افزایش دو برابری سود آمازون طی زمستان ۲۰۱۸

جمعه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی آمازون نشان از این دارد که سود کسب شده توسط کمپانی طی سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۸ بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است.
تبلیغات

آمازون بامداد امروز گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی را منتشر کرد که براساس آن سود کسب شده توسط این کمپانی طی سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از دو برابر افزایش پیدا کرده است. آمازون در کنار ارائه‌ی گزارش مالی، اطلاعات دیگری را از تصمیمات اخیرش ارائه کرد که از جمله‌ی آن باید به افزایش ۲۰ دلاری حق اشتراک ماهیانه‌ی عضویت در سرویس پرایم اشاره کرد. 

گزارش مالی زمستان ۲۰۱۸ آمازون نشان از این دارد که آمازون دیگر تنها یک فروشگاه اینترنتی با قابلیت ارسال کالا نیست و طیف محصولات و سرویس‌های این کمپانی با قدرت بیشتری در کنار هسته‌ی اصلی فعالیت آمازون، توسعه یافته‌اند. آمازون عملکردی فراتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان وال‌استریت داشته که از این‌رو انتشار گزارش مالی باعث شده تا ارزش سهام آمازون ۷ درصد افزایش یافته و ۸ میلیارد دلار به مجموع ثروت جف بزوس اضافه شود. 

آمارهای ارائه شده نشان از این دارد که فروش آمازون در طول فصل اول سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۳ درصد افزایش یافته و به بیش از ۵۱ میلیارد دلار سیده است. آمازون در حالی زمستان را بهبود شرایط مالی پشت سرگذاشته که درگیری دونالد ترامپ با این کمپانی و جف بزوس ادامه دارد. دونالد ترامپ معتقد است که بزوس با در اختیار داشتن ابزار‌های خبری نظیر روزنامه‌ی واشنگتن پست، در حال لابی کردن برای پشبرد اهداف تجاری خود است. ترامپ سرویس ارسال کالای آمازون را باعث بالارفتن هزینه‌های اداره‌ی پست آمریکا می‌داند. 

سرویس پرایم به عنوان یکی از سرویس‌های اصلی آمازون درآمدی ۳.۱ میلیارد دلاری را طی سه ماه برای آمازون به ارمغان آورده است. درآمد سرویس پرایم که حاصل حق اشتراک‌های ماهیانه‌ی اعضا است، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. آمازون حق اشتراک این سرویس را از ۹۹ دلار به ۱۱۹ دلار در ایالات متحده‌ی آمریکا افزایش می‌دهد. ۱۰۰ میلیون مشترک سرویس پرایم پول بیشتری را از میانگین هزینه‌ی صرف شده توسط کاربران در سرویس آمازون، صرف خرید کرده‌اند. 

حق اشتراک پرداخت شده به آمازون توسط فروشندگان مستقل که محصولاتشان را از طریق آمازون به فروش می‌رسانند رشدی ۱۳۹ درصدی داشته و درآمدی ۲.۰۳ میلیارد دلاری را نصیب آمازون کرده است. 

وب سرویس آمازون یا AWS شاهد افزایش درآمد و سوددهی زیادی بوده است، بطوریکه درآمد آمازون از این سرویس ۴۹ درصد افزایش یافته و به ۵.۴۴ میلیارد دلار رسیده است. آمازون بزرگ‌ترین بازیگر در حوزه‌ی ارائه‌ی سرویس‌های ابری است. 

آمازون در مجموع موفق شده تا درآمدی ۵۱.۰۴ میلیارد دلاری را کسب کند که ۱.۶ میلیارد دلار سود را عاید این کمپانی کرده است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات