داستان برند: آنر، برند زیرمجموعه‌ هواوی با تمرکز روی نسل جوان

جمعه ۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
مطالعه 17 دقیقه
آنر زیر برند شرکت چینی هواوی، اوایل دهه‌ی جاری میلادی با هدف تمرکز روی نسل جوان و فروش اینترنتی فعالیت خود را شروع کرده است.
تبلیغات

آنر (honor) یکی از برندهای زیرمجموعه‌ی شرکت فناوری و مخابراتی هواوی است. مرکز مدیریت این برند در شهر شنژن چین قرار دارد و هدف از تأسیس آن به‌گفته‌ی مدیران هواوی، تمرکز روی بازار نسل جوان است. هواوی هدف دقیق‌تر از تأسیس آنر را معرفی، بازاریابی وفروش محصولات به‌صورت آنلاین عنوان می‌کند. به بیان دیگر آنر برای افرادی تأسیس شده است که با اینترنت و قابلیت‌های آن رشد یافته‌اند و اکثر نیازهای خود را با استفاده از آن برطرف می‌کنند.

سبد محصولات آنر در حال حاضر از گوشی‌های موبایل و تبلت تا گجت‌های پوشیدنی را شامل می‌شود. این برند با تمرکز روی بازاریابی ویدیویی و همچنین استفاده از اینفلوئنسرها خود را به برندی مستقل در بازار گجت‌های ارتباطی تبدیل کند. کمک این برند به افزایش فروش هواوی منجر شد که در سال جاری، شرکت چینی جایگاه اپل را در فهرست بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل تصاحب کند و بعد از سامسونگ در رتبه‌ی دوم قرار بگیرد.

تاریخچه تأسیس

برنامه‌ریزی‌ها برای تأسیس آنر به سال ۲۰۱۱ بازمی‌گردد؛ اما تأسیس رسمی این برند سال ۲۰۱۳ بود. محصولات برند آنر از سال ۲۰۱۴ وارد بازار گوشی‌ هوشمند شدند. اولین رونمایی از گوشی هوشمند با برند آنر در سال ۲۰۱۴ و با honor 3c در مالزی اتفاق افتاد و فروش محصولات آن، در قدم اول در فروشگاه اینترنتی Flipkart هند شروع شد. پس از آن مدیران آنر که گسترش بازارهای جهانی را مد نظر داشتند، این محصول را در اروپا نیز معرفی کردند. مراسم معرفی این گوشی هوشمند برای بازار اروپا در مراسمی در برلین انجام شد.

Honor 3C

Honor 3C اولین گوشی برند آنر

هواوی برند آنر را در سال ۲۰۱۳ و با گوشی Honor 3C به‌طور رسمی معرفی کرد

اولین گوشی پرچم‌دار آنر نیز به‌سرعت معرفی شد تا این برند هدف خود را فراتر از بازار پایین‌رده‌ها و میان‌رده‌ها نشان دهد. آنر 6 اولین پرچم‌دار هواوی بود که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد و در ۶ ماه اول سال ۲۰۱۵ و به همراه دیگر محصولات، فروش ۲۰ میلیون گوشی هوشمند برای آنر به ارمغان آورد.

گسترش جهانی آنر به‌قدری سریع بود که تا ماه ژوئن سال ۲۰۱۵، این برند در ۷۴ کشور جهان از جمله کشورهای اروپایی، هند و ژاپن به فروش می‌رسید. سال ۲۰۱۵، سال معرفی دومین پرچم‌دار آنر نیز بود. honor 7 نام این گوشی هوشمند بود که بار دیگر فروشی عالی برای چینی‌ها به همراه داشت.

در ماه اکتبر سال ۲۰۱۵، آنر اعلام کرد که قصد دارد سود و فروش شرکت را دو برابر افزایش دهد. تمرکز اصلی فعالیت نیز کشور هند عنوان شد. علاوه‌بر این، فروشگاه اینترنتی این شرکت در همین سال برای اروپایی‌ها راه‌اندازی شد تا با فروش مستقیم، سود بیشتری عاید شرکت کند. ورود رسمی آنر به بازار بزرگ ایالات متحده‌ی آمریکا در ابتدای سال ۲۰۱۶ اعلام شد.

گسترش بازار

اولین حضور جدی آنر در بازار آمریکا با CES 2016 شروع شد و با معرفی Honor 5X، بازار میان‌رده را در این کشور هدف قرار داد. این گوشی هوشمند ابتدا تنها به‌صورت آنلاین و سپس در برخی فروشگاه‌های فیزیکی منتخب عرضه شد. آمارهای منتشرشده در این سال، فروش این برند چینی را نزدیک به ۶۰ میلیون گوشی هوشمند با سودی در حدود ۸.۴ میلیارد دلار عنوان کرده‌اند.

گوشی آنر مجیک 2 / Honor Magic 2 در دست کاربر

 آنر مجیک، گوشی آنر مجهز به هوش مصنوعی

در دسامبر سال ۲۰۱۶ این شرکت از طرح خود برای گسترش هوش مصنوعی در گوشی‌های موبایل رونمایی کرد. آن‌ها در مراسم سومین سال تأسیس برند، Honor Magic را معرفی کردند. این گوشی مجهز به نرم‌افزار هوش مصنوعی است که به‌منظور افزایش ارتباط گوشی هوشمند با کاربر و بهبود تجربه‌ی کاربری براساس داده‌‌ی جمع‌آوری شده، طراحی و رونمایی شد.

طبق گفته‌ی مدیر آنر، گوشی آنر مجیک تعاملاتی شبیه به انسان با کاربر برقرار می‌کند. سیستم‌عامل این هوش مصنوعی آنر مجیک لایو است که توانایی یادگیری عادت‌های کاربر را دارد. علاوه‌بر آن، این سیستم با تشخیص فاکتورهای خارجی عملکردی فعالانه در ارتباط با کاربر دارد.

نمایشگاه CES 2017 محل خودنمایی آنر با گوشی Honor 6X بود

نمایشگاه CES 2017 زمان معرفی یکی از برترین گوشی‌های هوشمند آنر بود. Honor 6X که پیش از این در چین رونمایی شده بود، در این نمایشگاه برای عرضه در ایالات متحده‌ی آمریکا معرفی شد. علاوه‌بر آمریکا، ۱۳ بازار بزرگ دیگر نیز برای این گوشی هوشمند در نظر گرفته شد. آنر ۶ ایکس را نمی‌توان یک گوشی کاملا بی‌عیب دانست؛ اما قیمت پایین آن درکنار امکانات مناسب، این محصول را به یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند آنر تبدیل کرد.

آنر ۶ ایکس جایزه‌ی بهترین گوشی نمایشگاه را از طرف بسیاری از نشریات معتبر آنلاین از جمله Android Authority، Digital Trends، Slash Gear و Talk Android دریافت کرد.

هواوی آنر huawei honor 6x / 6x

آنر 6 ایکس، میان‌رده‌ی پرطرفدار آنر

۲۰۱۷ را می‌توان سال قدرت‌نمایی هواوی در بازار پرچم‌دارها نامید. این شرکت در آوریل سال گذشته، پرچم‌دار خود با نام Honor V9 را ابتدا در چین و سپس با نام Honor 8 Pro به بازارهای جهانی معرفی کرد. محصول بعدی آنر 9 بود که در ژوئن این سال معرفی شد و در اولین ماه معرفی، یک میلیون نسخه از آن به فروش رفت.

حضور جدی در بازار هند

آنر فعالیت خود را از بازار رو به رشد هند شروع کرد. فروش اولیه‌ی محصولات در بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی این کشور نشان می‌داد که آنر قصد دارد این بازار بزرگ را به‌عنوان اولین مقصد خود تقویت کند. همه‌ی کارشناسان بازار گجت‌های هوشمند به این نتیجه رسیده‌اند که هند، بازاری عالی برای محصولات میان‌رده است و چینی‌ها با درک سریع این موضوع، جایگاه خود را در این کشور مستحکم کرده‌اند.

حضور آنر در هند تنها به فروش محصولات محدود نمی‌شود. شرکت چینی در همان سال‌های اولیه‌ی فعالیت یک مرکز تحقیق و توسعه در شهر بنگلور هند تأسیس کرد که حدود ۳ هزار مهندس در آن فعالیت می‌کنند. این واحد با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیون دلاری آنر در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد. مراکز تحقیق و توسعه یکی از بخش‌های مهم راهبردی آنر در گسترش بازارهای جهانی هستند و تأسیس یک مرکز در هند، نشان از توجه ویژه‌ی آن‌ها به حضور حرفه‌ای در این بازار دارد.

Honor

علاوه‌بر مرکز تحقیق و توسعه‌ی آنر، هواوی یک مرکز عملیات شبکه‌ی جهانی GNOC نیز در هند راه‌اندازی کرده که اولین مرکز این شرکت خارج از چین است. مأموریت GNOC تأمین تجهیزات، فناوری‌ها، نرم‌افزارها و منابع مورد نیاز برای سرویس‌های بین‌المللی شبکه‌ی شرکت است.

بازار ایالات متحده‌ی آمریکا

آمریکا همیشه به‌عنوان برنامه‌ریزی بلندمدت آنر شناخته شده است. این شرکت به‌آهستگی حضور خود را در بازار بزرگ این کشور جدی‌تر کرده و پایگاه‌های مدیریتی و فروش خود را در آنجا گسترش داده است. آنر در سال‌های گذشته دفاتر خود را در سن خوزه و مانتین ویو در کالیفرنیا تأسیس کرده و با هدف جذب استعدادهای آمریکایی، مراکز رشدی نیز در این مناطق تأسیس کرده است.

به‌خاطر سیاست‌های تحریمی ترامپ، هواوی و ZTE با مشکل فروش در آمریکا مواجه هستند

این شرکت از همان ابتدا محصولات خود را بدون همکاری با اپراتورهای مخابراتی عرضه کرده است. آن‌ها با همکاری آمازون و تعدادی فروشگاه آنلاین دیگر درکنار وبسایت رسمی خود، تنها فروش مستقیم و آنلاین را به‌عنوان کانال عرضه انتخاب کرده‌اند. مدیر آنر معتقد است این سبک از فروش حاشیه‌ی سود را افزایش می‌دهد و می‌توان از این سود برای بهبود کیفیت محصولات استفاده کرد. البته این شرکت همکاری‌هایی نیز با فروشگاه‌های بست بای داشته است تا محصولات خود را برای نمایش نیز به کاربران عرضه کند.

سیاست‌های جدید دولت ایالات متحده‌ی آمریکا در سال جاری، هواوی و برند زیرمجموعه‌اش یعنی آنر را در معرض خطر قرار داده است. براساس این سیاست‌ها در ماه‌های اخیر برخی فروشگاه‌های فیزیکی از عرضه‌ی محصولات این شرکت‌ها منع شده‌اند. دلیل این ممنوعیت، فروش تجهیزات به کشورهای تحت تحریم آمریکا بیان شده است. البته هواوی به همراه دیگر شرکت چینی یعنی ZTE در حال مذاکره با مقامات آمریکایی است تا این محدودیت‌ها را برطرف کند.

تفاوت هواوی و آنر

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، آنر برای تمرکز بیشتر هواوی روی فروش آنلاین تأسیس شد. اگرچه این برند اکنون محصولات خود را به هر دو روش آنلاین و آفلاین به فروش می‌رساند، اما سیاست تمرکز روی فروش آنلاین هنوز به قوت خود باقی است.

هواوی Honor 6

آنر 6، اولین پرچم‌دار برند آنر

در روزهای ابتدایی تأسیس برند آنر، این سؤال در ذهن کاربران و کارشناسان ایجاد شده بود که چرا هواوی باید در این بازار رقابتی عظیم، برندی جدید توسعه دهد که ممکن است به اعتبار آن‌ها صدمه بزند. اولین محصول پرچم‌دار این برند زیرمجموعه، honor 6 بود که شباهت زیادی به پرچم‌دار آن سال‌های هواوی یعنی ascend p7 داشت. همین شباهت اولیه شک و تردیدها در مورد موفقیت آنر را شایع کرد.

اما پاسخ این سؤال از همان ابتدای فعالیت آنر مشخص بود. هواوی با فروش آنلاین محصولات این برند زیرمجموعه، سود عملیاتی خود را افزایش می‌داد و می‌توانست از این سود برای بهبود محصولات خود استفاده کند. آنر 6 که نماد حضور جدی آنر در بازار پرچم‌دارها است، در زمان عرضه با قیمت ۲۵۰ یورو عرضه شد. این گوشی با مشخصاتی شبیه به پرچم‌داران اصلی هواوی و با قیمتی پایین‌تر، از همان ابتدا هدف آنر را مشخص می‌کرد.

علاوه‌بر فروش، آنر در ارتباط با مشتری‌ها نیز سیاست آنلاین خود را حفظ کرده‌اند. آن‌ها با عملکردی شبیه به رقیب هموطن خود یعنی شیائومی، دریافت بازخورد و نظر از کاربران را در اولویت خود قرار داده‌اند و در طراحی محصولات جدید خود از این بازخوردها استفاده می‌کنند.

آنر جرج ژائو

جرج ژائو، مدیر برند آنر

جورج ژائو، مدیر برند آنر در مصاحبه‌ای در مورد تفاوت اصلی هواوی و آنر می‌گوید:

برند هواوی مدل کسب‌و‌کار سنتی‌تری دارد. این شرکت مانند اپل و سامسونگ کار می‌کند و عمده‌ی فعالیت خود را با همکاری اپراتورهای مخابراتی انجام می‌دهد. اما آنر از همان ابتدا با اهالی دنیای دیجیتال سر و کار داشته است. روح برندهای ما با یکدیگر تفاوت دارد.آنر به‌طور ویژه با تمرکز روی نسل جوان فعالیت می‌کند و به‌همین دلیل دنیای دیجیتال در صدر اولویت ما قرار دارد. مشتریان ما عموم فعالیت‌های خود را به‌صورت آنلاین انجام می‌دهند. آن‌ها به‌صورت آنلاین معاشرت می‌کنند، آنلاین جست‌وجو می‌کنند و قطعا آنلاین نیز خرید می‌کنند. همه‌ی این‌ها دلیل تمرکز ما روی بازاریابی دیجیتال است. ما به‌ندرت از تبلیغات تلویزیونی استفاده می‌کنیم و به‌جای آن، روی شبکه‌های اجتماعی متمرکز شده‌ایم.

برای شجاعان

تمامی موارد گفته‌شده باز این سؤال را ایجاد می‌کند که آیا هواوی نمی‌توانست همین سیاست‌ها را با برند خودش اجرا کند؟

تمرکز اصلی آنر فروش آنلاین و مخاطبانی است که با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی پرورش یافته‌اند

پاسخ این سؤال را می‌توان در سبک بازاریابی و جامعه‌ی هدف آنر مشاهده کرد. این شرکت از همان ابتدا با انتخاب شعار For The Brave، نسل جوانی را هدف قرار داد که در اینترنت رشد یافته‌اند. شاید هواوی قصد داشته اصالت برند خود را در بخش‌های دیگر حفظ کند و آنر را با سیاست‌های خاص بازاریابی، مستقل نشان دهد.

نسلی که آنر هدف قرار داده است، جوان‌هایی هستند که با استفاده از گجت‌ها و اینترنت پرورش یافته‌اند. آن‌ها زمان بدون اینترنت و گوشی‌ هوشمند را به یاد نمی‌آورند و به این تفاوت خود افتخار می‌کنند. همین تمرکز نسلی باعث شده است آنر از ابتدا محصولاتی تولید کند که برای دانش‌آموزان، دانشجویان و کارمندان جوان قابل خرید باشد و البته، نیازهای این نسل آشنا با فناوری را به بهترین نحو برطرف کند.

شعار آنر

For The Brave، شعار برند آنر

هواوی از همان ابتدای تأسیس آنر باور داشت که این تصمیم، تأثیری در فروش برند اصلی نخواهد داشت و حتی به سوددهی بیشتر آن‌ها نیز کمک خواهد کرد. گوشی‌های آنر از همان ابتدا در کارخانه‌هایی مجزا از هواوی تولید شدند؛ اما از تیم‌های تحقیق و توسعه، پتنت‌های متعدد و همچنین سرمایه‌ی عظیم این شرکت استفاده کردند.

Hihonor

آنر که از همان ابتدا با تمرکز اصلی روی بازاریابی دیجیتال وارد رقابت شده بود، یک سال پس از معرفی اولین محصول، وبسایت رسمی خود را تأسیس کرد. hihonor ابتدا با دامین کشور هند و سپس دامین بین‌المللی com رونمایی شد. آنر وبسایت خود را محلی برای اولین تجربه‌ها در مورد محصولات شرکت و همچنین مکانی برای شنیدن داستان شجاعت مشتریان عنوان می‌کند. به‌هرحال هدف‌گیری مشخص هواوی در طراحی‌ این سایت نیز مشخص است و علاوه‌بر آن، فعالیت جدی در شبکه‌های اجتماعی، آنر را به برندی واقعا جوان‌پسند تبدیل کرده است.

وبسایت ها‌ی‌آنر تمامی خدمات مورد نیاز مشتریان و طرفداران خود را در یک سرویس جمع‌آوری کرده است. معرفی و مقایسه‌ی محصولات اولین تصویری است که این وبسایت دربرابر چشمان بیننده قرار می‌دهد و با ظرافتی خاص، او را به خرید محصولات تشویق می‌کند.

hihonor

صفحه اول وبسایت Hihonor

بخش انجمن طرفداران یا آنر کلاب در وبسایت شرکت، هدف این برند برای رقابت جدی با برند پرطرفدار شیائومی را نشان می‌دهد. آنر در این بخش انواع گفتگوها و اشتراک تجربیات را برای طرفداران ممکن ساخته و حتی امتیازاتی برای اعضای این انجمن در نظر گرفته است.

امکانات نرم‌افزاری گجت‌های آنر نیز در همین وبسایت به‌خوبی عرضه می‌شوند و طرفداران را از رجوع به منابع متفرقه بی‌نیاز می‌کنند. تیم پشتیبانی آنر، فعالیت در وبسایت شرکت را جزو وظایف اصلی خود دانسته و با حضور جدی در انجمن‌های بحث و گفت‌وگو، شعار برند در مورد اهمیت دادن به نظرات مشتریان را محقق کرده‌اند.

سیاست خاص آنر در معرفی برند و محصولاتش در این وبسایت به‌خوبی مشاهده می‌شود. آن‌ها در بخش معرفی برند بدون هیچ مطلب یا محتوای معرفی، تنها به ویدیوهای تبلیغاتی که با محوریت تجربه‌ی کاربران ساخته می‌شوند اکتفا کرده‌اند. این نوع از تبلیغات، برند را از یک گوینده‌ی صرف تبدیل به موضوعی قابل بحث توسط کاربران تبدیل می‌کند.

دسته‌بندی محصولات

تمرکز اصلی آنر در طراحی و تولید محصولات، روی گوشی‌های هوشمند است. البته تبلت، گجت‌های پوشیدنی، هندزفری و پاوربانک نیز از محصولاتی هستند که بخش کوچکی از تولیدات آنر را به خود اختصاص داده‌اند.

آنر گوشی‌های هوشمند خود را با پسوندهای متنوعی به بازار عرضه می‌کند که هر یک از آن‌ها می‌توانند نمایان‌گر یک دسته‌بندی خاص از گوشی‌ها باشند.

پرچم‌داران

پرچم‌داران آنر از همان ابتدا بدون پسوند خاصی به بازار عرضه می‌شدند. البته برخی از این محصولات بعدا شاهد نسخه‌های پیشرفته‌تر شدند که به اجبار پسوندهای Plus و Pro برای آن‌ها استفاده شد. اولین گوشی پرچم‌دار آنر، Honor 6 نام داشت که در سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه شد. این گوشی هوشمند از پردازنده‌ی اختصاصی هواوی یعنی کایرین استفاده می‌کرد و با ۳ گیگابایت حافظه‌ی رم، یکی از برترین گوشی‌های اندروید آن سال‌ها بود. درنهایت موفقیت این گوشی باعث شد آنر نسخه‌ی پلاس آن را با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و پردازنده‌ی کمی قوی‌تر در پایان سال ۲۰۱۴ به بازار عرضه کند. 

 تیزر جدید هواوی Honor 7

تیزر معرفی Honor 7

پرچم‌دار بعدی آنر در سال ۲۰۱۵ عرضه شد و Honor 7 نام داشت. این گوشی با پردازنده‌ی قوی‌تر از نسل قبل یعنی کایرین ۹۳۵ و نسخه‌ی به‌روزتر اندروید در ژوئیه سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد. اندازه‌ی صفحه‌نمایش و حافظه‌ی رم آنر 7 تفاوتی با اولین پرچم‌دار آنر نداشت.

پرچم‌داران آنر قیمتی به‌مراتب پایین‌تر از گوشی‌های پرچم‌دار برندهای دیگر دارند

ورود جدی آنر به بازار گوشی‌های هوشمند با دو دوربین، در سال ۲۰۱۶ و با معرفی پرچم‌دار آنر 8 اتفاق افتاد. این گوشی مجهز به اندروید ۶ بود که برای به‌روزرسانی به اندروید ۷ نیز برنامه‌ریزی شده بود. استفاده از پردازنده‌ی کایرین ۹۵۰ به همراه ۴ گیگابایت رم، نوید یک گوشی قدرتمند با قیمت مناسب از طرف شرکت چینی می‌داد. استفاده از دو لنز ۱۲ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی مجهز به فوکوس لیزری و لنز ۸ مگاپیکسلی برای دوربین سلفی، Honor 8 را به محصولی پرطرفدار برای عاشقان عکاسی نیز تبدیل کرده بود.

آنر 8 هواوی

گوشی پرچم‌دار آنر 8 با دوربین دوگانه

آنر نیز مانند رقیب هموطن خود شیائومی، یک دسته‌بندی نوت در گوشی‌های پرچم‌دار خود دارد که البته بدون قلم به بازار عرضه می‌شوند. این دسته‌بندی تنها کمی از نسخه‌های بدون پسوند نوت قوی‌تر و به صفحه‌نمایش بسیار بزرگ‌تر مجهز است. اولین گوشی آنر که با این پسوند عرضه شد، Honor 8 Note بود. آنر 9 نوت دیگر محصول این سری است که به‌زودی معرفی می‌شود.

موفقیت سری ۸ گوشی‌های آنر به‌حدی بود که این شرکت تصمیم به عرضه‌ی چند نسخه با یک نام گرفت. مدل آنر 8 لایت در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۷ معرفی شد و با حفظ زبان طراحی آنر سری ۸، با امکاناتی میان‌رده با تمرکز بر خریداران متوسط به بازار عرضه شد. این گوشی برخلاف نسخه‌های حرفه‌ای تنها به یک لنز دوربین مجهز بود اما برای حفظ جایگاه در میان محصولات سال ۲۰۱۷، با حافظه‌ی قدرتمند ۴ گیگابایتی به بازار عرضه شد.

آنر 8 لایت

آنر 8 لایت

پرچم‌دار بعدی آنر که با پسوند خاص عرضه شد، آنر 8 پرو بود. موفقیت‌های آنر 8 در بازار باعث شد تا چینی‌ها بار دیگر از این نام در محصول خود استفاده کنند. آن‌ها نسخه‌ی پرو محصول پرطرفدار خود را در آوریل ۲۰۱۷ معرفی کردند. این گوشی مجهز به صفحه‌نمایشی بزرگ‌تر از نسل قبل (۵.۷ اینچ) بود و همچنین در نسخه‌هایی با حافظه‌ی رم ۴ و ۶ گیگابایتی به بازار عرضه شد. 

آنر در سال ۲۰۱۷ یک پرچم‌دار دیگر نیز به بازار عرضه کرد که Honor 9 نام داشت. این گوشی پیشرفتی اساسی در بخش دوربین داشت و از ترکیب لنزهای ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی در آن استفاده شده بود. از لحاظ حافظه‌ی رم نیز آنر 9 را با ظرفیت‌های ۴ و ۶ گیگابایتی به بازار عرضه شد. نکته‌ی مهم اینکه آنر در قیمت‌گذاری پرچم‌داران حرفه‌ای خود نیز قابلیت خرید بالا را در نظر گرفته است. به‌عنوان مثال آنر 9 با مشخصاتی عالی در حد یک پرچم‌دار و با قیمت مناسب ۳۲۰ یورو به بازار عرضه شد.

آنر 9 نیز به خاطر استقبال زیاد بازار صاحب نسخه‌ی لایت شد. البته نسخه‌ی لایت آنر 9 محصولی در حد یک پرچم‌دار بود که تنها تفاوتش، ضعیف‌تر بودن لنزهای دوگانه‌ی دوربین و همچنین پردازنده بود. البته این گوشی به دوربین سلفی دوگانه مجهز بود که به‌عنوان امتیازی آن را از میان‌رده‌های دیگر بازار جدا می‌کرد. Honor 9 Lite در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی با قیمت حدودی ۲۳۰ یورو به بازار عرضه شد.

آنر 9 لایت / Honor 9 Lite

آنر 9 لایت

محصول دیگر آنر در بازار پرچم‌داران، در نمایشگاه CES 2018 به‌طور رسمی معرفی شد و جوایز متعدد بهترین گوشی نمایشگاه را به خود اختصاص داد. این گوشی که Honor view 10 نام دارد، مجهز به ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم و لنز دوگانه‌ی ۲۰ و ۱۶ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی است. صفحه‌نمایش بزرگ ۵.۹۹ اینچی با نسبت ۱۸:۹، از مشخصات ویژه‌ی این محصول است که لقب View را برازنده‌ی آن کرده است. 

جدیدترین محصول آنر در دسته‌بندی پرچم‌داران، Honor 10 نام دارد که ماه می ۲۰۱۸ معرفی شد. این گوشی که قیمت حدودی ۴۰۰ یورو برای آن در نظر گرفته شده در میان برترین پرچم‌داران جهان قرار می‌گیرد و از طراحی آشنای این روزها یعنی بریدگی بالای صفحه‌نمایش بهره می‌برد. آنر در این محصول خود نیز از پردازنده‌ی اختصاصی کایرین و مدل ۹۷۰ استفاده کرده است تا بتواند قیمت پرچم‌دار خود را در بازه‌ی معقولی حفظ کند. استفاده از دو لنز ۱۶ و ۲۴ مگاپیکسلی در آنر 10 آن را به رقیبی قدرتمند برای بازیگران بزرگ بخش عکاسی گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است.

honor 10

آنر 10، آخرین پرچم‌دار آنر

سری‌های میان‌رده

اولین حضور آنر در بازار گوشی‌ هوشمند با یک گوشی میان‌رده به نام Honor 3C شروع شد. بدیهی است که این شرکت سرمایه‌گذاری زیادی روی این بخش از بازار داشته و باتوجه‌به شعار اولیه مبنی بر تمرکز روی قشر جوان، محصولات متنوعی را به بازار عرضه کرده است.

آنر از همان ابتدا پسوندهای C و X را برای محصولات میان‌رده‌ی خود در نظر گرفت و در هر سال، علاوه‌بر معرفی نسخه‌ی C، نسخه‌ی X محصول میان‌رده را نیز معرفی می‌کرد. به بیان دیگر می‌توان نسخه‌ی C را نسخه‌ی پایین‌رده و X را دسته‌بندی معقول میان‌رده برای آنر دانست. البته پسوندهای A، Play و Holly نیز در برخی محصولات آنر استفاده شدند اما گوشی‌های سری X بیشترین استقبال را از طرف کاربران دریافت کردند.

مشخصات مناسب و قیمت عالی محصولات سری X آن‌ها را به انتخاب‌هایی معقولانه‌تر نسبت به سری سی تبدیل کردند. پس از عرضه‌ی honor 3x و 4X در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵، آنر تصمیم گرفت با محصولی حرفه‌ای جایگاه خود در بازار میان‌رده‌ها را تقویت کند.

آنر 5 ایکس

آنر 5 ایکس، میان‌رده‌ی پرفروش برند آنر

آنر 5 ایکس محصولی بود که این زیربرند را بیش‌ازپیش در جهان به شهرت رساند. این گوشی هوشمند با استفاده از پردازنده‌ی پرطرفدار کوالکام و ۳ گیگابایت رم، محصولی بسیار حرفه‌ای در بازار میان‌رده‌ها در سال ۲۰۱۵ بود. علاوه‌بر آن تجهیز honor 5x به حسگر اثر انگشت که تا آن زمان مخصوص پرچم‌داران بود، آن را به انتخابی عالی برای کاربران تبدیل کرده بود.

سری X به‌سرعت جایگاه خود را در بازار میان‌رده‌ها پیدا کرد

فروش عالی 5X باعث شد مدیران آنر برنامه‌ریزی و طراحی‌های خود را روی این بخش از بازار بیش‌ازپیش گسترش دهند. Honor 6X محصولی بود که بار دیگر نام آنر را بر سر زبان‌ها انداخت و با دریافت جوایز متعدد از نشریات و منتقدان بازار گوشی‌ هوشمند، به قوی‌ترین بازیگر حوزه‌ی میان‌رده‌ها تبدیل شد. قابلیت اصلی آنر 6 ایکس که آن را از رقبا پیش می‌انداخت، دوربین دوگانه‌ی آن بود که نسبت به پرچم‌داران ضعیف‌تر بود؛ اما در جایگاه خود محصولی قابل احترام محسوب می‌شد.

آنر 7 ایکس / Honor 7X

آنر 7 ایکس، آخرین میان‌رده‌ی معرفی شده توسط آنر

 آخرین محصول آنر در بخش میان‌رده‌ها، Honor 7X نام دارد. این گوشی در دسامبر سال ۲۰۱۷ با قیمت حدودی ۲۹۰ یورو به بازار عرضه شد. دوربین دوگانه‌ی ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی، حافظه‌ی رم ۴ گیگابایتی و پردزانده‌ی کایرین ۶۵۹، این محصول را به انتخاب عالی در بازار میان‌رده‌ها تبدیل کرده است.

تبلت

حضور آنر در بازار تبلت‌ها محدود به چند مدل مشترک با برند هواوی یک تبلت انحصاری است. مدیاپد ایکس 1 و مدیاپد ایکس 2 از تبلت‌هایی هستند که به‌طور مشترک با برند هواوی به بازار عرضه شده‌اند. این تبلت‌ها مانند عموم گوشی‌های هوشمند آنر، با قیمتی پایین‌تر از رقبای خود به بازار عرضه شده و توانسته‌اند سهم مناسبی از بازار در اختیار بگیرند.

تبلت انحصاری آنر با نام Honor Pad 2 در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد تا حضور این برند را در بازار تبلت‌ها جدی‌تر کند. قیمت عالی ۲۳۰ یورویی درکنار قابلیت‌هایی همچون حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی، دوربین ۸ مگاپیکسلی و پردازنده‌ی کوالکاکم ۶۱۵، پد 2 را به انتخابی مناسب برای طرفداران تبلت بدل کرده بود.

آنر بند

مچ‌بند هوشمند Honor Band Z1

دیگر محصولات

آنر علاوه‌بر گوشی‌ هوشمند و تبلت، در بازار لوازم جانبی و ساعت هوشمند نیز حضوری نسبتا پررنگ دارد. در بازار گجت‌های پوشیدنی این برند با دو دستبند هوشمند Honor Band Z1 و Honor Band 3 وارد رقابت شده است. البته محصول اول طراحی شبیه به ساعت هوشمند دارد و بدون بهره‌گیری از سیستم‌عامل خاص، تنها وظایف یک دستبند هوشمند مانند کنترل سلامتی و خواب را بر عهده دارد. این ساعت در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد.

Honor Band 3 محصول بعدی است که با طراحی آشنای دستبندهای هوشمند و با قابلیت‌های بیشتر اعم از کنترل ضربان قلب به بازار عرضه شده است. قیمت مناسب این دستبند به همراه رنگ‌بندی متنوع آن را به محصولی قابل‌توجه در سال ۲۰۱۸ تبدیل کرده است.

در بازار لوازم جانبی، آنر با عرضه‌ی چند مدل هندزفری سعی در حضوری نسبی در این بخش دارد. علاوه‌بر این محصولات، پایه‌ی عکسبرداری و پاوربانک نیز در سبد فروش آنر اضافه شده‌اند تا این برند به مرور، گستره‌ی محصولات خود را در بازار گجت‌ها کامل کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات