برای مدیریت استرس، احساستان را به صورت درونی بیان کنید

گفتگوی درونی و صحبت کردن با خود، از جمله راهکارهای مؤثری است که می‌تواند استرس و دیگر احساسات منفی شما را مدیریت کند.

کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در طی روز با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شوند. گاهی اوقات، هنگامی که بعضی از عواطف منفی را تجربه می‌کنید، به‌راحتی نمی‌توانید نوع احساستان را حتی برای خودتان بیان کنید.

حالتی را در نظر بگیرید که یک دوست نیاز به حمایت شما دارد. احتمالا در چنین شرایطی او را درک می‌کنید و رفتار ملایمی را با او خواهید داشت. اکنون حالت دیگری را در نظر بگیرید: حالا این شما هستید که نیاز به حمایت عاطفی و فکری دارید و خودتان باید در نقش حامی وارد عمل شوید. احتمالا به اندازه‌ی حالت اول نمی‌توانید نسبت به اوضاع اشراف داشته باشید. یک دلیل واضح این مسئله آن است که هیچ فاصله‌ای با مشکل پیش‌آمده ندارید و مشکل مستقیما مربوط به خودتان است. طبیعی است در این شرایط مدیریت عواطف منفی سخت می‌شود.

از زبان سوم شخص استفاده کنید

نتایج یک مطالعه‌ی جدید نشان داده است که صحبت کردن با خود در جایگاه سوم شخص، تأثیرات خوبی به همراه دارد. برعکس آن، استفاده از ضمیر «من» باعث می‌شود که مدیریت احساسات سخت‌تر شود. در یک بررسی جدید، محققان به این نتیجه رسیدند که وقتی افراد در هنگام ابراز احساساتشان به‌جای «من» از نام خود یا ضمیر سوم شخص استفاده می‌کنند، نوعی فاصله‌ی فیزیولوژی ایجاد می‌کنند و کنترل بهتری روی احساسات خود پیدا خواهند کرد.

مدیریت استرس

به‌طور خاص شرکت‌کنندگانی که به‌جای «من» از ضمایر سوم‌ شخص استفاده می‌کنند، استرس کم‌تری تجربه می‌کردند. علاوه بر این، محققان به این نتیجه رسیدند که این روش مانند یک مراقبه‌ی عمیق نیست که به انرژی ذهنی زیادی نیاز داشته باشد. طبیعی است که جایگزینی ضمیرها به‌جای هم کار بسیار آسانی است. فقط باید تمرین کنید.

منتقدهای درونی را کنترل کنید

گاهی اوقات منتقدر درون ما شروع به سرزنش ما می‌کند:

  • چرا نمی‌توانم بفهمم؟
  • خوب هستم اما نه آن‌قدر که باید باشم
  • باید تسلیم شوم

وقتی با احساسات منفی شدید مانند اضطراب، استرس، شک یا تردید مواجه می‌شوید، استفاده از گفتگوی سوم شخص می‌تواند کنترل شما را بر اوضاع بیشتر کند. پس به‌جای این که در درون خودتان بگویید: «من از عهده‌ی این کار برنمی‌آیم» یا «اوضاع خیلی افتضاح است و من واقعا به هم ریخته‌ام» بگویید: «او (اسم شما) اکنون چه احساسی دارد؟ او (اسم شما) نگران و عصبانی است.» این حالت استرس شما را کاهش خواهد داد. این راهکار باعث می‌شود که مغز از لحاظ عاطفی کم‌تر درگیر شود و شما بتوانید با آرامش و خلاقیت بیشتری احساسات خود را مدیریت کنید.

به‌جای مسخره کردن این روش، امتحانش کنید

بار اول که سعی در اجرای این تکنیک دارید، ممکن است احساس حماقت کنید. اما وقتی این دستورالعمل در ذهن شما به یک روال عادی تبدیل شود، احساسات و افکار منفی خود را بهتر مدیریت خواهید کرد و همین امر می‌تواند به بهبود موفقیت زندگی شخصی و حرفه‌ای شما کمک کند.

دیدگاهی که از خودمان داریم، تأثیر قابل توجهی بر دستاوردهای ما دارد؛ بنابراین هر روش و ترفندی که بتواند تأثیر احساسات منفی ما را کم‌تر کند، ارزش امتحان شدن دارد. چنانچه برقراری گفتگوی سوم شخص در ذهنتان کار سختی به نظر می‌رسد، از کاغذ و قلم استفاده کنید. حتی می‌توانید این گفتگو را با صدای بلند انجام دهید تا تأثیر بی‌نظیر آن را درک کنید.

 

منبع forbes

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده