آمازون با فروش سیستم تشخیص چهره به پلیس حریم شخصی کاربران را نقض کرده است

چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
به گزارش واشنگتن پست، پلیس اورلاندو از یک سیستم تشخیص چهره در دوربین‌های نظارتی استفاده می‌کند که از شرکت آمازون خریداری شده‌ است.
تبلیغات

به‌تازگی وب‌سایت آزادی‌های مدنی آمریکا، اسنادی منتشر کرده است که بر اساس آن، پلیس شهر اورلاندو و بخش اورگان واشنگتن از سیستم تشخیص چهره آنلاینی استفاده می‌کند که از شرکت آمازون خریداری شده است. به گزارش واشنگتن پست، دسترسی به این تصاویر تنها با پرداخت ۶ تا ۱۲ دلار امکان‌پذیر است و این امر باعث نقض آزادی شهروندان خواهد شد. این سیستم در دوربین همراه نیروهای پلیس و دوربین‌های کنترل شهری به‌ کار گرفته شده‌ و همین موضوع نگرانی بسیاری شهروندان و به‌خصوص فعالان آزادی‌ مدنی را به همراه داشته است.

مدتی پیش رنجو داس، مدیر این پروژه، اعلام کرد که بررسی لحظه به لحظه تصاویر استریم شده از سطح شهر، ردیابی تمامی رفت‌وآمد شهروندان از جمله شخص شهردار یا افراد خاص را میسر می‌سازد که همین موضوع، نگرانی در مورد آزادی‌های مدنی شهروندان را در پی داشته است. طبق بیانیه منتشرشده از سوی این گروه، تمامی افراد و شهروندان حق دارند بدون زیر نظر گرفته شدن توسط دولت، به‌صورت آزاد در خیابان‌های شهر تردد کنند.

این سیستم تشخیص چهره، نخستین بار در سال ۲۰۱۶ به‌عنوان بخشی از خدمات مبتنی بر ذخیره‌سازی ابری برای ارائه تجزیه و تحلیل در سرویس‌های  پینترست و سی-اسپن ارائه شد. علاوه‌ بر این، اسکای نیوز برای تشخیص مهمان‌های مراسم ازدواج سلطنتی از این سیستم استفاده کرده است.

سیستم تشخیص چهره آمازون

اعتراضات گسترده و ارسال نامه‌های متعدد از سوی اتحادیه آزادی‌های مدنی در آمریکا مبنی‌ بر توقف سرویس تشخیص چهره و عدم کنترل زیرساخت‌های این سرویس توسط دولت، سبب واکنش مدیرعامل آمازون در این خصوص شد. جف بزوس، مدیرعامل و مؤسس آمازون، اعلام کرد این شرکت دسترسی تمامی حساب‌های کاربری که قانون را نقض می‌کنند به‌زودی مسدود خواهد کرد. یکی دیگر از اعضای این شرکت، استفاده از این فناوری را باعث افزایش کیفیت زندگی و بهره‌برداری از آن در راه‌های این‌چنینی را اشتباه می‌داند.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات