جگوار XJ50 رونمایی شد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
نسخه‌ی ویژه‌ی جگوار XJ50 به مناسبت سالگرد ۵۰ سالگی سری XJ، در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ رونمایی شد.
تبلیغات

مدل XJ به‌عنوان پرچم‌دار شایسته‌ی جگوار از سال ۱۹۷۰ تا به‌امروز، همیشه یکی از بهترین و لوکس‌ترین سدان‌های بازار جهانی بوده است. سری اول جگوار XJ محصول سال ۱۹۶۸، آخرین سدان این برند بود که زیرنظر سر ویلیام لیونز، ‌هم‌بنیان‌گذار جگوار و معروف به «آقای جگوار» ساخته شد.

Jaguar XJ / جگوار

سری XJ جگوار با چهار چراغ‌ گرد جلو، کابین لوکس که بهترین متریال در آن به‌ کار برده می‌شود و پیشرانه‌ها‌ی پرقدرت ۱۲ سیلندر V شکل، ۶ سیلندر خطی و اخیراً ۸ سیلندر V شکل در بازار جهانی از شهرت خاصی برخوردار است. نسل اول جگوار XJ تنها مدل چهاردر تولید انبوه مجهز به پیشرانه‌ی V12 بود؛ نهایت سرعت سری اول XJ به ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت می‌رسید که درواقع سریع‌ترین سدان جهان در آن دوران محسوب می‌شد. تعداد اعضای خانواده‌ی بریتانیایی جگوار XJ تا سال ۲۰۰۹ به ۱۰ مدل مختلف و ۸ نسل رسید.

Jaguar XJ / جگوار

جگوار XJ با کد X351 که در سال ۲۰۰۹ رونمایی شد، اولین نمونه از زبان طراحی جدید این برند شامل حذف چراغ‌های دوست‌داشتنی و گنگستری XJ و البته ابعاد بسیار بزرگ‌تر بود. همانند نسل‌های گذشته، X351 در دو نسخه‌ی استاندارد و طویل عرضه شد. مدل ۲۰۱۳ این سدان بریتانیایی به پیشرانه‌ی جدید ۶ سیلندر V شکل سوپرشارژ مجهز شد. جگوار XJ X351 ب ه‌لطف دو فیس‌لیفت در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵، هنوز هم یکی از زیباترین و خاص‌ترین سدان‌های لوکس بازار جهانی است. اما مقامات این برند اصیل بریتانیایی به مناسبت سالگرد ۵۰ سالگی ساخت سری XJ، با نسخه‌ی ویژه‌ی XJ50 در نمایشگاه خودروی پکن ۲۰۱۸ حاضر شدند و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کردند.

Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار

نسخه‌ی ویژه‌ی XJ50  که در دو مدل با فاصله‌ی دو محور استاندارد و طویل عرضه می‌شود و پیشرانه‌های ۶ سیلندر V شکل ۳ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۳۴۰ اسب بخار (تمام چرخ محرک و محور عقب) و ۸ سیلندر V شکل ۵ لیتری سوپرشارژ با قدرت ۴۷۰ اسب بخار (فقط محور عقب) در دسترس بوده، طراحی جدیدی در سپرهای جلو و عقب انتخاب کرده است. رینگ‌های سفارشی ۲۰ اینچی و جلوپنجره‌ی سیاه‌رنگ در کنار نشان مخصوص نصب‌شده در نزدیک درها و دریچه‌های هوای عقب و جلو، پکیج تیم طراحی جگوار برای تولد ۵۰ سالگی XJ است.

Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار
Jaguar XJ50 / جگوار

رنگ‌های اختصاصی شامل قرمز روزلو، سیاه سانتورینی، سفید فوجی و آبی لویر زینت‌بخش بدنه‌ی XJ50 خواهند بود. کابین و فضای داخلی XJ50 میزبان صندلی‌های چرمی لوکس و راحت با طرح دوخت الماس و پشت‌سری‌های جدید چرمی با طرح برجسته است. کنسول و برجستگی مرکزی جهت استراحت دست (آرم رست) با نشان XJ50 و بالای رکاب‌ها با پلاک مخصوص تزئین شده‌اند. تکمیل‌کننده‌ی تغییرات کابین جگوار XJ50، پدال‌های فلزی و شیفترهای پشت فرمان با پوشش آندش هستند.

Jaguar XJ50 / جگوار

بر اساس گفته‌های پیشین مقامات جگوار در نمایشگاه خودروی ژنو، نسل جدید سری XJ با ابعاد بزرگ‌تر و طراحی اسپرت‌تر همراه خواهد بود. تاکنون هیچ تصویر جاسوسی و غیر رسمی از نسل جدید XJ منتشر نشده؛ اما رونمایی این مدل به‌عنوان اولین محصول جدید جگوار در آینده تأیید شده است. نکته‌ی مهم دیگر این است که جگوار XJ جدید نه‌ به‌عنوان رقیب S کلاس مرسدس‌بنز، بلکه سدان فنی مجهز به تجهیزات مدرن ساخته خواهد شد.

جگوار XJ50 با قیمت پایه ۷۴ هزار و ۲۸۰ پوند (حدود ۱۰۲ هزار دلار) در بازار بریتانیا عرضه می‌شود؛ ولی فروش این مدل ویژه در خارج از بریتانیا هنوز تأیید نشده است. در پایان از شما دعوت می‌کنیم ویدئویی جذاب از نسل‌های مختلف جگوار XJ با ذکر تغییرات هر نسل، مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات