شرکت SF موتورز چین، دو شاسی‌ بلند برقی معرفی کرد

دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت نوظهور SF موتورز به تازگی از دو شاسی‌بلند برقی به عنوان اولین محصولات رونمایی کرد.
تبلیغات

دفتر اصلی SF موتورز در سانتا کلارای ایالت کالیفرنیا قرار دارد. این شرکت از سال ۲۰۱۶ تأسیس شد و تحت مالکیت گروه صنعتی چانگ‌چینگ کشور چین و در حوزه‌ی تولید خودروهای برقی فعالیت می‌کند. SF موتورز چند مرکز تحقیقاتی و توسعه راه‌اندازی کرده است و در حال گسترش فعالیت خود در ایالات متحده است. بد نیست بدانید که آمار کارکنان SF موتورز در سانتا کلارا، ایندیانا و میشیگان به حدود ۱۵۰ نفر می‌رسد. شرکت چینی، در ماه اکتبر، شرکت InEVit را که توسط مدیرعامل سابق تسلا؛ مارتین ابرهارد (مدیر ارشد نوآوری فعلی SF موتورز) تأسیس شده بود، خریداری کرده است.

SF موتورز SF Motors SF5 / SF5

کارنامه درخشان InEVit شامل طراحی شاسی خودروهای الکتریکی با معماری منحصر به فرد، نوآوری‌هایی در زمینه تولید ماژول باتری و تکنیک‌های برای تولید خودروهای رقابتی به منظور ترقی هر چه سریع‌تر می‌شود. برند نوظهور چینی در کنار همکارانش، علاوه بر تولید سلول‌های خورشیدی، ماژول و باتری‌پک‌ها در زمینه توسعه باتری‌های جامد (Solid-State) هم تحقیقاتی انجام می‌دهد.

SF موتورز SF Motors SF7 / SF7

کراس‌آور سایزمتوسط SF5 (به رنگ آبی در تصویر) و مدل فول سایز SF7 اولین محصولات برند چینی هستند. این خودروها در شهر چانگ‌چینگ، چین و همینطور کارخانه‌ای واقع در ایالت ایندیانا (با سابقه‌ی تولید هامر) تولید خواهند شد. این کارخانه از اواخر سال ۲۰۱۷ توسط SF موتورز خریداری شده است. طبق ادعای شرکت سازنده، شاسی‌بلند برقی SF5 پیش‌قدم است، از اواخر امسال پیش فروش می‌شود و  در سال ۲۰۱۹ وارد خط تولید خواهد شد. هر دو مدل روی پلتفرم مشابهی سوارند که شامل موتورهای الکتریکی و فناوری باتری کاملا بومی می‌شود. بنابرادعای SF موتورز از هر مدل‌، نسخه‌های مختلف مجهز به ۲ الی ۴ موتور الکتریکی عرضه خواهد شد. شاسی‌بلند‌های چینی در فضای داخلی امکانات هوشمندی دارند و قابلیت‌های نیمه خودران را هم ارائه می‌دهند.

SF موتورز SF Motors SF7 / SF7

با این وجود رقیبی تازه برای تسلا پا به عرصه گذاشته است که با استفاده از فرایند ادغام عمودی و تملک بر توزیع‌کننده‌های محصولاتش، تصمیم دارد برند آمریکایی را به چالش بکشد. حجم تولید سالانه این دو مدل در آینده به رقم ۱۵۰ الی ۲۰۰ هزار خودرو خواهد رسید. قوی‌ترین نسخه‌ی شاسی‌بلند SF7 به لطف ۴ موتور الکتریکی و قدرت ۱۰۷۴ اسب‌بخار در زمانی کمتر از ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت می‌رسد و مسافت کارکردی در حدود ۵۰۰ کیلومتر رقم می‌زند. البته در حال حاضر اطلاعاتی از قیمت این دو مدل در دسترس نیست.

SF موتورز SF Motors SF7 / SF7
SF موتورز SF Motors SF7 / SF7
SF موتورز SF Motors SF5 / SF5
SF موتورز SF Motors SF5 / SF5
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات