عرضه گوگل هوم برای اولین بار از آمازون اکو پیشی گرفت

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
آمار نشان از این دارد که با وجود افزایش محبوبیت اسپیکر هوشمند آمازون اکو، گوگل هوم موفق شده است در زمستان ۲۰۱۸ آن را از نظر عرضه پشت سر بگذارد.
تبلیغات

به گزارش کانالیس، با وجود افزایش محبوبیت آمازون اکو، گوگل هوم موفق شده است از نظر میزان عرضه، موفق‌تر عمل کند و برای اولین بار شاهد پیشی گرفتن فروش اسپیکر هوشمند گوگل از اسپیکر هوشمند آمازون طی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی باشیم. کانالیس همچنین به این نکته اشاره کرده است که اسپیکر‌های هوشمند همچنان پرشتاب‌ترین رشد را از نظر عرضه و افزایش استفاده در دنیای گجت‌های دیجیتال شاهد هستند. بر اساس گزارش کانالیس، عرضه اسپیکر‌ هوشمند طی سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ با افزایشی ۲۱۰ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش همراه شده و به ۹ میلیون دستگاه رسیده است.

هرچند تعداد گوشی‌های هوشمند عرضه‌شده را نمی‌توان تفسیری برای فروش خواند، اما افزایش عرضه نشان از این دارد که تقاضا برای اسپیکر‌ هوشمند افزایش یافته است. بر اساس آمار ارائه‌شده توسط کانالیس، گوگل موفق شده است ۳.۲ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند هوم و هوم مینی راهی بازار کند؛ حال آنکه آمازون طی زمستان ۲۰۱۸ تنها ۲.۵ میلیون دستگاه آمازون اکو راهی بازار کرده است.

گوگل طی زمستان ۲۰۱۸ نزدیک به ۳۶.۲ درصد از بازار اسپیکر‌ هوشمند را به خود اختصاص داده است؛ حال آنکه آمازون تنها ۲۷.۷ درصد از این بازار را در اختیار دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تغییرات بسیار زیادی به خود دیده است. آمازون طی زمستان ۲۰۱۷ نزدیک به ۷۹.۶ درصد از بازار اسپیکر هوشمند را در اختیار داشت و گوگل تنها ۱۹.۳ درصد از این بازار را به خود اختصاص داده بود.

شرکت‌های چینی نیز در فاصله‌ی یک سال گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند؛ به‌طوری‌که در جایگاه سوم و چهارم دو شرکت‌ چینی از نظر سهم بازار قرار دارند. علی‌بابا با عرضه‌ی ۱.۱ میلیون دستگاه اسپیکر هوشمند به بازار طی زمستان ۲۰۱۸ موفق شده است جایگاه سوم و شیائومی با عرضه‌ی ۶۰۰ هزار دستگاه، جایگاه چهارم را به خود اختصاص دهد. اپل که عرضه‌ی اسپیکر هوشمند هوم‌پاد را از زمستان سال جاری میلادی آغاز کرد در بین شرکت‌های برتر عرضه‌کننده جایی ندارد و بین شرکت‌هایی دسته‌ی «Others» جای گرفته است که تنها ۱۷.۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارند.

کانالیس دلیل پیشی گرفتن گوگل از آمازون را کانال‌های عرضه‌ی اسپیکر هوشمند خوانده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، خرده فروشان تمایل دارند اسپیکر هوشمند گوگل را بفروشند. البته آمازون بیکار ننشسته و در پی آن است تا با اضافه کردن ویژگی‌هایی نظیر Skills به دستیار صوتی هوشمند الکسا در اکو و همچنین ایجاد امکانی برای ارتباط بیشتر با ابزار‌های هوشمند دیگر، کاربران بیشتری را به اکو جذب کند.

هر دو شرکت‌ گوگل و آمازون میزان عرضه‌ی اسپیکر‌ هوشمند در خارج از خاک آمریکا را افزایش داده‌اند. از جمله‌ی کشور‌هایی که هدف این دو شرکت‌ قرار گرفته‌اند باید به هند، چین و کره‌ی جنوبی اشاره کرد که از عرضه‌ی اسپیکر‌ هوشمند در بریتانیا پیشی گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات