به مناسبت ۱۰ سالگی اندروید؛ از گذشته تا به امروز

دوشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
اندروید به عنوان پرمخاطب ترین سیستم‌عامل صنعت موبایل شناخته می‌شود و کاربران زیادی را در مدت ۱۰ سال گذشته همراهی کرده است.
تبلیغات

گوگل در سال ۲۰۰۸ اولین نسخه اندروید را ارائه کرد. شاید دست‌اندرکاران این کمپانی در آن زمان خودشان نیز تصور نمی‌کردند که روزی این محصول متن‌باز به فراگیرترین سیستم‌عامل موبایل تبدیل شود. باید این نکته را بپذیریم که در دنیای فناوری هیچ سیستم‌عامل یا نرم‌افزار کاربردی روند پر سرعت رشد و تکامل اندروید را تجربه نکرده است و اندروید در مرکز این دگرگونی، سریع‌تر از همه بوده است. 

گوگل در نوامبر سال ۲۰۰۵ شرکتی به نام Android را خریداری کرد؛ شرکت کوچکی که برای تلفن‌های همراه نرم‌افزار می‌ساخت. گوگل تا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۰۷ در دست ساخت بودن یک سیستم‌عامل متن‌باز برای گوشی‌های هوشمند را رسما اعلام نکرده بود. دوران اندروید به طور رسمی از ۲۲ اکتبر ۲۰۰۸ میلادی و با عرضه‌ی گوشی T-Mobile G1 در ایالات متحده آغاز شد. 

در این ویدیو نگاهی مختصر به روند توسعه اندروید خواهیم داشت و سیر تکامل قابلیت‌های آن را از اولین تا آخرین نسخه آن شرح خواهیم داد. ایده‌های کودکی اندی رابین حال به پرکاربرترین سیستم‌عامل موبایل منجر شده است و روند تکامل آن قطعا جذابیت‌های فراوانی دارد. 

تماشا در یوتیوب

به نظر شما آینده اندروید چگونه رقم خواهد خورد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات