هوراکان؛ سریع‌ترین خودروی مخصوص فیلمبرداری

شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خودروهای متنوعی برای فیلمبرداری در جاده مورد استفاده قرار می‌گیرند. به‌تازگی لامبورگینی هوراکان با نصب دوربین مخصوص روی صندوق جلو، به سریع‌ترین محصول از این نوع تبدیل شده است.
تبلیغات

لامبورگینی هوراکان کوچک‌ترین عضو محصولات لامبورگینی است و یک سوپر اسپرت واقعی به شمار می‌رود. این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی با قدرت ۶۰۲ اسب بخار است. با این وجود، شاید هیچگاه به فکر کسی نرسد که لامبورگینی هوراکان برای مقاصد تجاری مورد استفاده قرار گیرد. قبلا نیز تصاویر زیادی از خودروهای اسپرت دیده‌ایم که توسط شرکت‌های فیلم‌سازی مورد تغییر قرار گرفته‌اند تا بتوان از آن‌‌ها به‌عنوان خودروی فیلم‌برداری استفاده کرد.

porsche camera car

به‌عنوان مثال برای تهیه فیلم جنون سرعت (Need For Speed) از یک فراری 458 به‌عنوان خودروی فیلم‌برداری استفاده شده بود و سری شاسی‌بلندهای پورشه کاین هم برای این منظور، مشهور هستند. حالا یک تیم فیلم‌سازی اقدام به نصب دوربین مجهز به پایدارکننده ژیروسکوپی روی لامبورگینی هوراکان ۲۰۰ هزار دلاری کرده‌ و نام هوراکم (Huracam) را بر این خودرو گذاشته‌ است. در حقیقت می‌توان این خودرو را یک دوربین متحرک با قابلیت‌های یک سوپر اسپرت دانست که می‌تواند تصاویر بسیار جذاب و هیجان‌انگیزی تهیه کند.

البته این روزها بسیاری از کسانی که ویدئوهای خودرویی تهیه می‌کنند از دوربین‌های گوپرو و پهپاد بهره می‌برند و به همین خاطر، این لامبورگینی هوراکان با هزینه‌ی ساخت بالا، محصول خاصی محسوب می‌شود. شرکتی که این خودرو را مورد استفاده قرار خواهد داد، برای ساخت آن ۱.۵ میلیون دلار هزینه کرده است.

huracan camera car

شرکت سازنده این خودرو که Incline Dynamic Outlet نام دارد، عنوان نکرده که این دوربین چقدر به وزن خودرو اضافه کرده است؛ اما با توجه به توان بالای پیشرانه ۱۰ سیلندر هوراکان، اعلام شده که حداکثر سرعت خودرو تغییری نکرده است و همچنان قابلیت دستیابی به سرعت ۳۲۳ کیلومتر بر ساعت دارد. بنابراین می‌توان امیدوار بود تا زمانی که کسی از بوگاتی شیرون به‌عنوان خودروی فیلم‌برداری در فیلم‌های سینمایی استفاده نکند، این لامبورگینی هوراکان جایگاه خود را به‌عنوان سریع‌ترین خودروی فیلم‌برداری جهان حفظ خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات