شیائومی می 8 معرفی شد؛ نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند

پنج‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
مطالعه 6 دقیقه
شیائومی لحظاتی پیش از گوشی پرچم‌دار می 8 با طراحی مشابه آیفون ۱۰، نمایشگر AMOLED و دوربین قدرتمند رونمایی کرد.
تبلیغات

شیائومی نیز با رونمایی از Xiaomi Mi 8 به جمع تولیدکنندگانی پیوست که در طراحی محصولات خود از آیفون ۱۰ و اسنشال فون الهام گرفته‌اند. شیائومی لحظاتی پیش طی رویداد سالانه‌ی خود شهر شن‌ژن، پرچم‌دار جدید خود را برای رقابت با محصولاتی همچون آیفون ۱۰، گلکسی اس ۹ پلاس و وان‌پلاس ۶ معرفی کرد. شیائومی می ۸ در حقیقت جانشین می ۶ خواهد شد که در آوریل سال گذشته روانه‌ی بازار شده بود.

می ۸ طراحی متفاوتی نسبت به محصول بالارده‌ی دیگر چینی‌ها موسوم به می میکس ۲ اس دارد، پرچم‌دار جدید شیائومی چه از نمای جلو، چه از نمای عقب، طراحی شباهت‌های بسیاری با آیفون ۱۰ دارد؛ چرا که نمایشگر این گوشی هوشمند نیز از طرفین با حاشیه‌های بسیار باریکی احاطه شده است و در لبه‌ی بالایی آن، بریدگی باریکی وجود دارد که از دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سایر سنسورها میزبانی می‌کند؛ البته برخلاف آیفون ۱۰، کماکان حاشیه‌ی باریکی در لبه‌ی پایینی نمایشگر وجود دارد. پنل پشتی می ۸ از جنس شیشه با زبان طراحی موسوم به «Water Drop Arc» است و این پنل را فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ در بر دارد.

شیائومی می 8 / Xiaomi Mi 8

پرچم‌دار جدید شیائومی از نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED بهره می‌برد که توسط سامسونگ توسعه یافته است، این نمایشگر با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ × ۲۲۴۸ پیکسلی خود از نسبت تصویر ۱۸.۷:۹ بهره می‌برد و ۸۸.۵ درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است و از قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن نیز پشتیبانی می‌کند. چینی‌ها مدعی هستند که حداکثر روشنایی نمایشگر می ۸ به ۶۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن ۶۰٬۰۰۰:۱ است.

قلب تپنده‌ی شیائومی می ۸، تراشه‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ است و این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراهی می‌کند. چینی‌ها دوربین دوگانه‌ای با دو حسگر ۱۲ مگاپیکسلی را برای پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها با سایز ۱/۲.۵۵ اینچی و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری در پس لنز وایدی با دیافراگم f/1.8 قرار دارد و دیگری را لنز تله‌فوتویی با دیافراگم f/2.4‌ همراهی می‌کند. مجموعه‌ی دوربین اصلی می ۸ از لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره (برای حسگر اصلی) و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و ظاهرا عملکرد بسیار خوبی دارد؛ چرا که از وب‌سایت DxOMark امتیاز ۹۹ را دریافت کرده است.

شیائومی می 8 / Xiaomi Mi 8

وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی برعهده‌ی دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 قرار دارد که از زیباسازی چهره‌ی سوژه‌ بر مبنای هوش مصنوعی و نورپردازی سه‌بعدی پرتره نیز پشیبانی می‌کند، این دوربین به‌همراه اسپیکر مکالمه، حسگر مجاورت و ماژول نورپردازی مادون قرمز درون زبانه‌ی باریک در لبه‌ی بالای نمایشگر جای دارد. چینی‌ها مدعی هستند که شیائومی می ۸ نخستین گوشی هوشمند با GPS مبتنی بر فرکانس دوگانه است که باعث می‌شود موقعیت کاربر با دقت بیشتری پایش شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی می ۸ نیز برعهده‌ی باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن قرار دارد.

پرچم‌دار جدید چینی‌ها به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 10 و اندروید اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد. چینی‌ها مدعی هستند که نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی با استفاده از هوش مصنوعی، زمان بارگذاری اپلیکیشن‌ها را به صفر می‌رساند. می ۸ از قابلیت تشخیص چهره‌ی مبتنی بر مادون قرمز نیز بهره می‌برد که به‌موجب آن، امکان باز کردن قفل گوشی در تاریکی مطلق نیز فراهم می‌شود. شیائومی می ۸ در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و طلایی روانه‌ی بازار خواهد شد.

شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن / Xiaomi Mi 8 Explorer Edition

شیائومی نسخه‌ی ویژه‌ای از می ۸ را نیز با نام Mi 8 Explorer Edition‌ معرفی کرد که از مشخصات سخت‌افزاری یکسانی با نسخه‌ی عادی بهره می‌برد، با این تفاوت که چند قابلیت خاص برای آن در نظر گرفته شده است، پنل پشتی این گوشی هوشمند مانند آنچه در اچ‌تی‌سی یو ۱۲ پلاس دیده بودیم، شفاف است؛ به‌طوری که می‌توان قطعات گوشی را از پس آن مشاهده کرد. چینی‌ها مدعی هستند که می ۸ اکسپلورر ادیشن نخستین گوشی اندرویدی دنیا با سیستم تشخیص چهره‌ی مبتنی بر اسکن سه‌بعدی با پرتوهای مادون قرمز است؛ قابلیتی که پیش‌تر با آیفون ۱۰ اپل تجربه کرده بودیم، البته پیش‌تر نیز، گوشی‌های اندرویدی دیگری با سیستم احراز هویت مبتنی بر مادون قرمز، مانند ویوو ایکس ۲۱ روانه‌ی بازار شده بود؛ اما طبق ادعای شیائومی، Mi 8 Explorer Edition‌ نخستین محصولی است که این فرایند را به‌صورت سه‌بعدی انجام می‌دهد. سیستم احراز هویت پرچم‌دار جدید شیائومی از قابلیتی مشابه انیموجی نیز پشتیبانی می‌کند.

سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی شیائومی می 8 اکسپلورر ادیشن

نسخه‌ی ویژه‌ی شیائومی می ۸ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز استفاده می‌کند؛ خاطرنشان می‌کنیم که گوشی‌های هوشمندی مانند Vivo X21 و هواوی میت RS نیز پیش از این به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر مجهز شده بودند؛ اما نمونه‌ی به‌کاررفته در پرچم‌دار خاص شیائومی به فشار حساس است، این موضوع باعث می‌شود تا فرایند باز شدن قفل گوشی با سرعت بالاتری انجام شود.

طبق اعلام شیائومی گوشی می ۸ در تاریخ ۵ ژوئن (۱۵ خرداد) روانه‌ی بازار خواهد شد، قیمت پایه‌ی این گوشی هوشمند با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی با قیمت ۲۶۹۹ یوان (۴۲۱ دلار) قابل خرید خواهد بود و چنانچه به‌دنبال نسخه‌ای با حافظه‌ی ذخیره‌سازی بیشتری باشید، دو نسخه‌ی دیگر با رم مشابه و حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت و برچسب قیمتی ۲۹۹۹ یوان (۴۶۸ دلار) یا ۳۲۹۹ یوان (۵۱۵ دلار) در دسترس خواهد بود.

شیائومی می 8 / Xiaomi Mi 8

شیائومی در حال حاضر تاریخی برای آغاز عرضه‌ی Xiaomi Mi 8 Explorer Edition مشخص نکرده؛ اما قیمت آن را با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی، معادل ۳۷۹۹ یوان (۶۰۰ دلار) اعلام کرده است. نظر شما در خصوص محصولات جدید شیائومی چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران عزیز زومیت در میان بگذارید.

در پایان از شما دعوت می‌کنیم برای اطلاع از مشخصات فنی و قیمت گوشی از بخش دیتابیس محصولات زومیت استفاده کنید؛ کاربران در این بخش به انواع گوشی سامسونگ، گوشی آیفون، هواوی،‌ نوکیا و دیگر برندها دسترسی خواهند داشت.

مقایسه 2 محصول
Xiaomi Mi 8می 8 شیائومیXiaomi Mi 8 Exploreمی 8 شیائومی نسخه Explorer
مدل‌‌ نامبرهای این محصولM1803E1A-
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 470 دلارحدود 570 دلار
تاریخ معرفیمی 2018می 2018
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضهژوئن 2018جولای 2018
نرخ مخصوص جذب (SAR)0.70 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.66 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)1.01 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.32 وات بر کیلوگرم (بدن)-
نوع سیستم‌عاملاندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 8.1 (اوریو)اندروید 8.1 (اوریو)
توضیحات سیستم‌عاملقابل ارتقاء به اندروید 10قابل ارتقاء به اندروید 10
ابعاد154.9 در 74.8 در 7.6 میلی‌متر154.9 در 74.8 در 7.6 میلی‌متر
وزن175 گرم177 گرم
جنس پشتشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریمفلز - آلومینیوم 7000فلز - آلومینیوم 7000
رنگمشکی آبی سفید طلاییمشکی
ابعاد نمایشگر6.21 اینچ6.21 اینچ
نوع نمایشگرSuper AMOLEDSuper AMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)60 هرتز60 هرتز
رزولوشن1080 در 2248 پیکسل1080 در 2248 پیکسل
تراکم پیکسلی~402 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ
نسبت نمایشگر به بدنه~83.8 درصد~83.8 درصد
استانداردهای HDRHDRHDR
سایر مشخصات نمایشگرپشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3پشتیبانی از فضای رنگی DCI-P3
مدل تراشهQualcomm SDM845 Snapdragon 845Qualcomm SDM845 Snapdragon 845
فرآیند ساخت تراشه10 نانومتر10 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها4 هسته 2.8 گیگاهرتز Kryo 385 Gold و 4 هسته 1.7 گیگاهرتز Kryo 385 Silver4 هسته 2.8 گیگاهرتز Kryo 385 Gold و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 385 Silver
پردازنده گرافیکیAdreno 630Adreno 630
ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 6 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی64 گیگابایت 128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1UFS 2.1
درگاه کارت حافظه
ندارد
ندارد
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد تله‌فوتوواید/استاندارد تله‌فوتو
دوربین اصلی - واید/استاندارد12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2.55 اینچ سایز سنسور لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 4 محوره f/1.81.4 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویر 4 محوره f/1.8
دوربین تله‌‌فوتو12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تله‌فوتولنز تله‌فوتو 56 میلی‌متری بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابر فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز فوکوس خودکار f/2.4f/2.4 بزرگ‌نمایی اپتیکال 2 برابر فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@60fps 1080p@30/240fps4K@60fps 1080p@30/240fps
دوربین سلفی اصلی20 مگاپیکسل20 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیf/2.01.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.0
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p1080p
ظرفیت باتری3400 میلی‌آمپر ساعت3000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده18 وات-
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
ندارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتریپشتیبانی از فناوری +Quick Charge 4-
درگاه اتصالUSB Type-CUSB Type-C
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
نوع اسپیکرمونومونو
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتیمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز آداپتور تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متریمیکروفن اختصاصی برای کاهش نویز آداپتور تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متری
حسگرهاحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی حسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هوا قطب‌نماحسگر تشخیص چهره سه‌بعدی حسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت فشارسنج هوا قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتپشت گوشیزیر نمایشگر (اپتیکال)
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-FiDLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)DLNA دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.0
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HDپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE پشتیبانی از aptX HD
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
ندارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات