افزایش فروش با بهره‌گیری از روش‌های جدید پرداخت

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ زیادی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها با ارائه‌ی خدمات جدید پرداخت، انتظارات خریدار را برطرف می‌کنند.
تبلیغات

زندگی در عصر ارتباطات روی بالا رفتن اطلاعات مردم و تغییر عادات خریدشان تأثیر گذاشته است. خرید کردن از طریق موبایل، خرید با یک کلیک، کیف پول‌های الکترونیکی و حتی پرداخت از طریق سیستم تشخیص چهره امکانات جدیدی هستند که نحوه‌ی خرید را متحول کرده‌اند. درنتیجه هر مشتری انتظار دارد تمام برندها در هر اندازه‌ای این خدمات را ارائه دهند. با این حال بسیاری از کسب‌وکارها هنوز از روش‌های جدید برای تسهیل خرید مشتری استفاده نمی‌کنند و این به معنای از دست دادن مشتری برای آن‌ها است.

خبر خوب این است که ارائه‌ی چنین خدماتی بسیار ساده است و هر کسب‌وکاری می‌تواند از روش‌های جدید، ایمن و آسان پرداخت استفاده کند. برندهایی که هنوز هم از روش‌های قدیمی پرداخت استفاده می‌کنند در آینده‌ی نزدیک تعداد زیادی از مشتری‌های خود را از دست خواهند داد. این روزها رقابت بسیار سخت شده است و برندی که نتواند روند خرید مشتری را تسهیل کند شانسی برای پیروزی در رقابت نخواهد داشت. در ادامه‌ی این مقاله‌ی زومیت به بررسی سه روشی می‌پردازیم که تجربه‌ی خرید مشتری را بهبود می‌دهند.

online shopping

۱- از فروش آنلاین استقبال کنید

تحول موبایل‌ها و فراهم شدن امکان دسترسی به اینترنت از هر جا، تغییرات عمده‌ای در دنیای خرید و خرده‌فروشی ایجاد کرده است. نصف بیشتر مصرف‌کنندگان معتقدند بیشتر از گذشته به صورت آنلاین خرید می‌کنند. خرید آنلاین امکان مقایسه‌ی محصولات را برای آن‌ها راحت کرده و به محض تصمیم‌گیری و تنها با چند کلیک کالای مورد نظر خریداری می‌شود. مردم نسبت به پنج سال گذشته محصولات و خدمات مورد نیاز خود را بیشتر به صورت آنلاین جستجو می‌کنند و بعد از انتخاب کالای مورد نظر، انتظار دارند با پرداخت ساده و امن، محصول را درب منزل دریافت کنند.

تحقیقات نیز این موضوع را ثابت کرده است. بیش از نیمی از کسب‌وکارهای کوچک می‌دانند مصرف‌کنندگان قبل از خرید در مورد کالای مورد نظر به طور کامل تحقیق کرده و قیمت فروشگاه‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه می‌کنند. کسب‌وکارهای کوچکی که وارد بازار می‌شوند باید وب‌سایت مناسبی طراحی کرده باشند. وب‌سایت باید سئوی خوبی داشته تا محصولات آن در نتیجه‌ی جستجوی کاربر نشان داده شود. طراحی ساده و پیشرفته‌ی سایت باید اطلاعات کافی در مورد محصول به مشتری ارائه دهد و او را نسبت به خرید مشتاق کند. درنهایت مشتری باید بتواند با پرداخت ایمن محصول مورد نظر را خریداری کرده و چند روز بعد آن را تحویل بگیرد.

این روزها کسب‌وکارهای زیادی در زمینه‌ی تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها خدماتی مانند تحویل رایگان به مشتری‌ها ارائه می‌دهند. در بسیاری از موارد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی راه حلی است که برای افزایش میزان فروش برند در کنار فروشگاه فیزیکی در نظر گرفته شده است. راه حلی که مشتری‌های فعلی برند را حفظ می‌کند و مشتری‌های جدیدی را به برند جذب می‌کند. پس باید خدمات کاملی از جمله معرفی محصول، امکان مقایسه، پرداخت آسان و ایمن و تحویل سریع را به مشتری ارائه دهد.

۲- از روش‌های جدید پرداخت استفاده کنید

کسب‌وکارهای کوچک باید از آخرین و جدیدترین روش‌های پرداخت مطلع بوده و آن را روی سیستم پرداخت خود اعمال کنند. پرداخت نقدی و استفاده ار کارت اعتباری رایج‌ترین روش پرداخت هستند اما مطمئنا در آینده با روش‌های جدیدتر جایگزین خواهند شد. روش‌های جدید پرداخت شاید در ابتدا مورد استقبال قرار نگیرند اما بعد از گذشت مدتی و با جا افتادن در میان مردم استفاده از آن‌ها عادی خواهد شد. این روزها مردم برای خرید، کمتر از پول نقد استفاده می‌کنند و این مقدار در آینده کمتر نیز خواهد شد. مردم به مرور زمان به تکنولوژی‌های جدید و استفاده از آن‌ها عادت می‌کنند و به سمت برندهایی کشیده می‌شوند که از روش‌های جدید بهره می‌برند.

با وجود روشن بودن این واقعیت تعداد کمی از برندها پرداخت از طریق کیف پول دیجیتال را قبول کرده‌اند و هنوز بسیاری از آن‌ها به روش‌های قدیمی وابسته هستند. تعداد برندهایی که اپلیکیشن مخصوص پرداخت طراحی کرده‌اند و امکان شارژ حساب کاربری را فراهم می‌کنند بسیار کم است. درصورتی‌که استفاده کردن از این روش‌های نشان می‌دهد یک برند اهمیت زیادی برای مشتری‌های خود قائل است و تلاش می‌کند وفاداری آن‌ها را افزایش دهد.

secure

۳- از اطلاعات کاربر حفاظت کنید

مهم نیست مشتری محصول مورد نظر خود را به صورت نقدی یا آنلاین خریداری می‌کند، مهم این است که برند وظیفه دارد در هر شرایطی از اطلاعات کاربر محافظت کند. مردم از لغزش‌های امنیتی کسب‌وکارها مطلع می‌شوند و این موضوع تأثیر بدی روی آینده‌ی کاری‌شان می‌گذارد. جلب اعتماد مشتری با گذشت زمان به دست می‌آید و اگر خدشه‌دار شود به زمان بیشتری برای ترمیم احتیاج دارد. این موضوع برای کسب‌وکارهای کوچک بسیار سخت‌تر بوده و ممکن است حتی آینده‌ی برند را به خطر اندازد. از طرفی هزینه‌ی جبران خسارت بسیار بالا است و شاید هرگز نتواند اعتماد دوباره‌ی مشتری‌ها را جلب کرد. درنتیجه حفاظت از اطلاعات مشتری باید در اولویت کسب‌وکارهای کوچک قرار بگیرد.

عادت خرید مشتری با گذر زمان و پیدایش تکنولوژی جدید تغییر می‌کند. این تغییرات فرصتی برای رشد کسب‌وکارهایی هستند که از راه‌های جدید استفاده می‌کنند اما برای سایر کسب‌وکارها یک تهدید جدی به شمار می‌آیند. کسب‌وکاری که از آخرین تکنولوژی پرداخت با حفظ اطلاعات کاربر استفاده می‌کند فروش بیشتری نسبت به سایر برندها خواهد داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات