نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸

یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 9 دقیقه
نسل جدید لکسوس LX برای سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است. در این مطلب به بررسی نسخه‌ی  پنچ نفره با دو ردیف صندلی و کد LX570 می‌پردازیم.
تبلیغات

لکسوس LX 570 یکی از شاسی‌بلندهای فول سایزی است که از سال ۱۹۹۶ در بازار حضور دارد. این خودرو را باید یک SUV سنتی دانست؛ چرا که همچنان مانند خودروهای وانت از شاسی و بدنه‌ی جدا و پیشرانه‌ی بزرگ V8 بهره می‌برد. نسل جدید این خودرو نیز از سال ۲۰۰۸ در بازار حضور دارد و حال با گذشت ده سال از حضور این نسل، لکسوس اقدام به فیس‌لیفت اساسی این خودرو کرده و بسیاری از بخش‌های ظاهری خودرو را تغییر داده است. مدل فیس‌لیفت شده لکسوس LX 570 برای اولین بار آپشنی دریافت کرده است که در نسل‌های قبلی موجود نبود و در این آپشن می‌توانید خودرو را با دو ردیف صندلی سفارش دهید و این در حالتی است که نسل‌های قبلی این خودرو تماما دارای سه ردیف صندلی بودند.

شاید تولید نسخه‌ی پنج‌نفره از یک خودروی هشت‌نفره کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد؛ چون بسیاری از خودروسازان و سازندگان خودروی شاسی‌بلند این روزها در حال اضافه کردن صندلی به محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال، خود لکسوس مدل RX L را به‌تازگی معرفی کرد که نسخه هفت‌‎نفره مدل RX است. اما لکسوس LX 570 یک شاسی بلند بزرگ است که نه‌تنها فضای کافی برای حمل پنج نفر دارد؛ بلکه یک فضای صندوق بار بسیار بزرگ نیز به سرنشینان خود ارائه می‌کند. حذف کردن صندلی‌های ردیف سوم سبب شده است فضای صندوق بار این خودرو نزدیک به ۱۶۵ لیتر افزایش پیدا کند؛ بنابراین صندوق بار این خودرو که در مدل هشت‌نفره دارای ۱۲۶۵ لیتر فضا بود، حالا در مدل پنج‌نفره به ۱۴۳۰ لیتر افزایش پیدا کرده است. برای مقایسه باید بدانید که لکسوس RX فضای باری به میزان ۵۲۱ لیتر دارد. بنابراین لکسوس LX 570 پنج‌نفره دارای یکی از بزرگ‌ترین فضای بار‌ها در بین تمامی شاسی بلند‌ها است و به‌راحتی می‌توانید یک دوچرخه یا چمدان‌های بسیار بزرگ را در صندوق بار این خودرو قرار دهید.

لکسس LX 570

در صورتی که صندوق بار کاملا خالی باشد، دو فرد بالغ با جثه نه‌چندان بزرگ به راحتی می‌توانند در صندوق عقب این خودرو استراحت کنند که چنین چیزی برای افرادی که به کمپینگ علاقه دارند نکته مثبتی است. به‌جز بحث فضای صندوق بار سایر بخش‌های کابین تغییرات کمی تجربه کرده‌اند؛ اما کابین لکسوس دوست‌داشتنی و خوب است. صندلی های این خودرو راحتی خوبی دارند و فضای پای خوبی برای سرنشینان جلو و عقب موجود است و حتی افراد بلندقد در این خودرو احساس کمبود فضا نخواهند کرد. همچنین صندلی‌ها دارای چرم باکیفیتی هستند و ابر مورد استفاده در آ‌ن‌ها نرم است و راحتی خوبی به سرنشینان ارائه می‌کنند. در جای‌جای کابین این خودرو از چوب استفاده شده است که احساس لوکس بودن را به سرنشینان معرفی می‌کند. استفاده از چوب در کابین این خودرو آنقدر زیاد است که حتی در غربیلک فرمان و تودری‌ها می‌توان قطعات چوبی را مشاهد کرد.

کنسول مرکزی لکسوس LX 570 تقریبا شلوغ است و تغییرات زیادی کرده؛ اما طراحی کلی کنسول زیبا و خوب است. البته تعدد کلیدها باعث می‌شود تمرکز خود را از رانندگی منحرف کنید و باید حتما به کنسول نگاه کنید تا بتوانید کلید مورد نیاز خود را پیدا و از آن استفاده کنید.

لکسس LX 570

نمای بیرونی این خودر مانند سایر خودرو‌های جدید لکسوس که از سال ۲۰۱۵ به بعد تولید شده‌اند، در یک جلو‌پنجره بزرگ با زوایای تیز خلاصه می‌شود. البته چراغ‌های اصلی جدید هستند و از لامپ‌های LED در این خودرو استفاده شده است. از دیگر نکات خوب لکسوس LX 570 جدید می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی اشاره کرد که طراحی خوبی دارد. چراغ‌های عقب این خودرو دارای سایز بزرگ‌تری نسبت به قبل هستند و با LED جایگزین شده‌اند. همچنین درب صندوق بار دوتکه است و یک بخش آن به سمت بالا و بخش دیگر به سمت پایین باز می‌شود. برای بدنه لکسوس LX 570 امکان سفارش شش رنگ مختلف وجود دارد. لازم به ذکر است که مدل پنج‌نفره این خودرو به‌صورت استاندارد دارای باربند سقفی است. اما طراحی کلی این خودرو در مقایسه با قبل تغییر چندانی نکرده و همان استایل را می‌توان در بدنه‌ی این خودرو مشاهده کرد.

نیروی مورد نیاز برای حرکت این شاسی‌بلند لوکس و بزرگ، از یک پیشرانه V8 با حجم ۵.۷ لیتر تأمین می‌شود که فاقد هر گونه سیستم توربوشارژر یا سوپر شارژر است. این پیشرانه توانایی این را دارد که ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتون متر گشتاور تولید کند. یکی از تفاوت‌های فیس‌لیفت جدید لکسوس LX 570 با مدل قبلی، جعبه‌دنده‌ی جدید این خودرو است. در مدل قبلی شاهد استفاده از جعبه‌دنده‌ی شش سرعته اتوماتیک بودیم، اما در مدل جدید از یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است. با وجود پیشرانه قدرتمند، همچنان لکسوس LX 570 خودروی سریعی به شمار نمی‌رود؛ چون دارای وزن ۲۹۰۰ کیلوگرم است که عدد بسیار بالایی به‌حساب می‌آید. این وزن زیاد سبب شده است که این خودرو به هیچ عنوان عملکرد فرز و تیزی نداشته باشد. اما نمی‌توان لکسوس LX 570 را یک خودروی کند و ضعیف دانست؛ چون پیشرانه آن قدرت کافی برای حرکت دادن این جثه ۲۹۰۰ کیلوگرمی دارد. عملکرد ترمزها نیز خوب و رضایت‌بخش است و می‌توان در شرایط مختلف به آنان اطمینان کرد و در ضمن واکنش ترمزها نیز بسیار خوب است و با کمترین فشار به پدال ترمز، ترمز‌های این خودرو می‌توانند به راحتی جثه‌ بزرگ لکسوس LX 570 را متوقف کنند. در خصوص سایر تغییرات لکسوس LX 570 هم باید به توانایی یدک‌کشی باری به وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم اشاره کرد. با چنین توانایی می‌توانید انواع قایق‌ها، جت‌اسکی‌ها و سایر وسایل را با این خودرو یدک بکشید. این مورد نیز برای افرادی که به کارهای ماجراجویانه علاقه دارند بسیار نکته مثبتی است. اما یک نکته بسیار منفی در مورد لکسوس LX 570، مصرف سوخت آن است.

لکسس LX 570

مصرف سوخت لکسوس LX 570 در شهر، ۱۸ لیتر و در جاده‌، ۱۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر است. با این حساب مصرف متوسط این خودرو عددی در حدود ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد بسیار بدی به‌حساب می‌آید و حتی در مقایسه با سایر رقبا، همچنان به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین‌ها به شمار می‌آید. در هنگام رانندگی با این خودرو در جاده متوجه خواهید شد که رانندگی آن و دینامیک رانندگی تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. البته طراحی جداگانه شاسی و بدنه‌ این خودرو که همانند وانت‌ها و کامیون‌ها استریال سبب می‌شود که در پیچ‌ها بدنه خودرو شروع به زاویه گرفتن کند. صدای پیشرانه هشت سیلندر لکسوس LX 570 نیز کمی زیاد به داخل کابین نفوذ می‌کند و کاملا به شما یادآوری می‌کند که اساس و ریشه این خودرو به وانت‌ها شباهت دارد.

اما خوشبختانه لکسوس توانسته است با استفاده از یک سیستم تعلیق بادی نرم، کیفیت سواری بسیار خوبی ارائه کند. ضمن اینکه از نظر عایق‌بندی و نفوذ صدای جاده و لاسیتک‌ها به داخل کابین، لکسوس بسیار خوب عمل کرده است و شاهد کابین بسیار ساکت و آرامی در این خودرو هستیم. فرمان این خودرو تقویت شده و همین مورد کنترل ‌آن را بسیار آسان کرده است. رانندگی با لکسوس LX 570 در مسیر‌های صاف و در اتوبان‌ها لذت‌بخش و راحت است و در ضمن ابعاد بزرگ شیشه‌ها و شیشه جلو، دید بهتری به راننده می‌دهد و همین مورد باعث کنترل هرچه بهتر خودرو می‌شود. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند لکسوس به‌صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک تجهیز شده است. از سایر امکانات این خودرو باید به سیستم تنظیم ارتفاع اشاره کرد که دارای یک مکانیزم الکتروهیدرولیک است و می‌توانید با استفاده از یک کلید، ارتفاع خودرو را از داخل کابین کم یا زیاد کنید. از دیگر امکانات دیگر این خودرو سیستم کرال کنترل یا کنترل خزش است که به‌نوعی کروز کنترل آفرود به شمار می‌آید و در مسیر‌های خارج جاده‌ای، راننده کنترل پدال گاز را به کامپیوتر خودرو می‌سپارد. یک سیستم دیگر در داخل کابین خودرو تعبیه شده است که راننده می‌تواند با استفاده از آن، حالت‌های مختلف رانندگی را تغییر دهد. انواع حالت‌های رانندگی که در این خودرو موجود هستند شامل حالت خاکی، برفی و گل‌ولای است. وجود چنین سیستمی به لکسوس LX 570 این قابلیت می‌دهد تا در مسیر‌های خارج جاده‌ای بتواند به‌راحتی تردد کند. اما رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودرو که دارای فاق لاستیک کوتاهی هستند، تبدیل به یک نکته منفی می‌شود. چون رینگ‌های دارای فاق کوتاه برای تردد خارج جاده‌ای آنچنان مطلوب نیستند؛ اما همین رینگ‌ها روی جاده هندلینگ و چسبندگی خوبی برای خودرو به ارمغان می‌آورند.

لکسس LX 570

از نظر امکانات لکسوس LX 570 پنج‌نفره به‌نوعی در رده‌ی میانی این خودرو قرار می‌گیرد. البته همچنان خریداران این خودرو این امکان را خواهند داشت تا تمامی امکانات مدل فول هفت‌نفره را برای این مدل نیز سفارش دهند. آپشن‌های این شاسی‌بلند بزرگ و لوکس بسیار زیاد هستند؛ از مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی استاندارد این خودرو باید به سیستم کمکی پارک، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی عقبی، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین دید عقب اشاره کرد. سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم بلوتوث و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، دیگر امکانات رفاهی این خودرو هستند. متأسفانه سیستم رسانه‌ای و ارتباطی این خودرو همانند سایر لکسوس‌ها چندان کاربرپسند نیست و کمی قدیمی شده است؛ ضمن اینکه جوی‌استیکی که برای این سیستم تعبیه شده، کمی بیش از اندازه حساس است و این مورد کار کردن با آن را کمی سخت می‌کند. لکسوس LX 570 دارای یک آپشن جدید با نام ENFORM APP SUIITE است. با نصب این نرم‌افزار روی گوشی هوشمند، راننده این امکان را خواهد داشت که از راه دور پیشرانه‌ی اتومبیل را روشن یا سیستم تهویه خودرو را تنظیم کند. این سیستم مکان پارک شدن خودرو را نیز به راننده اطلاع می‌رهد تا در پارکینگ‌های شلوغ بتواند به‌ راحتی خودروی خود را پیدا کند. این نرم‌افزار روی تلفن‌های همراه با سیستم‌ عامل‌ IOS و اندروید قابل نصب و راه‌اندازی است.

قیمت لکسوس LX 570 پنج‌نفره از ۸۵ هزار و ۳۸۰ دلار آغاز می‌شود. یعنی ۵ هزار دلار قیمت کمتر از مدل هفت‌نفره لکسوس LX 570 و همچنین هزار دلار گران‌قیمت‌تر از مدل پایه لندکروزر. یکی از رقبای این خودرو، اینفینیتی QX80 هفت‌نفره دارای سیستم چهار چرخ محرک و قیمت پایه ۶۷ هزار و ۸۵۰ دلار است. رقبای دیگر لکسوس LX 570، مرسدس بنز GLS با قیمت پایه ۶۹ هزار و ۵۵۰ دلار و لینکلن نویگیتور با قیمت پایه ۷۲ هزار و ۵۵ دلار هستند. پس مشاهده می‌کنید که لکسوس LX 570 در کلاس خود با فاصله زیادی گران‌قیمت‌ترین خودرو است. با این وجود همچنان لکسوس LX 570 پنج‌نفره را پیشنهاد می‌کنیم و این خودرو انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌رود؛ چون فضای داخل کابین آن بسیار بزرگ است و پیشرانه‌ی هشت سیلندر قدرت‌مند و سواری بسیار نرمی دارد. از طرفی امکانات این خودرو نیز بسیار زیاد است که در طول سفر، سرنشینان می‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند. بنابراین اگر ۸۵ هزار دلار پول دارید و می‌خواهید یک خودروی شاسی بلند لوکس، قدرتمند و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید به لکسوس LX 570 پنج‌نفره به‌عنوان یک گزینه‌ی بسیار خوب نگاه کنید.

مشخصات فنی دقیق انواع خودرو لکسوس و چری در بازار کشورمان، مقایسه‌ی آن‌ها با محصولات برندهای دیگر، بحث و تبادل نظر پیرامون آن‌ها، پرسش و پاسخ کاربران و کارشناسان به همراه گالری تصاویر این خودروساز ژاپنی را در بخش محصولات زومیت ببنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات