استعفای آذری جهرمی از سمت وزیر ارتباطات - به‌روزرسانی؛ جهرمی استعفای خود را تکذیب کرد

سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا آذری جهرمی، وزیر ارتباطات، درخواست استعفای خود را تحویل رئیس جمهور داده است.
تبلیغات

پس از گذشت کمتر از ۲۴ ساعت از صدور دستور مسدودسازی تلگرام، محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، چندین توییت درباره‌ی توقف‌ناپذیر بودن دسترسی شهروندان به منابع اطلاعات منتشر کرد. او در پست خود اعلام کرده است که اگر استفاده از یک نرم‌افزار متوقف شود، نرم‌افزارهای جایگزین شناسایی‌ و جریان آزاد اطلاعات، مجدداً از سر گرفته خواهد شد؛ حال گفته می‌شود که جهرمی درخواست استعفای خود را تحویل رئیس جمهور داده است؛ اما تأیید یا تکذیب این خبر، منوط به اظهار نظر رسمی آذری جهرمی خواهد بود.

گفته می‌شود که حسن روحانی، رئیس جمهور کشور، در جلسه‌ای پشت درهای بسته با جهرمی به‌ سر می‌برد؛ بنابراین در حال حاضر نمی‌توان در خصوص صحت و سقم این خبر یا جزئیات آن اظهار نظری کرد. برخی مدعی هستند که رئیس‌ جمهور تصمیمی درباره‌ی رد یا قبول استعفای آذری جهرمی اتخاذ نکرده است.

به‌روزرسانی

 جهرمی در واکنش به شایعه‌ی استعفای خود گفت:

اعلام نظرات کارشناسی لزوما به معنای استعفا نیست. چالش‌های فیلترینگ را مستند و مستدل اعلام کرده‌ایم. مراجع تصمیم‌گیر نظرات ما را شنیده‌اند و تصمیم گرفته‌اند.

او در ادامه به بروز مشکل در فیلترینگ تلگرام در روسیه نیز اشاره کرد و اذعان داشت که این مشکلات ممکن است در ایران نیز رخ دهند. او در ادامه گفت:

فراتر از بحث امروز باید سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری کشور در مورد رسانه‌های نوین را سریع‌تر به نتیجه رساند تا دیگر شاهد اینگونه چالش‌ها نباشیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات