کدام سریع‌تر است؟ دوج چلنجر دیمون یا مک‌لارن 720S

چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
دوج چلنجر دیمون و مک‌لارن 720S در حال حاضر از سریع‌ترین خودروهای جهان هستند و در فیلم پیش‌رو یکدیگر را به چالش می‌کشند.
تبلیغات

سوپر کوپه‌های قدرتمند دوج چلنجر دیمون و مک‌لارن 720S بیش از ۷۰۰ اسب‌بخار قدرت دارند و آن را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کنند. جعبه‌دنده اتوماتیک با امکان تعویض سریع دنده، هر دو خودرو را در کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. از آمار و ارقام روی کاغذ پیدا است که غول بریتانیایی و سوپر کوپه محبوب آمریکایی تقریبا با هم برابر هستند؛ اما کارشناسان DragTimes تصمیم گرفته‌اند در میدان عمل برنده‌ی واقعی را مشخص کنند.

قبل از هر چیز بهتر است بدانید که دوج دیمون در ۲.۳ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالی‌که مک‌لارن 720S در این زمینه رقم ۲.۹ ثانیه را ثبت می‌کند. البته بیشینه‌ی سرعت مک‌‌لارن بیشتر است و تا ۳۴۰ کیلومتر بر ساعت پیش می‌رود؛ درحالی‌که دیمون به همراه تایرهای رادیال به حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت و به لطف تایرهای استاندارد جاده‌ای به ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت می‌ٰرسد.

دوج چلنجر دیمون SRT

سؤال این است که در نبرد تن به تن بین این دو ابرخودرو چه اتفاقی خواهد افتاد. در مسابقه‌ی اول، مک‌لارن با فاصله‌ی زیادی برنده می‌شود؛ چراکه با وجود کمبود قدرت نسبت به خودروی عضلانی آمریکایی، 720S وزن کمتری دارد و همین فاکتور می‌تواند تعیین‌کننده باشد. رقابت دوم با شروع چشمگیر دوج دیمون آغاز می‌شود و این خودرو در جهش اول حدود چند ثانیه جلوتر از مک‌لارن حرکت می‌کند؛ اما باز هم ابرخودروی بریتانیایی غرش می‌کند و رقیب را پشت سر می‌گذارد. در چنین شرایطی اهمیت نسبت قدرت به وزن مشخص می‌شود.

مک لارن 720S

دوج دیمون بیش از ۸۰۰ اسب‌بخار قدرت دارد؛ اما با وزن ۱۹۴۱ کیلوگرم، نمی‌تواند حریف مک‌لارن 720S شود و این ابرخودرو با وزن ۱۳۱۱ کیلوگرم و قدرت ۷۱۰ اسب‌بخار، گوی سبقت را از رقیب آمریکایی می‌رباید. البته این مسابقه به‌صورت رولینگ ریس برگزار شد و شاید در مسابقه‌ی درگ و در مسافت مشخص، چلنجر دیمون به برتری دست یابد. بنا بر ادعای شرکت سازنده، این خودرو مسافت ۴۰۰ متری را با سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت و در زمانی معادل ۹.۶۵ ثانیه طی می‌کند؛ درحالی‌که مک‌لارن 720S با سرعت ۲۳۶ کیلومتر بر ساعت، رکورد ۹.۷ ثانیه‌ را در این فاصله ثبت کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات