سخت افزار جدید کوالکام به پوشش‌دهی بهتر شبکه 5G کمک خواهد کرد

سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
کوالکام قصد دارد تا سال آینده سخت‌افزاری روانه بازار کند که پوشش‌دهی شبکه 5G را بهبود ببخشد.
تبلیغات

برای آنکه شبکه 5G به چیزی فراتر از یک ایده‌ی خوب بدل شود، باید تمام انتظارات ما از پوشش‌دهی کامل را برآورده کند؛ بنابراین برای پوشش بهتر در مناطق شلوغ، باید این فناوری را در ایستگاه‌های کوچکی جای داد. ظاهرا کوالکام، نقش به‌سزایی در تحقق این امر خواهد داشت؛ چرا که قصد دارد اولین پلتفرم رادیویی جدید 5G را با کد FSM100xx روانه‌ی بازار کند که برای ایستگاه‌های کوچک، سرعت داده‌‌ی گیگابیتی به ارمغان می‌آورد.

سخت افزار فوق می‌تواند شبکه 5G را به هر دو صورت فرکانس منظم و موج میلی‌متری (با فرکانس بی‌نهایت بالا) تحت پوشش قرار دهد و این وعده را می‌دهد که برای استفاده در محیط‌ داخلی که فرکانس‌های بالای 5G توان نفوذ به آن‌ را ندارند و در محیط‌ بیرونی سودمند باشد.

به‌طور قطع برای آنکه بتوان با استفاده از فناوری جدید کوالکام به شبکه 5G دسترسی داشت، باید مدتی صبر کرد. نمونه‌های سخت‌افزار جدید کوالکام تا سال ۲۰۱۹ در دسترس مشتریان قرار نخواهد گرفت و پس از آن نیز مدت‌زمانی به‌طول خواهد انجامید تا این پلتفرم در اختیار شبکه‌های واقعی قرار گیرد؛ البته موضوع یادشده چندان مشکل‌ساز به‌ نظر نمی‌رسد؛ چرا که بسیاری از اپراتورها تا آن برهه‌ی زمانی، شبکه‌ی موبایل 5G را راه‌اندازی نخواهند کرد؛ اما این مسئله می‌تواند توضیحی برای محدودیت عرضه‌ی موبایل در سال ۲۰۱۸ باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات