کرایه کامیون ۲۰ درصد افزایش یافت؛ مشکلات بیمه حل شد

پنج‌شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور، از افزایش کرایه حمل بار تا سطح ۲۰ درصد برای جبران بخشی از گرانی‌ها و کمبود بار خبر داد.
تبلیغات

محمد خان‌بلوکی، رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور، با بیان این‌که کامیون‌داران به افزایش دوبرابری قیمت اقلام مورد نیاز از جمله لاستیک و روغن اعتراض داشتند، از افزایش کرایه حمل بار تا سطح ۲۰ درصد برای جبران بخشی از گرانی‌ها و کمبود بار خبر داد.

خان‌بلوکی، با اشاره به اعتراضات روزهای اخیر جمعی از کامیون‌داران در چند شهر محدود، اظهار کرد:‌

این اعتراضات به‌ دلیل گرانی تمامی اقلام موردنیاز کامیون‌داران بود. قیمت لاستیک، روغن و چند محصول دیگر، ۲ برابر شده و کار و معیشت کامیون‌داران را دچار مشکل کرده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور با بیان این‌که بیشتر اعتراضات مربوط به شهر ری، اصفهان و شیراز بوده است،‌ تصریح کرد:‌

کرایه حمل کامیون‌داران از سال ۹۴ به این طرف افزایش نیافته بود و برای جبران بخشی از گرانی‌ها، کرایه‌ها این هفته تا سطح ۲۰ درصد افزایش یافته است.
کامیون Truck

خان‌بلوکی با یادآوری این‌که سال ۹۴ کرایه حمل حدود ۱۵ درصد افزایش یافت و طی سه سال اخیر با وجود افزایش نرخ دلار و تأثیر آن در اقلام مصرفی نرخ کرایه تغییری نکرده بود، تصریح کرد:

رانندگان درخواست افزایش ۴۰ درصدی نرخ کرایه‌ها را دارند که عملاً امکان چنین افزایش نرخی را نداریم. در کشور بی‌باری داریم و بار برای کامیون‌داران کم است. این مسئله معیشت کامیون‌داران را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه حمل‌ونقل بار کشور در پاسخ به این پرسش که آیا دولت قولی برای تأمین اقلام مصرفی کامیون‌داران مانند لاستیک و روغن داده است، گفت:

دولت در این رابطه قولی نداده است. رانندگان مشکلات بیمه‌ای داشتند که خوشبختانه اخیراً این مشکل نیز برطرف شده است.

وام ۳۲۰ میلیون تومانی برای نوسازی کامیون‌ها

مشاور معاون وزیر راه و شهرسازی از پرداخت وام ۳۲۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصدی برای نوسازی کامیون‌های فرسوده خبر داد.

صدرالله بمانا یادآور شد:

طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای از سال ۹۴ با امضای قرارداد وزارتخانه‌های نفت و راه آغاز شد که بر اساس آن ۶۵ هزار دستگاه کامیون‌ فرسوده با عمر بالای ۳۵ سال نوسازی خواهد شد. میزان مصرف سوخت کامیون‌های نو نصف کشنده‌های فرسوده است.
کامیون Truck

مشاور رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، با بیان این‌که منابع مالی مورد نیاز برای این برنامه از محل صرفه‌جویی سوخت حاصل از نوسازی و جایگزینی یک کامیون نو با نمونه فرسوده تأمین می‌شود، افزود:‌

برای نوسازی کشنده‌ها ۳۲۰ میلیون تومان وام با سود ۹ درصد پرداخت می شود. تا پایان سال گذشته ۲۱۰۰ دستگاه کامیون به متقاضیان تحویل شده است. قیمت یک دستگاه کامیون به طور متوسط ۴۷۰ میلیون تومان است. 
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات