قدرت‌نمایی پورشه در صنعت خودروهای برقی و هیبرید

دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در آستانه تولید اولین خودروی تمام برقی پورشه، خودروساز آلمانی با انتشار کلیپی جذاب، کارنامه صدساله خود در طراحی خودروهای برقی و هیبرید را به تصویر می‌کشد.
تبلیغات

استفاده از قدرت برق در صنعت خودروسازی، پدیده‌ای نوظهور نیست و از دیرباز کاربرد داشته است. این فناوری از سال‌ها پیش ظاهر شده و امروز مسیر توسعه و تکامل را با سرعت هر چه بیشتر طی می‌کند. پیرو همین موضوع، پورشه اخیرا فیلم هیجان‌انگیزی منتشر کرده است که علاوه‌ بر نمایش درخشش دیرینه‌ی این برند در سال‌های گذشته و همینطور مدل‌های برقی فعلی، توجه بیننده را به محصولات آینده این حوزه جلب می‌کند.

پورشه P1 برقی/ Porsche P1

جالب است بدانید که پورشه فعالیت در بخش فناوری قوای محرکه‌ی برقی را از ۱۲۰ سال پیش کلید زده است. زمانی که فردیناند پورشه روی مدل‌های اگر لونر یا P1 (اولین خودروی این برند) و سمپر ویووس کار می‌کرد، از پیشرانه‌ی درون‌سوز به‌عنوان دستیار کمکی افزایش مسافت کارکرد برای باتری استفاده کرد.

پورشه پانامرا / Porsche Panamera

همان‌طور که می‌دانید، فعلا همه‌ی مدل‌های برقی خودروساز آلمانی از نوع هیبرید هستند و البته عملکرد حیرت‌انگیزی دارند. در این میان، پورشه پانامرا توربو S ای-هیبرید پرچم را به دست دارد. این خودرو از پیشرانه‌ی ۴.۰ لیتری بیتوربو V8 و نیروی برق کمکی ترکیبی بهره می‌گیرد تا ۶۸۰ اسب‌ بخار قدرت و ۸۴۹ نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند. به این ترتیب سدان هیبرید آلمانی، در ۳.۲ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و می‌تواند در حالت استفاده‌ی مجزا از باتری، ۵۰ کیلومتر مسافت طی کند. پورشه در نظر دارد از این سیستم قوای محرک در قلب مدل‌های نظیر پانامرا اسپرت توریزمو و کاین هم استفاده کند.

porsche 919 hybrid evo porsche 956 / پورشه 919 هیبرید اوو پورشه 956
Porsche Mission E Cross Turismo Concept

پورشه که امید زیادی به موفقیت مدل تولید انبوه میشن E دارد؛ در فیلم پیش رو، آن را بارها در دو نوع سدان و واگن کراس توریزمو به تصویر می‌کشد. این خودرو در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد، از پیشرانه‌ی ۶۰۰ اسب‌ بخار قدرت می‌گیرد و مسافت کارکرد ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات