ویکی‌ پدیا قابلیت جدید ارائه کرد؛ پیش‌‌نمایش صفحات وب در دسکتاپ

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ویکی‌پدیا ویژگی جدیدی به سرویس خود اضافه کرده است که به کمک آن، کاربران ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانند به جستجوی یک عنوان بپردازند.
تبلیغات

در پی ارائه‌ی قابلیت جدید، اکنون کاربران ویکی‌پدیا می‌توانند قبل از کلیک روی هر لینک، پیش‌نمایشی از صفحه‌ی مرتبط با آن لینک را مشاهده کنند. به این ترتیب ساده‌تر و سریع‌تر می‌توانند به جستجوی یک عنوان بپردازند؛ بدون اینکه از موضوع اصلی جستجوی خود دور شوند. 

برای هر مقاله‌‌ای در وب‌سایت ویکی‌پدیا، در ابتدا یک پیش‌نمایش کامل از صفحه‌ی مربوط به آن لینک مشاهده می‌کنید. اگرچه به نظر می‌رسد که این یک قابلیت کم‌اهمیت باشد؛ اما ویکی‌پدیا از جمله ۵ سایت پربازدید است و ارائه‌ی پیش‌نمایش، میلیون‌ها نفر را از کلیک‌ پیاپی به صفحات قبل و بعد حفظ می‌کند و آن‌ها را از مرور صفحات وبی که کاملا مغایر با جستجوی اصلی است، بازمی‌دارد.

در حقیقت ویکی‌مدیا (سازمان اصلی ویکی‌پدیا) در یک پست، این به‌روزرسانی را یکی از بزرگ‌ترین تغییراتی که در دسکتاپ ویکی‌پدیا رخ داده، عنوان کرده است.

اکنون اگر شما درحال مطالعه‌ی مطلب خاصی هستید و در این مطلب به موضوع، مکان یا شخصی خاص اشاره شده است، تنها می‌توانید با نگه داشتن ماوس روی لینک داده‌شده، مروری کلی بر موضوع داشته باشید؛ و اگر می‌خواهید  مطالعه‌ی بیشتری داشته باشید، می‌توانید روی لینک کلیک کنید.این ویژگی مدتی است که در حال تست A و B بوده و برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ در نسخه‌ی بتا ارائه شده است. این نسخه‌ سال گذشته برای کلیه‌ی زبان‌ها (به غیر از آلمانی و انگلیسی) در ویکی‌پدیا در دسترس قرار گرفت. هفته‌ی گذشته این نسخه‌ به زبان آلمانی بروزرسانی شد و اکنون گسترده‌ترین زبان جهان (زبان انگلیسی) به این ویژگی ویکی‌پدیا اضافه شده است.

گفتنی است که Wikiwand و همچنین VentureBeat مدتی است که این ویژگی را ارائه داده‌اند. ویکی‌وند قابلیت پیش‌نمایش صفحات را برای اپلیکیشن‌های موبایل ارائه می‌کند؛ بنابراین ویکی‌پدیا پس از آخرین راه‌اندازی خود همچنان در تلاش برای این استاندارد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات