مروری بر عجیب‌ ترین رکوردهای گینس

پنج‌شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
مطالعه 25 دقیقه
با تاریخچه‌ی رکوردهای گینس آشنا شوید و از رکوردهایی بخوانید که پیش از این، از آن‌ها خبر نداشتید.
تبلیغات

رکوردهای جهانی گینس یا در اصل، کتاب رکوردهای جهانی، کتابی مرجع است که مجموعه‌ای از رکوردهای بین‌المللی را ثبت می‌کند. این کتاب از سال ۱۹۹۵ تاکنون چاپ شده است و هر سال با رکوردهای داغ و مجموعه‌ای از اطلاعات جدید به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان تبدیل می‌شود. ایده‌ی تدوین این کتاب در اوایل دهه ۱۹۵۰ و هنگامی مطرح شد که سر هیو بیور، مدیرعامل شرکت نوشیدنی گینس، در یک مهمانی با میزبانانش در مورد سریع‌ترین پرنده‌ای که در اروپا شکار می‌شود به بحث پرداخت؛ اما نتوانست جواب این سؤال را در هیچ کتاب مرجعی پیدا کند. در سال ۱۹۵۴، سر هیو با یادآوری بحثی که در آن مهمانی شکل گرفته بود، از توینس نوریس و راس مک‌ورتر که پژوهشگر حقیقت‌یاب بودند، دعوت کرد کتابی از حقایق همراه با تصویر تهیه کنند.

پس از یک مرحله تحقیق اولیه، کار نوشتن کتاب آغاز شد و با حساب تعطیلات آخر هفته و تعطیلات اداری،  ۱۳ هفته و ۹۰ ساعت طول کشید. در آن زمان مک‌ورتر هرگز گمان نمی‌کرد در حال شکل دادن به کتابی است که در آینده به یکی از پرفروش‌ترین‌های تمام دوران و شناخته‌شده‌ترین و معتبرترین برند‌های جهانی تبدیل می‌شود.

با گذشت بیش از ۶۵ سال، نام تجاری معتبر رکوردهای گینس همچنان یک برند محبوب است. نسل‌ها است که این کتاب همچنان با نشر نسخه‌های جدیدتر به یکی از پرفروش‌ترین‌ها تبدیل می‌شود و بسیاری از مردم سعی می‌کنند با خرید این کتاب از آخرین رکوردها و دیوانه‌وارترین آن‌ها مطلع شوند.

در این مقاله‌ی زومیت با رکوردهایی آشنا می‌شوید که افراد دخالتی در آن نداشتند و به واسطه ژنتیک یا بیماری‎‌ برایشان پیش آمده است. همچنین در برابر افرادی که با تحمل سختی‌های معقول به رکوردها دست یافته‌اند، افرادی را می‌بینید که با دردهای غیر عقلانی و عذاب کشیدن، نام خود را در گینس ثبت کرده‌اند. برای دیدن بامزه‌ترین، خطرناک‌ترین و احمقانه‌ترین رکوردهای گینس و عجیب‌ترین رکوردهایی که حتی به ذهنتان خطور نمی‌کند با ما باشید.

دورترین پرتاب تیر با استفاده از پا

رکورد گینس / دورترین تیراندازی با پا

دورترین پرتاب تیر با استفاده از پا ۳۱٫۱۲ متر است که توسط بریتانی والش آمریکایی در ۳۱ مارس ۲۰۱۸ به ثبت رسید. بریتانی پیش از ثبت این رکورد، بیش از ۱۱ سال مهارت آکروباتیک و تیراندازی خود را در تئاتر و سیرک به نمایش می‌گذاشت.

بیشترین سرعت موتورسیکلت هنگام اجرای هداستند

سریعترین سرعت موتورسیکلت حین اجرای هداستند / رکوردهای گینس

مارکو جورج ۳۱ ساله از همپشایر، در هفدهم آگوست ۲۰۱۹ و هنگامی که به سرعت ۱۲۲٫۵۹ کیلومتر بر ساعت رسید، رکورد سریع‌ترین سرعت موتورسیکلت هنگام اجرای هداستند یا ایستادن روی سر را شکست. مارکو بیش از ۳ سال برای شکستن این رکورد تمرین کرده بود.

سریع‌ترین سرویس بهداشتی موتوری جهان

رکورد گینس / سریع‌ترین توالت موتوری جهان

سریع‌ترین سرویس بهداشتی موتوری جهان Mk1 است که توسط رابرت انگلیس، توماس الیس، جو سامرز و ویلیام بیتی ساخته شده است. سرعت این سرویس بهداشتی به ۱۱۳٫۵۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. هنگام ثبت رکورد، توالت توسط الیس هدایت می‌شد و در پایان کار برای اثبات عملکرد آن، سیفون را کشیدند!

طولانی ترین زنجیر با بسته‌ی آدامس

طولانی‌ترین زنجیر با بسته‌بندی آدامس / رکورد گینس

گری دوشل از ایالات متحده آمریکا، رکورد ساخت طولانی‌ترین زنجیر با پوست آدامس را دارد که طول آن ۳۲۵۵۵٫۶۸ متر است. در دهه ۶۰ ساختن این زنجیرها مد بود و دختران و پسران، زنجیری به اندازه قد معشوقشان می‌ساختد.

بیشترین روش‌های کنترل جایگزین در بازی Dark Souls 

رکورد گینس/ بازی دارک سول

بازی اکشن Dark Souls به‌عنوان یکی از سخت‌ترین بازی‌های موجود شناخته می‌شود؛ اما این موضوع مانع از این نیست که بنجامین گوین معروف به بیرزلی، با عجیب‌ترین کنترلرهایی که می‌تواند پیدا کند، به بازی بپردازد. از مارس ۲۰۱۶، گیمر کانادایی نسخه PC بازی FromSoftware را با استفاده از ۹ روش کنترل مختلف به پایان رسانده است. این کنترلرها هر یک جایگزینی عجیب برای گیم‌پد استاندارد و ماوس و کیبورد ارائه می‌دهند. فهرست کنترلرهای بنجامین شامل گیتار، کیت طبل، پیانوی مارک راک‌بند و بانگوی دانکی کانگ، میکروفون (فقط با استفاده از کنترل صوتی)، وی‌ریموت، دنس پد، فرمان و پد Xbox 360 است.

بیرزلی می‌گوید او از نسخه PC بازی استفاده می‌کند؛ زیرا متصل کردن کنترلرهای مختلف به رایانه بسیار راحت‌تر از کنسول است. در آینده بریزلی می‌خواهد بازی را با کنترلرهای دیگری مانند پاور گلاو، کینکت و یک دسته موز به پایان برساند! برای دیدن ویدیوهای بازی و درک نحوه استفاده از کنترلرها، به صفحه یوتیوب بنجامین سر بزنید.

سریع ترین اینترنت جهان

در سال ۲۰۱۸ و بر اساس تجزیه و تحلیل ۱۲ ماهه تست سرعت پهنای باند در سراسر جهان، سنگاپور با ۶۰٫۳۹ مگابیت‌ بر‌ ثانیه دارای بالاترین میانگین سرعت اینترنت در جهان بود. سوئد با سرعت ۴۶، دانمارک با ۴۳٫۹۹ و نروژ با سرعت ۴۰٫۱۲ مگابیت‌ بر‌ ثانیه در رتبه‌های بعدی قرار داشتند. تازه‌ترین اخبار در این مورد را می‌توانید اینجا ببینید. در سال ۲۰۲۱، سنگاپور همچنان در صدر جدول قرار دارد.

پرصداترین آروغ جهان

پرصداترین آروغ جهان / رکورد گینس

پل هون اهل لندن در سال ۲۰۰۹ با آروغی با حجم صدای ۱۰۹٫۹ دسی‌بل (معادل صدای موتور جت هنگام برخاستن)، رکورد پرصداترین آروغ جهان را از آن خود کرد! پزشکان توصیه کرده‌اند که آروغ زدن مکرر از این نوع می‌تواند به عضلات معده آسیب برساند.

بلندترین دندان شیری جهان

بلندترین دندان شیری جهان / رکورد گینس

لوک بولتون ۹ ساله از کانادا پس از کشیدن دندان شیری‌ ۲٫۶ سانتی‌متری‌اش، یک رکورد جهانی در گینس به ثبت رساند. پیش از این، یک پسربچه ۱۰ ساله با دندان شیری ۲٫۴ سانتی‌متری‌ رکورددار بلندترین دندان شیری جهان بود.

بلندترین زبان جهان

بلندترین زبان جهان / رکوردهای گینس

بلندترین زبان از نوک تا وسط لب بالایی با دهان بسته، ۱۰٫۱ سانتی‌متر طول دارد و متعلق به نیک استوبرل از آمریکا است. این رکورد در میان مردان از سال ۲۰۱۲ شکسته نشده است. رکورددار بلندترین زبان در زنان به شنل تپر لس‌آنجلسی با زبانی به طول ۹٫۷۵ سانتی‌متر تعلق دارد. طبق گفته دانشگاه ادینبورگ، زبان انسان در مردان حدود ۸٫۵ سانتی‌متر و در زنان ۷٫۹ سانتی‌متر است. 

بزرگ ترین دهان جهان

رکورد گینس/ بزرگترین دهان جهان

رکورد عریض‌ترین دهان جهان با اندازه ۱۷ سانتی‌متر متعلق به فرانسیسکو دومینگو خواکیم از آنگولا است. فرانسیس می‌تواند یک قوطی نوشابه را به‌طور افقی در دهان خود جا بدهد.

بلندترین بینی جهان

رکورد گینس/ بلندترین بینی جهان

بلندترین بینی جهان با طول ۸٫۸ سانتی‌متر متعلق به مهمت اُزیورک از ترکیه است.

بلندترین موهای گوش جهان

بلندترین موهای گوش جهان /رکورد گینس

آنتونی ویکتور از مادورای هند، یک مدیر بازنشسته است که شاگردانش به او معلم گوش‌مویی می‌گویند. نام او برای اولین بار در کتاب گینس ۲۰۱۰ با موهایی به طول ۱۸٫۱ سانتی‌متر از مرکز گوش داخلی ثبت شده است.

بلندترین مژه های جهان

بلندترین مژه / رکورد گینس

جیانشیا از سال ۲۰۱۶ رکورددار بلندترین مژه‌های جهان است. مژه‌های این زن چینی از سال ثبت تاکنون، همچنان رشد کرده است تا اینکه او با بلندترین‌ مژه‌های جدیدش به طول ۲۰٫۵ سانتی‌متر، رکورد قبلی خود را شکست.

جوان ترین زن ریش‌دار جهان

رکورد گینس/ جوانترین زن ریشدار جهان

هارنام کائور متولد و ساکن انگلیس، رکورددار جوان‌ترین دختر جهان با ریش کامل است. خانم کائور به سندرم تخمدان پلی‌کیستیک مبتلا است. این سندرم یک بیماری هورمونی است که می‌تواند منجر به رشد موهای زائد صورت شود. در مارس ۲۰۱۶ او اولین زن ریش‌داری بود که در هفته مد لندن به‌عنوان مدل حضور داشت. این مدل جوان ریشش را موهبتی می‌داند که به او کمک کرده است در برابر زورگویی و قضاوت افراد از روی ظاهر بایستد. او در این مورد می‌گوید:

متوجهم که وقتی مردم برای اولین بار من را می‌بینند، شوکه می‌شوند؛ اما حقیقت افراد چیزی فراتر از ظاهر فیزیکی آن‌ها است. من همیشه از این قیاس استفاده می‌کنم: درست همان‌طور که گُل‌ها از زمین رشد می‌کنند، از بدن ما مو درمی‌آید.

بلندترین ریش زنان متعلق به ویویان ویلر آمریکایی است که ۲۵٫۵ سانتی‌متر طول دارد.

پیرترین انسان جهان

پیرترین انسان جهان / رکورد گینس

بیشترین سنی که یک انسان زنده مانده و به‌طور کاملاً معتبر ثبت شده، ۱۲۲ سال و ۱۶۴ روز است. جین لوئیز کالمنت فرانسوی در ۲۱ فوریه ۱۸۷۵ متولد شد و در ۴ آگوست ۱۹۹۷ در یک خانه سالمندان در جنوب فرانسه درگذشت.

قدبلندترین مرد ثبت‌شده در گینس

قدبلندترین مرد گینس / رکورد گینس

رابرت وادلو در سال ۱۹۱۸ از والدینی با قد متوسط متولد شد. او در سن ۸ سالگی با قد ۱۸۰ سانتی‌متر از پدر خود بلندتر بود. رابرت با قد ۲٫۷۲ متر، بلندترین مردی است که تاکنون در گینس به ثبت رسیده. گفته می‌شود رشد منحصربه‌فرد او در اثر بیماری غول‌پیکری (ژیگانتیسم) است. اگر ترشح هورمون رشد در دوران کودکی و قبل از بسته شدن صفحه رشد، بسیار بیشتر از حد معمول باشد، باعث رشد طولی استخوان‌های بلند و بیماری غول‌پیکری می‌شود.

رکورددار بلندقدترین زن جهان که تاکنون در گینس ثبت شده، زنگ جینلیان متولد ۱۹۶۴ در چین با قد ۲۴۳٫۶ سانتی‌متر است.

قدبلندترین مرد زنده جهان

قدبلندترین مرد زنده جهان/ رکورد گینس

سلطان کوسن اهل ترکیه با ارتفاع ۲۵۱ سانتی‌متر، بلندقدترین مرد زنده جهان است. قد تمام افراد خانواده سلطان متوسط است. سلطان کوسن نیز به بیماری ژیگانتیسم مبتلا است. رکورد بزرگ‌ترین دست‌های جهان با اندازه ۲۸٫۵ سانتی‌متر و رکورد دومین پاهای بزرگ جهان با اندازه ۳۶٫۵ سانتی‌متر به این مرد بلندقامت ترک تعلق دارد.

در تصویر بالا سلطان کوسن در کنار قدکوتاه‌ترین مرد و انسان ثبت‌شده در گینس، چاندرا بهادر دنگی با قد ۵۴٫۶ سانتی‌متر قرار دارد.

کوتاه ترین زن جهان

کوتاهترین زن جهان/ رکورد گینس

رکورددار کوتاه‌قامت‌ترین زن زنده جهان، جیوتی آمجی، بازیگر هندی است که ۶۲٫۸ سانتی‌متر قد دارد. جیوتی به علت یک اختلال ژنتیکی کوتاه‌قامتی رشد محدودی داشته است. ادوارد نینو هرناندز با قد ۷۲٫۱ سانتی‌متر، کوتاه‌ترین مرد زنده جهان است.

کوتاه ترین راننده اتوبوس

قد کوتاهترین راننده اتوبوس / رکوردهای گینس

فرانک فایک هاچم ۵۷ ساله از همپشایر انگلیس، در ۵ فوریه ۲۰۱۸ رکورد قدکوتاه‌ترین راننده اتوبوس را با قد ۱۳۶٫۲ سانتی‌متر شکست. فرانک در سال ۱۹۸۹ آزمون رانندگی عادی را گذراند و در سال ۲۰۱۷ موفق به دریافت گواهینامه رانندگی اتوبوس شد.

بلندترین ناخن های جهان

بلندترین ناخن روی یک دست

بلندترین ناخن روی یک دست / رکورد گینس

بلندترین ناخن‌ها روی یک دست با مجموع طول ۹۰۹٫۶ سانتی‌متر (به اندازه یک اتوبوس دوطبقه) متعلق به شریدهار چیلال هندی است که در تاریخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۴ اندازه‌گیری شده.

  • انگشت کوچک: ۱۷۹٫۱ سانتی‌متر
  • انگشت حلقه: ۱۸۱٫۶ سانتی‌متر
  • انگشت میانی: ۱۸۶٫۶ سانتی‌متر
  • انگشت اشاره: ۱۶۴٫۵ سانتی‌متر
  • انگشت شست: ۱۹۷٫۸ سانتی‌متر

چیلال از سال ۱۹۵۲ و هنگامی که به‌طور تصادفی ناخن معلمش را شکست و مورد توهین او قرار گرفت، شروع به بلند کردن ناخن‌هایش کرد؛ اما پس از ۶۶ سال تحمل وزن ناخن‌ها و محدودیتی که برایش ایجاد شده بود، در سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفت آن‌ها را کوتاه کند. وی در مورد تجربه‌اش می‌گوید:

درد دارم. با هر ضربان قلبم درد را در هر پنج انگشت، مچ دست، آرنج و شانه‌هایم حس می‌کنم. در نوک ناخن‌هایم همیشه احساس سوزش وجود دارد.

بلندترین ناخن‌های روی دو دست

بلندترین ناخن‌های روی دو دست / رکورد گینس

رکورددار بلندترین ناخن‌های روی دست در زنان با مجموع طول ۸٫۶۵ متر متعلق به لی ردموند از ایالات متحده آمریکا است. ردموند از سال ۱۹۷۹ رشد ناخن‌هایش را به عنوان یک چالش آغاز کرد تا ببیند چه مدت می‌تواند بدون کوتاه کردن آن‌ها ادامه بدهد. وی در سال ۲۰۰۹ ناخن‌هایش را در یک تصادف با ماشین از دست داد.

رکورددار بلندترین ناخن‌های روی دو دست در مردان، ملوین بوث با مجموع طول ۹٫۸۵ متر است.

کشسان‌ترین پوست جهان

پوستی با بیشترین قابلیت ارتجاعی / رکورد گینس

گری ترنر رکورد کشسان‌ترین پوست جهان را از سال ۱۹۹۹ به خود اختصاص داده است. گری به دلیل ابتلا به یک بیماری نادر به نام سندرم اهلرز-دنلوس می‌تواند پوست شکم خود را به اندازه ۱۵٫۸ سانتی‌متر بکشد. سندرم اهلرز-دنلوس یک بیماری بافت همبند است که در آن تولید کلاژن دچار مشکل و باعث افزایش محدوده حرکات مفاصل و قابلیت ارتجاعی پوست می‌شود. در واقع وقتی گری پوست خود را می‌کشد، هیچ دردی حس نمی‌کند.

بیشترین تغییرات ایجادشده در بدن

رکورد گینس/ بیشترین تغییرات ایجادشده در بدن

رالف بوخالز مردی آلمانی است که رکورد جهانی گینس را برای ایجاد بیشترین تغییرات در بدن ثبت کرده. او با بیش از ۵۱۶ تغییر در بدن، می‌گوید هنوز بدنش را به اندازه کافی تغییر نداده است!

بیشترین تعداد قاشق روی بدن انسان

رکورد گینس/ بیشترین قاشق روی بدن

در سال ۲۰۱۶ دالیبور جابلانوویچ از صربستان توانست ۷۹ قاشق را روی بدن خود نگه دارد. قاشق‌های چای‌خوری که به این منظور استفاده شدند، اندازه‌های مختلفی داشتند.

دورترین فاصله پرتاب مارشمالو به دهان

رکورد گینس / دورترین فاصله پرتاب مارشمالو به دهان

رکورد دورترین فاصله پرتاب مارشمالو به دهان ۶۸٫۳۴ متر است که توسط دالاس اندرسون و جون پالکا از ایالات متحده آمریکا در ۱۴ دسامبر ۲۰۲۰ به ثبت رسیده. جون و دالاس تصمیم گرفتند برای جذب فالوور در رسانه‌های اجتماعی این کار را انجام بدهند تا مردم را شاد و از استرس جهانی ناشی از کووید-۱۹ کم کنند.

دورترین فاصله‎‌ای که یک نخود فوت شده است

رکورد گینس / دورترین نخود فوت شده

دورترین فاصله‎‌ای که یک نخود فوت‌ شده، ۱۲ متر ۵۸ سانتی‌متر است که توسط دیوید راش از ایالات متحده آمریکا در اکتبر ۲۰۱۸ به ثبت رسیده.

بلندترین کلاه ساخته‌شده در جهان

رکورد گینس / سریع‌ترین توالت موتوری جهان

در سال ۲۰۱۸، اودیلون اوزاره از ایالات متحده آمریکا کلاهی ساخت که ارتفاعش ۴٫۸ متر بود. اودیلون موظف بود ۱۰ متر با کلاه خود راه برود تا رکورددار معتبری برای این عنوان باشد. اوزار همچنین رکورددار بلندترین ناخن های اکستنشن شده با طول ۱٫۲۱ سانتی‌متر است.

بلندترین شاخ‌ بین گاومیش‌ها

بلندترین شاخ‌ بین گاومیش‌ها / رکوردهای گینس

جریکو گاومیشی است که با شاخ‌های بسیار بزرگی به طول ۳۴۶٫۴ سانتی‌متر (۱۳۶٫۴ اینچ) در صفحات نسخه جهانی رکوردهای گینس ۲۰۲۱ حضور دارد. این گاومیش متعلق به زوجی است که در مینه‌سوتای آمریکا زندگی می‌کنند.

بزرگ ترین گربه‌سان دنیا

رکورد گینس/ بزرگ‌ترین گربه‌سان دنیا

هرکول بزرگ‌ترین گربه‌سان زنده جهان است. او که شیببر یا گربه‌سانی است که از آمیزش و جفت‌گیری ببر ماده و شیر نر زاده شده، ۳٫۳۳ متر طول، ۱٫۲۵ متر ارتفاع و ۴۱۸٫۲ کیلوگرم وزن دارد. هرکول هر روز حدود ۱۳٫۶ کیلوگرم (تقریباً به اندازه وزن یک کودک دوساله) گوشت می‌خورد و با چندین لیتر آب شسته می‌شود.

بیشترین ترفندهای اجرایی در ۳۰ ثانیه توسط موش ها

بیشترین ترفند توسط موش / رکوردهای گینس

دو مورد از باهوش‌ترین موش‌هایی که توانستند در رکوردهای جهانی گینس ۲۰۲۱ حضور داشته باشند موش‌های بااستعدادی هستند که می‌توانند در نیم دقیقه ۲۸ ترفند پنجه یا ۸ بار پرش از حلقه انجام بدهند. صاحب این موش‌ها لوک رابرتز و جس تیمیس نیز از رکورددارهای گینس هستند.

بیشترین مسیر طی‌شده با اسکیت توسط سگ

رکورد گینس/ سگ اسکیت‌باز

اتو، بولداگی است که توانست با اسکیت کردن از میان پاهای ۳۰  انسان، رکورد جدیدی در گینس به ثبت برساند. پیش‌تر تیلمن با سرعت ۱۰۰ متر در ۱۹٫۶۷۸ ثانیه، رکورددار سریع‌ترین سگ اسکیت‌باز جهان بود.

باز کردن بیشترین تعداد قوطی توسط طوطی

رکورد گینس/ باز کردن بیشترین تعداد قوطی توسط طوطی

این طوطی ماکائو در سال ۲۰۱۲ رکورد جهانی باز کردن بیشترین تعداد قوطی در یک دقیقه را به ثبت رسانده است. «زک‌ِ طوطی» موفق شد در یک دقیقه، درِ ۳۵ قوطی نوشیدنی را باز کند.

سریع ترین دوی ۵ متر روی پنجه‌های جلویی توسط سگ

رکورد گینس / سریع‌ترین دوی ۵ متر روی پنجه‌های جلویی توسط سگ

کنجو در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۴ توانست مسافت ۵ متر را در عرض ۲٫۳۹ ثانیه روی پنجه‌های جلویی خود طی کند و از جیفِ که یک سگ پومرانی است، با فاصله زمانی ۵٫۳۷ ثانیه پیشی بگیرد.

بزرگ ترین سگ جهان

رکورد گینس / بزرگ‌ترین سگ جهان

بزرگ‌ترین سگ جهان زئوس، یک گریت دین نر است که در ۴ اکتبر ۲۰۱۱، قد ۱٫۱۱۸ متری داشت. زئوس با وزن ۷۰٫۳ کیلوگرم، تقریباً هر دو هفته ۱۳٫۶ کیلوگرم غذا می‌خورد. رکورد بزرگ‌ترین سگ زنده جهان به اطلس ۱٫۰۳۱ متری تعلق دارد که آن نیز یک سگ گریت دین است.

کوچک‌ترین سگ جهان

رکورد گینس / کوچکترین سگ جهان

کوچک‌ترین سگ زنده جهان یک چی‌واوا ماده به نام میلی است که در ۲۱ فوریه ۲۰۱۳، ۹٫۶۵ سانتی‌متر ارتفاع داشت. هنگامی که میلی در ۱ دسامبر ۲۰۱۱ متولد شد، کمتر از ۲۸ گرم وزن داشت و می‌توانست در یک قاشق چای‌خوری جای بگیرد و باید با قطره‌چکان تغذیه شود. وزن میلی در یک سالگی تقریباً به ۵۶۷ گرم رسید.

بزرگ ترین زبان بین سگ‌ها

رکورد گینس / بلندترین زبان بین سگ ها

رکورد جهانی طولانی‌ترین زبان سگ‌ها به یک سگ باکسر به نام برندی با زبانی به طول ۴۳ سانتی‌متر تعلق دارد. متأسفانه صاحب برندی به دلیل اختلال معده که در باکسرها شایع است، مجبور شد او را به خواب ابدی بفرستد. رکورد بلندترین زبان  سگ‌های زنده به یک سگ ماده‌ی سنت برنارد به نام موچی با زبانی به طول ۱۸٫۵۸ سانتی‌متر تعلق دارد.

بلندترین مار جهان

بلندترین مار جهان / رکورد گینس

مدوسا یک مار پایتون، متعلق به شرکت Full Moon Productions در کانزاس سیتی، ایالات متحده آمریکا است. او با ۷٫۶۷ متر طول، عنوان بلند‌ترین مار زنده و در اسارت جهان را در اختیار دارد.

خطرناک ترین مورچه جهان

رکورد گینس/ خطرناک‌ترین مورچه جهان

خطرناک‌ترین مورچه جهان، مورچه بولداگ است که در مناطق ساحلی استرالیا یافت می‌شود، در حمله به‌طور هم‌زمان از نیش و فک خود استفاده می‌کند. از سال ۱۹۳۶ تاکنون حداقل سه مورد کشتار انسانی توسط این مورچه رخ داده که آخرین آن‌ها یک کشاورز ویکتوریایی در سال ۱۹۸۸ بوده است.

مورچه بولداگ نام خود را به دلیل وحشی بودن و قاطعیت هنگام حمله به دست آورده است. این مورچه بسیار تهاجمی است و ترس کمی از انسان دارد. هنگام حمله چندین بار پشت سر هم نیش می‌زند و با هر نیش، زهر بیشتری به طعمه تزریق می‌کند. نیش این مورچه ۲۰ میلی‌متری با طول عمر ۲۱ روز برای کشتن بزرگسالان در عرض ۱۵ دقیقه کفایت می‌کند.

بلندترین پرش ایستاده روی لامپ

رکورد گینس/ سیلویو سبا

بلندترین پرش ایستاده روی لامپ، ۱۰۱٫۳ سانتی‌متر است که توسط سیلویو سابای ایتالیایی در سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده است. سیلویو یک رکوردشکن سریالی است که بیش از ۲۰۰ رکورد به نام خود در رکوردهای جهانی گینس به ثبت رسانده است. این مربی خصوصی پس از دستیابی به اولین رکورد خود در سال ۲۰۱۱ برای بیشترین پرش اسکات تک‌پا در یک دقیقه، دریافت که شکستن یک رکورد برایش کافی نیست و می‌خواهد در همه چیز بهترین باشد. یکی دیگر از انگیزه‌های او برای رکوردشکنی، پشت سر گذاشتن آقای رکورد جهان یعنی آریشتا فرمن است. کریستین سابا، پسر سیلویو نیز رکورددار بیشترین طناب زدن ضربدری با یک پا است.

رکورددار بیشترین رکوردشکنی در گینس

رکورد گینس/ آریشتا فرمن

آریشتا فرمن، «آقای رکوردشکن» گینس است که با بیش از ۷۰۰ رکورد جهانی به‌صورت رسمی، رکورد بیشترین تعداد رکوردهای ثبت‌شده توسط یک نفر را شکسته است. این مرد آمریکایی از سال ۱۹۷۹ و از سن ۲۵ سالگی به رکوردشکنی مشغول است و اکنون نزدیک به ۲۰۰ رکورد خود را حفظ کرده است. رکوردهایی که این مرد سرسخت تاکنون موفق به شکستن آن‌ها شده شامل  نصف کردن بیشترین تعداد سیب در هوا با شمشیر سامورایی،  حفظ تعادل بلندترین جسم روی چانه و گرفتن بیشترین تعداد توپ پینگ‌پونگ با چاپ‌استیک است.

بیشترین ترفندهای شعبده بازی زیر آب

بیشترین ترفندهای شعبده‌بازی زیر آب / رکورد گینس

مارتین ریس از هرتفوردشایر انگلستان در روز جهانی رکوردهای جهانی گینس در سال ۲۰۲۰، رکورد بیشترین ترفندهای شعبده‌بازی انجام‌شده زیر آب در سه دقیقه را با انجام ۲۰ ترفند به دست آورد. او نخستین کسی است که طی ۱۰ سال گذشته موفق به شکستن این رکورد شده.

سنگین ترین وزنه بلند‌شده با انگشتان کوچک

سنگین‌ترین وزنه بلند‌شده با انگشتان کوچک / رکورد گینس

داریوس اسلوویک، قهرمان سابق کانادا در پرتاب دیسک و دارنده مدال برنز بازی‌های کشورهای مشترک‌المنافع است. در سال ۲۰۲۰ داریوس تصمیم گرفت برای کمک به خیره در روز رکوردهای جهانی گینس رکوردشکنی کند. علاوه بر شکستن رکورد سنگین‌ترین وزنه بلند‌شده با انگشتان کوچک (۱۰۵٫۶۷ کیلوگرم) رکورد بیشترین تعداد پرس سینه با کف زدن پس از بالا بردن وزنه را با ۴۱ تکرار و دورترین پرتاب نعل اسب با فاصله ۵۳٫۳۴ متر را شکست. برای دیدن ویدیوی این رکوردها اینجا کلیک کنید.

بزرگ ترین بستنی قیفی جهان

بلندترین بستنی قیفی جهان / رکورد گینس

یک شرکت بستنی‌سازی نروژی موفق به ثبت رکورد بلندترین بستنی قیفی جهان به طول ۳٫۰۸ متر شد.

بزرگ ترین آدامس بادشده

رکورد گینس/ بزرگترین حباب آدامس بادکنکی

در ۲۴ آوریل ۲۰۰۴ بزرگ‌ترین حباب آدامسی دنیا به قطر ۵۰٫۸ سانتی‌متر توسط چد فل در آلاباما باد شد. چد بدون اینکه از دستان خود برای ثابت نگه‌داشتن یا کشیدن حباب استفاده کند، این آدامس را باد کرد. او برای ساخت این حباب صورتی از سه قطعه آدامس Dubble Bubble استفاده کرد.

عجیب ترین رژیم غذایی

عجیب‌ترین رژیم غذایی / رکورد گینس

میشل لوتیتو‌یِ فرانسوی از ۹ سالگی به‌طور منظم فلز و شیشه می‌خورد. متخصصان گوارش، معده میشل را با اشعه ایکس اسکن و توانایی او در مصرف ۹۰۰ گرم فلز در روز را بی‌نظیر توصیف کردند. وعده‌های غذایی عجیب او در نتیجه اختلالی به نام پیکا بود. این اختلال باعث ایجاد اشتهای شدید برای چیزهایی می‌شود که غذا نیستند.

رژیم غذایی میشل از سال ۱۹۶۶ شامل ۱۸ دوچرخه، ۱۵ سبد سوپرمارکت، ۷ دستگاه تلویزیون، ۶ عدد لوستر، دو تخت، یک جفت اسکی، یک هواپیمای سبک و یک کامپیوتر بود. این مرد عجیب اولین بار زمانی از توانایی خود آگاه شد که لیوانی که از آن می‌نوشید، شکست و او شروع به جویدن قطعه شکسته‌ کرد.

او که تا اکتبر ۱۹۹۷ نزدیک به ۹ تن فلز خورده بود، می‌گفت موز و تخم مرغ آب‌پز باعث می‌شوند بیمار شود! آقای لوتیتو در سال ۲۰۰۷ بر اثر مرگ طبیعی درگذشت.

بزرگ ترین نمایش پری‌‌های دریایی‌ زیر آب

بزرگ‌ترین نمایش پری‌دریایی‌ها زیر آب / رکورد گینس

۱۱۰ اجراکننده حرفه‌ای در ۲۸ آوریل ۲۰۲۱ رکورد بزرگ‌ترین نمایش پری‌‌های دریایی‌ زیر آب را در آتلانتیس سانیا که یک استراحتگاه اقیانوسی در چین است، شکستند. برای اجرای این نمایش رسمی، ماه‌ها تمرین و تلاش صورت گرفته بود. پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی این اجرای رؤیایی را از اینجا ببینید.

بزرگ ترین اجرای رقص سنتی کنیاک

رکورد گینس/ بزرگترین رقص کنیک جهان

بزرگ‌ترین اجرای رقص سنتی کنیاک که متشکل از ۴۶۸۷ شرکت‌کننده بود، توسط اتحادیه کنیاک هند در ۵ آوریل ۲۰۱۹ اجرا شد.

بزرگ ترین تجدید دیدار خانوادگی جهان

رکورد بزرگ‌ترین اجتماع خانوادگی جهان با حضور ۴۵۱۴ نفر در ۱۲ آگوست ۲۰۱۲ توسط خانواده فرانسوی پورتو بویلِوِی به دست آمده است. شجره‌نامه‌ای که در دست بود نشان می‌داد این خانواده از قرن هفدهم از آقای ژرژ پورتو و خانم مادلین بویلیو به وجود آمده‌ است.

گران ترین دسر جهان

رکورد گینس/ گران‌ترین دسر جهان

گران‌ترین دسر جهان، یک بستنی مغزدار با قیمت ۲۵ هزار دلار است که در ۷ نوامبر ۲۰۰۷ به فهرست رستوران Serendipity 3 در نیویورک اضافه شد. این دسر که با همکاری جواهرساز لوکس نیویورکی Euphoria ساخته شده است، با ۵ گرم طلای ۲۳ عیار خوراکی تزئین و در جامی با روکش طلای خوراکی سرو می‌شود. پایه جام یک دستبند طلای ۱۸ عیار با ۱ قیراط الماس سفید است. این دسر با یک قاشق طلا خورده می‌شود که با الماس‌های سفید و شکلاتی‌رنگ تزئین شده است و می‌توان آن را با خود به خانه برد.

امیدواریم از دیدن این رکوردها به اندازه کافی شگفت‎‌زده شده باشید! از نظر شما کدام رکورد عجیب‌تر، چندش‌آورتر یا احمقانه‌تر بود؟ اگر از رکوردهای عجیب‌تری خبر دارید، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات