درگاه کارت میکرواس‌دی را در اطراف این دستگاه جای دهد. هرچند ورودی اترنت در این محصول دیده نمی‌شود، ایسوس دانگل یواس‌بی به اترنت را به همراه این دستگاه عرضه خواهد کرد که کاربران در صورت تمایل می‌توانند به صورت جداگانه آن را تهیه نمایند.

کارت گرافیک تمام نسخه‌های ذن‌بوک پرو ۱۵ جی‌فورس GTX 1050 است و باتری ۷۱ وات ساعتی این لپ‌تاپ می‌تواند تا ۹ ساعت انرژی آن را تأمین کند. در مورد زمان دقیق عرضه‌ی این محصول، هرچند هنوز اعلام رسمی صورت نگرفته است، اما با توجه به نزدیک بودن نمایشگاه کامپیوتکس ۲۰۱۸ می‌توان انتظار داشت تا چند هفته‌ی دیگر شاهد رونمایی ذن‌بوک پرو ۱۵ باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات