آیفون SE مدل 2018 طراحی مانند آیفون 10 و سیستم تشخیص چهره دارد

جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
تصاویر ارائه شده از محافظ نمایشگر آیفون SE جدید اپل، تأیید می‌کند این گوشی مانند آیفون ۱۰ در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی خواهد داشت.
تبلیغات

پس از معرفی آیفون SE در سال ۲۰۱۶، اپل هیچ نسخه جدیدی از این گوشی ۴ اینچی را معرفی نکرده است؛ همین موضوع باعث شده تا گمان کنیم که در سال جدید میلادی، نسل دوم آیفون کوچک کوپرتینویی‌ها رونمایی خواهد شد. به دنبال انتشار گمانه‌زنی‌هایی از این گوشی، گمان می‌رفت جانشین آیفون SE طراحی کلاسیک مانند نسل قبل خواهد داشت و بعید است با طراحی نظیر آیفون ۱۰۰۰ دلاری شرکت سازنده خود، ارائه شود. با این‌حال، به‌نظر می‌رسد این موضوع صحت نداشته باشد و اپل طراحی گوشی ۴ اینچی خود را به کلی تغییر داده باشد.

آیفون iPhone SE 2

آنچه در شایعات گذشته از iphone SE به‌دست آمده بود، نشان می‌داد آیفون ارزان‌قیمت ۲۰۱۸ اپل از پنل پشتی از جنس شیشه برخوردار است و به همین جهت، احتمالاً از شارژ بی‌سیم پشتیبانی خواهد کرد؛ در نسل قبل، پنل پشتی از جنس آلومینیوم بود و تنها در بخشی از قاب پشتی از شیشه استفاده شده است. طراحی نسل قبل، مانع از این موضوع شده بود که کوپرتینویی‌ها بتوانند قابلیت شارژ بی‌سیم را به آیفون SE (مدل ۲۰۱۶) اضافه کنند. در همین حال، برخی نیز مدعی شده بودند که آیفون SE آینده اپل، طراحی مدرن خواهد داشت؛ به همین جهت، گمان می‌رفت حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار باریک باشد و به دلیل جای‌گیری سنسورهای ضروری در پنل جلوی گوشی، اپل در بالای صفحه‌نمایش یک بریدگی کوچک ایجاد کند. ضمن اینکه برخی اعلام کرده بودند سیستم تشخیص اثرانگشت تاچ آی‌دی از آیفون ۴ اینچی جدید اپل حذف شده و جای خود را به سیستم تشخیص چهره پیشرفته سه‌بعدی فیس‌ آی‌دی می‌دهد که نمونه آن‌را در آیفون 10 (iPhone X) دیده بودیم.

آیفون SE 2

طرح شماتیک آیفون SE 2 با جای‌گیری محافظ روی نمایشگر

تشخیص اینکه کدام‌یک از این نظریه‌ها واقعی است، چندان ساده‌ به‌نظر نمی‌رسد؛ هرچند بعید می‌دانیم شایعات پیرامون ارائه آیفون SE جدید با طراحی نظیر آیفون ۱۰ صحت داشته باشد. با این‌حال، Olixar به عنوان یک سازنده کیس برای گوشی‌های هوشمند مدعی شده است که نسل جدید آیفون کوچک اپل طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به نسل قبل خواهد داشت. این سازنده با انتشار تصاویری جدید، طراحی نسل دوم آیفون SE را به تصویر کشیده است؛ در تصاویر ارائه شده، یک تصویر رندر رسمی دیده می‌شود و ضمن اینکه نسخه واقعی محافظ نمایشگر آیفون جدید اپل قابل مشاهده است.

آیفون SE 2

آنچه در این تصاویر به‌دست آمده، به صورت زیر خلاصه می‌شود:

  • تصویر رندری، تأیید می‌کند آیفون SE (مدل ۲۰۱۸) در بالای نمایشگر خود بریدگی خواهد داشت و به سیستم تشخیص چهره مجهز خواهد بود.
  • تصاویر واقعی از محافظ نمایشگر نسل جدید آیفون SE، ابعاد احتمالی این گوشی را فاش می‌کند.
  • تعدادی تصویر شماتیک نیز به‌دست آمده است که اطلاعاتی را پیرامون محافظ نمایشگر و ابعاد آن ارائه می‌دهد.

اگر شایعات را پیرامون گوشی‌های هوشمند دنبال کرده باشید؛ حتماً می‌دانید که مدل‌های جدید، پیش از معرفی رسمی توسط سازندگان کیس به نمایش گذاشته می‌شوند. البته تمامی جزئیاتی که توسط سازندگان کیس به‌دست می‌آید، الزاماً صحیح نیست و همین موضوع، تشخیص طراحی نهایی آیفون SE جدید را دشوار می‌کند. البته شرکت Olixar سابقه خوبی در افشای طراحی گوشی‌های جدید داشته است و شاید طراحی نسل دوم آیفون SE که اخیراً فاش شده، صحت داشته باشد.

جدا از طراحی، باید گفت که مشخصات سخت‌افزاری آیفون ۴ اینچی آینده اپل به آیفون ۷ شباهت خواهد داشت؛ خبری از پردازنده Apple A11 نیست و اپل از تراشه قدیمی‌تر A10 Fusion بهره می‌گیرد. البته مشخص نیست آیا این گوشی از دوربین دوگانه استفاده خواهد کرد یا مانند نسل قبل به یک دوربین در پنل پشتی مجهز شده است؛ ضمن اینکه نمی‌دانیم جانشین آیفون SE از لمس سه‌بعدی برخوردار خواهد بود یا به تبعیت از آیفون‌های ۲۰۱۶، فاقد جک هدفون است.

شما کاربران زومیت تا چه اندازه، صحت این تصاویر را محتمل می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات