مایکروسافت نسخه پیش نمایش پلتفرم یادگیری عمیق Brainwave را رونمایی کرد

دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در جریان بیلد ۲۰۱۸ از نسخه‌ی پیش نمایش پروژه‌ی Brainwave که یک پلتفرم اختصاصی برای اجرای مدل‌های یادگیری ماشین مبتنی بر آژور است، رونمایی کرد.
تبلیغات

مایکروسافت طی نطق اصلی کنفرانس بیلد ۲۰۱۸ از نسخه‌ی پیش نمایش پروژه‌ی Brainwave رونمایی کرد. برین‌ویو پلتفرمی برای اجرای مدل‌های یادگیری ماشین مبتنی بر سرویس‌ ابری آژور بصورت آنی است. 

مایکروسافت برخلاف رقبای خود نظیر گوگل که تمرکز خود را روی تراشه‌های اختصاصی قرار داده‌اند، بیشتر در تلاش است تا از طریق FPGA یا مدارهای مجتمع دیجیتال قابل برنامه‌ریزی، اجرای مدل‌های یادگیری ماشین را با سرعت بیشتر به پیش ببرد. مایکروسافت معقتد است که با استفاده از FPGA، سرعت بیشتر را در کنار انعطاف‌پذیری بالاتر به ارمغان می‌آورد. براساس اطلاعات ارائه شده توسط مایکروسافت، عملکرد FPGAهای استارتیکس اینتل در حالت استاندارد با عملکرد تراشه‌های اختصاصی توسعه یافته توسط رقبا برابری می‌‌کند. 

مایکروسافت Brainwave

مایکروسافت آگوست سال گذشته برخی از ابعاد پلتفرم برین‌ویو را ارائه کرد. اطلاعات ارائه شده نشان از این دارد که این پلتفرم از سه لایه شامل معماری توزیع شده‌ی سطح بالا، لایه‌ی سخت‌افزار مشتمل بر موتور شبکه‌ی عصبی عمیق که در FPGA ادغام شده و یک کامپایلر و محیط اجرا تشکیل شده است. 

مایکروسافت در حال اضافه کردن FPGAih به شبکه‌ی دیتاسنترهای خود است. مزیت این روش، حذف پردازنده‌های سنتی مورد استفاده در سرورها است که ارتباط مستقیم با FPGA را ممکن می‌کند. مایکروسافت مدعی است که تاخیر در FPGA تا ۵ برابر کمتر از پردازنده‌های TPU توسعه یافته توسط گوگل است. 

زمانی که مایکروسافت برای اولین بار از برین‌ویو رونمایی کرد، این پلتفرم نرم‌افزاری از هر دو فریم‌ورک Cognitive Toolkit مایکروسافت و TensorFlow گوگل پشتیبانی می‌کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات