نسل جدید دوج وایپر، سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
نسل جدید دوج وایپر با پیشرانه‌ی V8 تنفس طبیعی و سوپرشارژ تا سال ۲۰۲۰ رونمایی خواهد شد.
تبلیغات

بر اساس اخبار منتشرشده، نسل جدید کوپه‌ی اسپرت دوج وایپر در چند تیپ و مدل مختلف، تا پایان سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود. بر اساس گزارش وب‌سایت کار اند درایور، وایپر جدید از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل هلکت استفاده می‌کند که در تیپ پایه با قدرت ۵۵۰ اسب بخار تنفس طبیعی و در تیپ فول با قدرت حداقل ۷۰۰ اسب بخار سوپرشارژ همراه خواهد بود.

دوج وایپر / Dodge Viper

وایپر جدید همانند گذشته، کوپه‌ی اسپرت محور عقب و موتورجلو خواهد بود. پیشرانه‌ی V8 جدید با جنس آلومینیوم در کنار زیربندی آلومینیومی و بدنه‌ی فیبرکربن، وایپر پرقدرت را تواناتر از گذشته خواهد کرد. نسل ششم وایپر ابتدا در مدل کروک و سپس در مدل کوپه عرضه خواهد شد. احتمالاً نسخه‌ی تولید محدود و ویژه‌ی ۷۰۰ اسب بخاری همانند مدل وایپر ACR سال ۲۰۱۶ به بازار خواهد رسید و البته نسخه‌ی مخصوص پیست و مسابقه نیز برای بازگشت برند دوج (با تلفظ صحیح انگلیسی داج) به رقابت‌های قهرمانی GT3 درنظر گرفته شده است. با توجه به موتورمیانی بودن شورولت کوروت جدید،‌ پایبند ماندن وایپر به نسل‌های گذشته آن را به مدل خاص‌تری در خانواده‌ی خودروهای اسپرت آمریکایی تبدیل می‌کند. درصورت وجود نسخه‌ی مجهز به گیربکس دستی، احتمالاً وایپر جدید فروش بیشتری در بازار جهانی تجربه خواهد کرد.

دوج وایپر / Dodge Viper

نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۹، مصادف با ۳۰ سالگی رونمایی از مدل مفهومی دوج وایپر است. به‌ نظر می‌رسد که این نمایشگاه بهترین فرصت برای رونمایی نسل ششم این مدل پرطرفدار باشد تا عرضه‌ی رسمی آن به بازار در سال ۲۰۲۰ یا ۲۰۲۱ آغاز شود. با توجه به مشخصات فنی اعلام‌شده، احتمالاً وایپر جدید با قیمت پایه ۹۰ تا ۱۰۰ هزار دلار فروخته شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات