ارزش بازار اپل طی یک‌ سال آینده به یک تریلیون دلار می‌رسد

یک‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مورگان استنلی پیش‌بینی می‌کند که ارزش بازار اپل طی یک سال آینده می‌تواند به یک تریلیون دلار برسد.
تبلیغات

بر اساس پیش‌بینی مورگان استنلی، طی یک سال آینده شاهد رسیدن ارزش بازار اپل به یک تریلیون دلار خواهیم بود. با توجه به موفقیت چشمگیر اپل در بخش ارائه سرویس‌ها و خدمات، ارزش هر سهم این شرکت به رقم ۲۱۴ دلار افزایش خواهد یافت. برای مشاهده ارزش لحظه‌ای سهام اپل،‌ اینجا را کلیک کنید. 

مورگان استنلی بار دیگر قیمت هدف در نظر گرفته‌شده برای اپل را بالا برد. قیمت هدف جدید این شرکت برای هر سهم ۲۱۴ دلار است. این موضوع پنج‌‎شنبه گذشته طی یادداشتی اطلاع‌رسانی شد. این قیمت هدف باعث خواهد شد که ارزش بازار اپل به ۱.۰۲۴ تریلیون دلار برسد. البته اپل رشد بازار خود را مدیون سرویس‌ها و خدماتی است که در مرحله رشد و شکوفایی قرار دارند. این سرویس‌ها حتی می‌توانند تبعات مالی منفی ناشی از افت فروش آیفون را جبران کنند. 

AAPL

کیتی هوبرتی از تحلیلگران برجسته بازار معتقد است:

خدمات و سرویس‌ها،‌ محرک و عامل رشد درآمد مالی اپل محسوب می‌شوند. درآمد اپل طی ۵ سال گذشته،‌ با نرخ رشد مرکب سالانه (CAGR) هشت درصد روبه‌رو بود که این رقم به واسطه فروش گوشی پرچم‌دار آیفون همان سال ایجاد شد. اما با توجه به طولانی‌تر شدن چرخه‌های جایگزینی گوشی‌ و کاهش نرخ خرید گوشی جدید و در اصل رشد تک‌رقمی فروش، بر این باوریم که خدمات و سرویس‌ها ظرف ۵ سال آینده، همچون عصای معجزه‌گری منجر به رشد درآمد مالی ۶۷ درصدی اپل خواهند شد.

سرویس‌ها و خدمات اپل شامل فروشگاه اپل استور و آیتونز می‌شود که سریع‌ترین بخش درآمدزا و درحال‌رشد اپل هستند. این بخش در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ به‌تنهایی توانسته است، ۲۷۰ میلیون مشترک به چرخه کاری خود اضافه کند که حدود دو برابر مشترکان نتفلیکس است. تعداد مشترکان نتفلیکس در همین بازه زمانی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر بود.  

کیتی هوبرتی در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد:

برآورد ما این است که طی ۱۲ ماه گذشته،‌ کاربران بیش از ۴۰ میلیارد دلار در اپل استور هزینه کرده‌اند که با توجه به تخفیف ۳۰ درصدی اپل، می‌توانیم بگوییم  درآمد خالص اپل از اپل استور بیش از ۱۲ میلیارد دلار طی ۱۲ ماه گذشته بوده است. این رقم نشان می‌دهد که درآمد خالص این بخش در هر سال با رشد ۲۹ درصدی مواجه است. 

ارزش سهام اپل در سال ۲۰۱۸ با رشد ۹ درصدی همراه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات