مایکروسافت برای تقویت قابلیت مکالمه کورتانا، Semantic Machines را تصاحب کرد

مایکروسافت برای تقویت قابلیت مکالمه‌ی هوشمند کورتانا، استارتاپ سمانتیک ماشینز را که در زمینه‌ی توسعه‌ی هوش مصنوعی برای انجام مکالمه فعالیت می‌کند، تصاحب کرد.

مایکروسافت برای تصاحب استارتاپ Semantic Machines که در زمینه‌ی توسعه‌ی سیستم‌های مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کند به توافق رسیده است. ردموندی‌ها تصاحب این استارتاپ را با هدف توسعه‌ و تقویت هر چه بیشتر قابلیت مکالمه‌ی کورتانا انجام می‌دهند. همانطور که اشاره کردیم، سمانتیک ماشینز سیستم‌های مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی را توسعه می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توان بات‌هایی برای صحبت با کاربران عادی توسعه داد.

مایکروسافت با تصاحب سمانتیک نیروهای متخصصی را به استخدام خود درخواهد آورد که مشارکت در توسعه‌ی سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی قدرتمندی را در کارنامه دارند. برای مثال متخصصان سمانتیک توسعه‌ی هوش مصنوعی در سیستم‌هایی نظیر Google Now را انجام داده‌اند. مدیر ارشد فناوری سمانتیک، پیش از این مدیریت بخش فناوری تکلم در سیری اپل را عهده‌دار بوده است. سایر اعضای تیم سمانتیک متخصصانی هستند که پیش از این در کمپانی Nuance Communications مشغول به کار بوده‌اند.

مایکروسافت زمانی این خرید را انجام داد که بسیاری از شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری گسترده برای توسعه‌ی هر چه بیشتر ویژگی مکالمه در دستیارهای صوتی هوشمند هستند. چت‌بات‌ها، اسپیکر‌های هوشمند و دستیارهای صوتی هوشمند مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند در حال پیشرفت هستند و روند رو به رشد آن‌ها به گونه‌ای ادامه پیدا می‌کند تا عملکردی فراتر از اجرای تنها یک دستور صوتی داشته باشند.

با خرید جدید مایکروسافت انتظار می‌رود کورتانا در آینده‌ ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار هوشمندانه‌تری داشته باشد. برای مثال احتمالا در آینده شاهد این موضوع خواهیم بود که کورتانا قادر است مکالمات طولانی‌تری داشته باشد و با به خاطر سپردن اطلاعات پیشین شما، بتواند پاسخ‌های هوشمندانه‌تری ارائه دهد.

به‌جرئت می‌توان گوگل دوپلکس را روشن‌ترین مثال از پیشرفتی خواند که بسیاری از شرکت‌های درصدد کسب آن هستند. گوگل با نمایش دوپلکس در جریان برگزاری کنفرانس توسعه‌دهندگان خود، نشان داد که سیستم هوش مصنوعی قدرتمندش قادر است مکالمات تلفنی واقعی انجام دهد.

منبع thenextweb

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده
تبلیغات

بیشتر بخوانید