اسماگ ماگ، فلیکر را تصاحب کرد

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اسماگ ماگ (SmugMug) به‌عنوان سرویس میزبانی تصاویر، فلیکر را تصاحب کرد.
تبلیغات

اسماگ‌ماگ (SmugMug) که یک سرویس یا هاست تصاویر است، با مبلغی نامشخص، سرویس فلیکر را تصاحب کرد. فلیکر جزو سرویس‌هایی بود که زیر پرچم یاهو به فعالیت خود ادامه می‌داد و سال گذشته با پرداخت مبلغ ۴.۵ میلیارد به زیر پرچم ورایزن رفت. یاهو و سرویس‌های متعلق به این شرکت پس از نهایی شدن خرید توسط ورایزن، با AOL ادغام شدند.

یاهو در سال ۲۰۰۵ سرویس فلیکر را با پرداخت بیش از ۳۵ میلیون دلار تصاحب کرد. هرچند یاهو این سرویس را بیش از ۱۰ سال پیش خریداری کرد؛ اما هدف خاصی را با آن دنبال نکرد و مشخص نبود چه برنامه‌ای برای این شرکت در نظر دارد. فلیکر زیر پرچم یاهو از نظر ظاهری بارها مورد بازنگری قرار گرفت. به گفته‌ی دان مک‌اسکیل، مدیرعامل اسماگ‌ماگ، فلیکر در دوران فعالیت خود روزهای خوب و بد زیادی تجربه کرده است.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، اسماگ‌ماگ در نظر دارد همچنان فلیکر را به‌عنوان یک سرویس مستقل نگه دارد و در عوض منابع و توجه بیشتری معطوف آن کند. تحلیل‌گران خرید فلیکر را قدمی بزرگ برای اسماگ‌ماگ عنوان کرده‌اند.

یاهو پس از آنکه رسما به ورایزن و AOL‌ پیوست، شماری از زیر مجموعه‌های خود را واگذار کرده است. این شرکت پس از آنکه به Oath تغییر نام داد، سرویس‌هایی نظیر Polyvore را به فروش رساند. فلیکر در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و نقشی پررنگ در روند پیشرفت عکاسی در اینترنت بازی کرده است.

آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارند که بیش از ۷۵ میلیون عکاس در فلیکر ثبت نام کرده‌ و بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر مستقل، میلیارد‌ها تصویر را در فلیکر آپلود کرده‌اند. بنا بر آمار ارائه‌شده در ماه مارس، فلیکر میزبان بازدید ۱۳.۱ میلیون کاربر منحصر به فرد است که در مقایسه با ۱۰.۸ میلیون نفر سال پیش از آن، شاهد رشد بوده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات