پیشرانه ۱۲ سیلندر AMG سری 65 به تاریخ پیوست

شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیرعامل AMG، عدم استفاده از پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری در محصولات جدید این برند را تأیید کرد.
تبلیغات

پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ۶ لیتری مرسدس AMG که با استفاده از دو توربوشارژر (طرح بی‌-توربو)، ۶۲۱ اسب بخار قدرت و بیش از ۱۰۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند، یکی از بهترین نمونه‌های V12 در تاریخ خودروسازی است. این پیشرانه‌ی پرقدرت که با کد M279 شناخته می‌شود، اکنون قلب تپنده‌ی مدل‌هایی نظیر S65 کوپه، کروک و سدان، SL65 رودستر و شاسی‌بلند G65 در خط تولید مرسدس AMG است.

Mercedes-AMG G65 Final Edition

بر اساس مصاحبه‌ی تیم تحریریه وب‌سایت و نشریه‌ی Car and Driver با توبیا موئرز، مدیرعامل برند AMG، به‌زودی استفاده از این پیشرانه در محصولات مرسدس AMG به پایان خواهد رسید. موئرز به‌طور مشخص گفت:

به‌زودی پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر از خط تولید AMG خط خواهد خورد. محصولات پرچم‌دار ما در آینده از پیشرانه‌ی جدیدی استفاده خواهند کرد.
Mercedes Benz AMG - مرسدس بنز

بر اساس نظر کارشناسان، احتمالاً پیشرانه‌ی هیبرید ۸ سیلندر V شکل ۴ لیتری با دو توربوشارژر (طرح بی-توربو) که توانایی تولید بیش از ۸۰۰ اسب بخار دارد، جایگزین V12 خواهد شد.

به‌ نظر می‌رسد که پیشرانه‌ی V12 مرسدس AMG تا یک سال دیگر  در خط تولید محصولات مرسدس AMG تقریباً بازنشسته خواهد شد؛ در واقع نسل جدید مدل SL با پیشرانه‌ی جدید این برند آلمانی همراه می‌شود. با این‌حال باید گفت پیشرانه‌ی V12 در مدل‌های فعلی AMG کلاس S تا رونمایی از نسل جدید همچنان وجود خواهد داشت. تیراژ شاسی‌بلند G65 کاهش یافته؛ ولی هنوز نسل جدید آن رونمایی نشده است. شاید G65 در نسل جدید همچنان با پیشرانه‌ی V12 عرضه شود تا آخرین مدل مرسدس AMG با ۱۲ سیلندر باشد.

Mercedes Maybach S650 / مرسدس میباخ

۱۲ سیلندر خوش‌صدای مرسدس AMG کاملاً به پایان راه خود نخواهد رسید. بر اساس گفته‌های موئرز، استفاده از این پیشرانه در خط تولید مرسدس میباخ S650 ادامه خواهد یافت. موئرز می‌گوید:

استفاده از این پیشرانه در دیگر برندهای زیرمجموعه ادامه خواهد یافت.

با این تفاسیر باید گفت غرش پیشرانه‌ی V12 در اختیار طرفداران خودروهای لوکس میباخ قرار خواهد گرفت و البته همانطور که از مدل‌های لوکس انتظار می‌رود، کم‌سروصدا بودن خودرو یکی از عوامل‌ مهم خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات