رکورد جهانی حل مکعب روبیک شکسته شد

دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فلیکس زمدگز رکورد جهانی جدیدی در حل مکعب روبیک به نام خود ثبت کرد. او توانست مکعب روبیک را در مدت زمان ۴.۲۲ ثانیه حل کند.
تبلیغات

فلیکس زمدگز توانست در مدت زمان ۴.۲۲ ثانیه مکعب روبیک را حل کند و بدین ترتیب رکورد جهانی جدید روبیک را به نام خود به ثبت برساند. فلیکس ۲۲ ساله از استرالیا توانست در مسابقات سرعتی حل مکعب روبیک کامبوج ۲۰۱۸ رکورد‌دار شود. این مسابقه، در تاریخ ۶ می برابر با ۱۶ اردیبهشت ماه در ملبورن برگزار شد. او در این رویداد توانست رکورد جهانی ۴.۲۲ ثانیه را به نام خود ثبت کند.

البته این اولین بار نیست که فلیکس توانسته است رکورد جهانی در حل معمای روبیک را به نام خود ثبت کند. او در سال ۲۰۱۶ نیز توانست طی زمان ۴.۷۳ ثانیه رکورد دیگری به ثبت جهانی برساند و بدین ترتیب از پاتریک پونز آمریکایی جلو بزند. رکورد ۴.۲۲ ثانیه واقعاً هیجان‌انگیز و باورنکردنی به نظر می‌رسد.

فلیکس زمدگز توانسته است با ثبت رکوردهای جهانی،‌ جزو بهترین رکوردداران حل معمای روبیک شود. او در سال ۲۰۱۱ در مسابقات کوبارو در زمان ۶.۲۴ ثانیه توانست مکعب روبیک را حل کند. در مسابقات ملبورن ۲۰۱۰ نیز توانست زمانی برابر با ۷.۰۳ ثانیه را برای حل مکعب روبیک به نام خود ثبت کند.

در دور دوم مسابقات همان سال توانست رکورد ۷.۹۱ ثانیه را ثبت کند و در نهایت در زمانی برابر با ۶.۷۷ ثانیه توانست به‌صورتی فوق‌العاده سریع، رکورد جهانی حل معمای روبیک را بشکند. در مسابقات بعدی که برگزار شد رکورد او به ۵.۶۶ ثانیه رسید و در نهایت در آخرین مسابقه کامبوج ۲۰۱۸ رکورد ۴.۲۲ ثانیه را به نام خود در جهان ثبت کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات