گلکسی نوت 9 سامسونگ دو میلی‌متر از گلکسی نوت 8 کوتاه‌تر خواهد بود

شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گلکسی نوت ۹ با ابعادی ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی نوت ۸ و مجهز به سنسور اثر انگشت ادغام‌شده در صفحه نمایش، مجددا در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد.
تبلیغات

برنامه طراحی و ساخت گوشی گلکسی نوت ۹ در مرحله نهایی است. اگر سامسونگ نخواهد تغییری در روال رونمایی گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کند،‌ حدود سه ماه آینده باید منتظر رونمایی از گلکسی نوت ۹ باشیم. تاکنون خبرهای غیر رسمی مختلفی در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است. در ماه مارس (اسفندماه)‌ گلکسی نوت ۹ در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شد. طبق آخرین خبرهای منتشرشده، این گوشی هوشمند مجددا با پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ کوالکام و سیستم عامل اندروید اوریو ۸.۱.۰ در گیک‌بنچ رؤیت شده است.   

نتایج آزمون جدید با آزمون قبلی تفاوت زیادی ندارد و این موضوع نشان می‌دهد سامسونگ بهینه‌سازی چندانی در این مدت روی این گوشی هوشمند انجام نداده است. البته هنوز وضعیت بروزرسانی نرم‌افزاری گلکسی نوت ۹ نهایی نشده است؛ اما سامسونگ از نظر طراحی ظاهری تصمیم نهایی خود را در مورد آن گرفته و بر اساس اطلاعات منتشرشده غیر رسمی در توییتر،‌ گلکسی نوت ۹ با ابعادی در حدود ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی نوت ۸ به بازار می‌آید و قرار است مجهز به سنسور اثر انگشت ادغام‎‌شده در صفحه نمایش نیز باشد. 

گلکسی نوت ۹

از اینکه گلکسی نوت ۹ قرار است ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی نوت ۸ باشد،‌ تعجب نکنید؛ چون موضوع تازه‌ای نیست. سامسونگ تغییرات مشابهی برای گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس نیز در نظر گرفت و بدان جامه عمل پوشاند. گلکسی S9 پلاس،‌ ۱.۴ میلی‌متر کوتاه‌تر از گلکسی اس ۸ پلاس و گلکسی اس ۹ حدود ۱.۲ میلی‌متر کوتاه‌تر از  گلکسی اس ۸ است. به لطف حاشیه‌های باریکی که این گوشی‌های هوشمند جدید دارند،‌ این ۲ میلی‌متر کوتاه‌تر شدن گوشی مشکلی برای ابعاد صفحه نمایش ایجاد نمی‌کند. همین قضیه در مورد گلکسی نوت ۹ هم صادق است و سامسونگ توانسته حاشیه‌های باریکی برای آن طراحی کند. همچنین در ساخت این گوشی از فلز و شیشه مقاوم استفاده شده که آن‌ را سخت‌تر از گوشی‌های گلکسی اس ۹ و گلکسی اس ۹ پلاس می‌کند.

پیش از این سایت Ice Universe گفته بود گلکسی نوت ۹ قرار است با سنسور اثر انگشت ادغام‌شده در صفحه نمایش به بازار بیاید؛ ولی بعدا ادعای خود را پس گرفت. اکنون با اطلاعات جدید،‌ ظاهرا این ویژگی دوباره جان تازه‌ای به خود گرفته است. هنوز مشخص نیست که با حذف سنسور اثر انگشت در قاب پشتی،‌ گلکسی نوت ۹ باریک‌تر از گلکسی نوت ۸ خواهد بود یا خیر. خبرهای غیر رسمی دیگری در مورد گلکسی نوت ۹ منتشر شد مبنی بر اینکه گوشی مذکور با باتری بزرگ‌تر رونمایی خواهد شد. در نظر داشته باشید که سامسونگ علاوه بر باتری،‌ برای ماژول دوربین دوگانه و S Pen در قسمت پشت گوشی، نیاز به فضا دارد و تنها با حذف سنسور اثر انگشت از قاب پشتی فضای زیادی در آن قسمت خالی نمی‌ماند. 

توجه داشته باشید که این اطلاعات به‌صورت غیر رسمی منتشر شده‌اند. گمانه‌زنی‌های مختلفی در مورد گلکسی نوت ۹ مطرح می‌شود و حتی برخی معتقدند که گلکسی نوت ۹،‌ همان گلکسی اس ۹ پلاس است که تنها به قلم اس مجهز شده و تغییراتی جزئی در آن دیده خواهد شد. اگر این ادعا درست باشد،‌ طرفداران گلکسی نوت ۹ می‌دانند که در کنار این ویژگی‌ها با گوشی جدیدی مواجه خواهند بود که ویژگی‌های دیگری همچون اسپیکر استریو و دوربین دوگانه با قابلیت تنظیم دیافراگم و امکان ضبط اسلوموشن خواهد داشت. باید منتظر بمانیم تا مشخصات و اطلاعات بیشتری در مورد این گوشی هوشمند منتشر شود. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات