زد تی ای پتنتی از یک گوشی دیگر با دو بریدگی نمایشگر ثبت کرد

شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از انتشار رندرهایی از یک گوشی هوشمند منتسب به زدتی‌ای با دو بریدگی نمایشگر، اکنون پتنتی از این شرکت شامل یک گوشی دیگر با طراحی مشابه منتشر شده است.
تبلیغات

شرکت تولید‌کننده‌ی موبایل چینی زد‌تی‌ای پتنتی از طرح مفهومی یک گوشی هوشمند با دو بریدگی در نمایشگر ثبت کرده است. این پتنت در تاریخ ۱۳ سپتامبر ۲۰۱۷ در دفتر مالکیت معنوی چین (SIPO) ثبت شد. این مسئله نشان می‌دهد که زدتی‌ای و دیگر شرکت‌های سازنده‌ی موبایل از مدت‌ها پیش در فکر استفاده از بریدگی در نمایشگر گوشی بوده‌اند. از جمله‌ی این شرکت‌ها می‌توان سامسونگ را نام برد که در ماه مارس اقدام به ثبت دو پتنت کرد و یکی از آن‌ها یک گوشی هوشمند با طراحی حاوی بریدگی را نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر این پتنت مشاهده می‌شود، طرح مفهومی زدتی‌ای شامل دو بریدگی، یکی در بالا و دیگری در پایین نمایشگر می‌شود. برخلاف طرح مفهومی زدتی‌ای آیسبرگ که اخیرا منتشر شد، بریدگی پایین نمایشگر این گوشی به‌جای میزبانی از اسپیکر، دکمه‌ی خانگی را در دل خود جای داده است. بر طبق اظهارات زدتی‌ای، این شرکت انتظار دارد که تجاری‌سازی محصول مورد بحث دو سال زمان ببرد. بر اساس رندرهای منتشرشده، زدتی‌ای آیسبرگ از یک طراحی ساندویچ شیشه‌ای بهره می‌برد و ۴ گوشه‌ی شفاف آن به قطعات یخ شباهت دارد. بریدگی بالای نمایشگر این گوشی حاوی یک دوربین جلو، اسپیکر مکالمه و حسگر مجاورت است؛ درحالی‌که بریدگی پایین برخلاف این پتنت تازه انتشاریافته، از یک اسپیکر میزبانی می‌کند.

با توجه به اعمال تحریم‌های اخیر از سوی دولت ایالات متحده علیه این شرکت، هنوز مشخص نیست که زدتی‌ایی آیسبرگ با دو بریدگی نمایشگر به بازار راه پیدا خواهد کرد یا نه. با این حال، حتی اگر زدتی‌ای موفق به تجاری‌سازی این دستگاه شود، انتظار نمی‌رود که در خوشبینانه‌ترین حالت پیش از نیمه‌ی دوم سال ۲۰۱۹ به بازار عرضه شود. در همین حال، این شرکت تلاش دارد با تحریم‌های یادشده‌ای که تا ۷ سال آن‌ را از خرید و کسب و مجوز محصولات آمریکایی از جمله تراشه‌های اسنپدراگون کوالکام و سیستم‌عامل اندروید گوگل منع می‌کند، به مقابله برخیزد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات