چگونه از توصیه‌های مربی کسب‌ و کار بیشترین بهره را ببریم

چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در هر زمینه و هر صنعتی که فعالیت می‌کنید، رابطه‌ی شما با مربی کسب‌وکار یک ارتباط بلندمدت است که می‌تواند منافع فوق‌العاده‌ای به همراه داشته باشد.
تبلیغات

حضور یک مربی در محیط کار، مزایای انکارناپذیری دارد و راهی فوق‌العاده برای ساخت ارتباطات، یاد گرفتن مهارت‌های جدید و پیشرفت حرفه‌ای است. چگونه می‌توانید از این فرصت، بهتر استفاده کنید؟

اقدام کنید

وظیفه‌ی مربی این نیست که مسئولیت‌های شما را انجام دهد؛ بلکه او اینجا است تا به شما کمک کند کارتان را بهتر انجام دهید. پس مهارت‌هایی را که تازه از مربی خود آموخته‌اید، در انجام امور روزمره به کار بگیرید. برای مثال اگر یاد گرفته‌اید سندی را بنویسید و ثبت کنید، پیش‌نویس آن را آماده کنید و به مربی نشان دهید. اگر تمرینی را به شما سپرده‌اند، حتماً آن را برای جلسه‌ی بعدی انجام دهید. اگر مربی دری را برای شما باز می‌کند، مطمئن شوید که از طریق همان در وارد می‌شوید!

How To Be A Great Mentee

سؤال بپرسید

کنجکاوی ابزار موفقیت شما است. شما باید تشنه‌ی یادگیری، پیشرفت و رشد باشید. درهرصورت تمرکز اصلی این ارتباط حرفه‌ای، روی شما است. پس از مزایای آن استفاده کنیدو سؤالاتی مطرح کنید که به بحث و گفتگو منجر می‌شود. در مورد مباحثی که موردعلاقه‌ی شما است، مناظره‌ی صمیمانه‌ای داشته باشید.پرسش‌هایی مطرح کنید که فقط مربی شما، با توجه به تجربیات و دانشی که دارد، بتواند به آن‌ها پاسخ بدهد.

از عدم موافقت نترسید

نباید احساس کنید که مجبورید هر نصیحت یا توصیه‌ای که مربی ارائه می‌دهد، بدون هیچ مخالفتی بپذیرید. اگر با صحبت او موافق نیستید، این مسئله را با او در میان بگذارید. به‌این‌ترتیب راه یک مباحثه‌ی ارزشمند باز می‌شود و نکاتی ردوبدل می‌شود که در صورت سکوت شما، هرگز مطرح نمی‌شد.

از بازخورد استقبال کنید

هدف مربی خدمت به شما است و اگر نتواند بازخوردی صادقانه، سازنده و گاهی انتقادی به شما ارائه دهد، وظیفه‌ی خود را به‌خوبی انجام نداده است. به یاد داشته باشید که انتقادات او، آسیبی به شما وارد نمی‌کند. ذهنتان را به روی این بازخوردها باز بگذارید و توصیه‌های منطقی او را بپذیرید. سرسختی نشان دادن یا مقاومت در برابر توصیه‌های سازنده، شما را از پیشرفت بازمی‌دارد.

How To Be A Great Mentee

خواسته‌هایتان را به‌طور واضح بیان کنید

به مربی خود بگویید که دقیقاً از این رابطه چه انتظاری دارید. هدف خاصی را در نظر بگیرید و الزامات رسیدن به آن را ارزیابی کنید. به همین ترتیب برای هر جلسه‌ی ملاقات، هدف‌گذاری داشته باشید و رئوس نکاتی که می‌خواهید یاد بگیرید، پیش از جلسه مرور کنید. تنظیم اهداف سرعت پیشرفت شما را بیشتر می‌کند. زمانی که هم شما و هم مربی، از نتایج مورد نظر آگاهید، با یکدیگر همکاری مؤثری خواهید داشت و در یک راه مشترک قدم برمی‌دارید.

به مربی خود احترام بگذارید

احترام یک خیابان دوطرفه است. باید احترام بگذارید تا احترام دریافت کنید. احترام به مربی، به این معنی است که خودتان را برای جلسات آماده کنید و به‌موقع حاضر شوید. او وقت خودش را روی کمک به شما سرمایه‌گذاری کرده است؛ پس باید از این فرصت استفاده کنید. اگر مربی به شما پیشنهاد داده است که در صورت نیاز با ایمیل یا تلفن او تماس بگیرید، در این کار افراط نکنید. اعتدال را رعایت کنید و قوانینی مشخص کنید که او با آسایش، زمان و میزان وقتی را که شما نیاز دارید، تخمین بزند.

متعهد باشید

رابطه‌ی مربی و موکل، یک رابطه‌ی بلندمدت است. پس این ذهنیت خود را بر این اساس شکل دهید و خودتان را به انجام وظایف متعهد بدانید.در جستجوی مربی مناسبی باشید که برای طولانی‌مدت کنار شما بماند. شما در صورتی یک راهنمایی گیرنده‌ی عالی هستید که مشتاق یادگیری باشید و مهارت‌های جدید را به‌خوبی تمرین کنید. هرچه بیشتر روی رابطه با مربی خود کار کنید، از مزایای بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات