فعالیت زد تی ای به علت تحریم آمریکا به حالت تعلیق درآمد

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
زد‌ تی ای به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات مخابراتی در روزهای اخیر با تحریم ۷ ساله روبرو شد و همین موضوع این کمپانی را به حالت تعطیل درآورده است.
تبلیغات

کمتر از یک ماه پس از عملی شدن تحریم آمریکا بر علیه‌ کمپانی زد تی ای، چینی‌ها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. زد‌تی‌ای از جمله‌ی بزرگ‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه‌ی تولید تجهیزات مخابراتی است. براساس اطلاعات برگرفته از اسنادی که زد تی ای در اختیار بورس اوراق بهادار هنگ‌کنگ قرار داده، این کمپانی که در شهر شن‌ژن واقع است، فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده است. دولت آمریکا طی حکمی، زد‌تی‌ای را به اتهام همکاری تجاری با ایران به مدت ۷ سال تحریم کرده است. هیچ یک از کمپانی‌های آمریکایی نمی‌توانند در مدت ۷ سال آینده، همکاری تجاری با زد تی ای داشته و هرگونه سخت‌افزار یا نرم‌افزاری را در اختیار این کمپانی قرار دهند. 

زد تی ای در سند مورد نظر اعلام کرده که دارای ذخایر کافی مالی است و در حال رایزنی برای تغییر حکمی است که آمریکایی‌ها بر علیه این کمپانی صادر کرده‌اند. زد تی ای علاوه بر خاورمیانه در مناطق دیگری نیز از قبیل آفریقا و ایالات متحده‌ی آمریکا نیز فعالیت می‌کند. این کمپانی چینی به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ گوشی‌های هوشمند پس از اپل، سامسونگ و ال‌جی در آمریکا شناخته می‌شود. بخش اعظمی از نیازهای زد تی ای توسط کمپانی‌های آمریکایی تامین می‌شود. برای مثال می‌توان به تراشه‌های مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند زد تی ای اشاره کرد که توسط کوالکام تامین می‌شود که نزدیک به نیمی از گوشی‌های زد تی ای از آن‌ها استفاده می‌کنند. 

تحلیل‌گران به این نکته اشاره می‌کنند که با خروج کوالکام، زد تی ای قادر نیست تا گوشی‌های هوشمندش را تولید کند. البته باید به این نکته اشاره کرد که زد تی ای می‌تواند به سراغ سایر تامین‌کنندگان غیرآمریکایی برود، اما فرایند تغییر این کمپانی را ملزم به ایجاد تغییراتی در گوشی‌های هوشمندش می‌کند. 

بنابر گزارش‌ها، کارخانه‌ی زد تی ای در شن‌ژن به حالت تعطیلی درآمده است. کارمندان زد تی ای در این کارخانه در حال گذران زمان خود به طرق دیگری هستند که شامل گذراندن دوره‌های آموزشی و سایر برنامه‌ها است. 

بنابر شنیده‌ها، دولتمردان چینی در هفته‌های اخیر و طی مذاکراتی که با آمریکایی برای حل مناقشات تجاری داشته‌اند، مساله‌ی زد تی ای را نیز مطرح کرده و برای حل مشکل به دنبال راهکارها و گتفگوها در سطوح بالای دولتی هستند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات