سامسونگ به اتهام نقض پتنت‌های اپل به پرداخت جریمه ۵۳۹ میلیون دلاری محکوم شد

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از کش و قوس‌های طولانی، بالأخره دادگاه عالی سامسونگ را به دلیل کپی‌کاری از اپل به پرداخت ۵۳۹ میلیون دلار غرامت محکوم کرد.
تبلیغات

پس از گذشت ۴ سال از شکایت اپل مبنی بر کپی‌کاری سامسونگ از این شرکت، بالأخره دادگاه عالی تصمیم نهایی را اتخاذ کرد و سامسونگ را به نقض پتنت‌های اپل محکوم کرد؛ محکومیتی که غرامتی ۵۳۹ میلیونی را عاید اپل می‌کند.

بی‌شک نتیجه‌ی این دادگاه پیروزی‌ بزرگی برای اپل و شکستی برای سامسونگ تلقی می‌شود. پیش‌تر دادگاه به پرداخت ۳۳۹ میلیون دلار حکم داده بود؛ اما پافشاری سامسونگ به پرداخت ۲۶ میلیون دلار خسارت، نتیجه‌ای جز پرداخت خسارتی بیشتر در پی نداشت؛ در سوی دیگر، اپل همواره دریافت غرامت یک میلیارد دلاری بود که با توجه به رأی امروز دادگاه، چنین خواسته‌ای محقق نشد.

بخش عمده‌ی این خسارت به نقض سه پتنت طراحی مربوط می‌شود که خسارتی ۵۳۳ میلیون دلاری برای سامسونگ به باور آورده است؛ ۵ میلیون دلار باقی‌مانده نیز به دلیل نقض دو پتنتِ دیگر حکم داده شده است.

خوب است بدانید که نخستین دادگاه مربوط به سال ۲۰۱۱ میلادی می‌شود؛ اما این دو شرکت در هفته‌ی گذشته، باری دیگر برای حل و فصل این شکایت به دادگاه پا گذاشتند که نتیجه‌ی فوق را به همراه داشت.

با این حال، سامسونگ هنوز نیز باور دارد که این مبلغ بسیار بالاتر از آن چیزی است که باید پرداخت شود.

اپل در واکنش به نتیجه‌ی این دادگاه بیانیه‌ای را صادر کرده است:

این یک واقعیت است که سامسونگ به وضوح از طراحی ما کپی کرده است. ما از هیئت منصفه دادگاه به‌خاطر کارشان سپاسگزاریم و خوشحالیم که آن‌ها نیز با ما درباره‌ی کپی‌کردن سامسونگ از محصولاتمان هم‌نظر بودند.

نظر شما در خصوص نتیجه‌ی این کشمکش طولانی مدت چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات