بهترین کارمندان را پیش از نیاز، به شرکت جذب کنید

پنج‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گاهی بهترین کارمندها همان‌هایی هستند که شما می‌سازید! پس در انتخاب کارمندها دقت کنید و آمادگی‌های لازم را داشته باشید.
تبلیغات

وقتی فردی تصمیم به راه‌اندازی و رشد شرکت خود می‌گیرد، با مسائل زیادی مواجه می‌شود که یکی از آنها استخدام کسانی است که قرار است برای سازمان کار کنند. اما چه کسانی در یک کسب و کار مورد نیازند؟

  • دستیار امور اداری
  • مسوول فروش
  • حسابدار
  • برنامه نویس
  • آشپز 
  • .... و هر شخص دیگری متناسب با شرکت و کسب و کاری که قصد راه اندازی آن را دارد.

برای استخدام هر یک از این افراد باید آگهی داده شود، با دوستان و آشنایان مشورت شود و در نهایت کسانی استخدام شوند.

پس مشکل کجاست؟ مشکل اینجاست که در هنگام استخدام با وجود تمام تکنیک‌های استخدامی که به کار برده می‌شود، تنها افرادی جذب می‌شوند که در آن بازه‌ی زمانی در جستجوی کار هستند.

Distinctive Traits to Look for in a New Hire

مثلا بهترین آشپز دنیا در حال حاضر دنبال کار نمی‌گردد زیرا بی‌شک در جایی مشغول به کار است. این مساله در مورد تمام موقعیت‌های شغلی که در سازمان وجود دارد، صادق است. مساله چالش برانگیز اینجاست که در کسب و کارهای کوچک، وقتی نیاز به استخدام کارکنان بیشتر حس می‌شود، که شرکت در شرایط دشواری از لحاظ حجم کار قرار داد و کمک و یاری بیشتر نیاز دارد تا ساعت‌های کاری طولانی بین تعداد بالاتری از کارکنان تقسیم شود.

در کسب و کاری همچون رستوران‌داری، این شرایط استخدامی تحت عنوان استخدام «بدن گرم (warm body)» شناخته می‌شود و بدین ترتیب هر کسی که بتواند روی آینه «ها» کند می‌تواند برای کار درخواست دهد!

اما به عنوان مالک یک کسب و کار نباید هرگز اجازه دهید که شرکت شما به این مرحله برسد. البته درست است که گاهی اتفاق‌های پیش بینی نشده‌ای رخ می‌دهد و قرار گرفتن در این شرایط اجتناب ناپذیر می‌شود اما باید برای دوری از چنین شرایطی تلاش بسیار باید کرد و البته هزینه پرداخت.

در کسب و کار رستوران باید درصد تعویض در پایان سال ۱۵۰٪ باشد تا آن را قابل قبول دانست. (اگر با مفهوم درصد تعویض آشنایی ندارید: در بخش منابع انسانی یک سازمان، این درصد یعنی تعداد همه اعضای رستوران که استخدام یا اخراج، بازنشسته یا منتقل شده‌اند به صورت یک درصد نمایش داده می‌شوند. واضح است که هیچ کسب و کار کوچکی نمی‌تواند دائما برای آموزش نیروهای تازه سرمایه گذاری کند.)

پس چطور باید افرادی که مورد نیازند را پیش از آنکه به آنها نیاز داشته باشیم استخدام کنیم؟

استخدام برنامه‌نویس وب

به سادگی. باید همیشه دنبال آنها باشید و بدانید که در هر لحظه کجا (در کدام سازمان) هستند. نه این که آنها را بدزید بلکه از شرایط کاری آنها اطلاع داشته باشید و در صورت تغییری در وضعیت آنها آمادگی‌های لازم برای ارائه پیشنهاد استخدام را داشته باشید.

از این که در سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف دنبال فرد مورد نظرتان بگردید، واهمه نداشته باشید. شاید کسی در جایی که انتظارش را نداشته باشد مهارت‌های مورد نیاز شما را داشته باشد. او با آموزش‌هایی مناسب در سازمان، به همان فردی تبدیل می‌شود که مدنظر شماست. 

گاهی لازم است طرز نگاه و فکر خود هنگام استخدام افراد مختلف را تغییر دهید تا به نتیجه بهتری برای افرادی که به آنها نیاز دارید دست یابید. همانطور که گفته شد گاهی بهترین کارمندها همان‌هایی هستند که شما می‌سازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات