الگوریتم انویدیا سبک هنری یک تصویر را در تصویر دیگری کپی می‌کند

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
انویدیا الگوریتم جدیدی را توسعه داده که به کمک آن می‌توان سبک هنری یک تصویر را در عکس‌های دیگر کپی کرد تا رنگ بوی یکسانی بگیرند.
تبلیغات

تعدادی از دانشمندان دانشگاه کُرنل موفق به توسعه‌ی الگوریتمی شده‌اند که می‌تواند به شکل خیره‌کننده‌ای سبک هنری یک تصویر را در تصویر دیگر کپی کند. همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نتیجه‌ی نهایی پس از اعمال این الگوریتم خارق‌العاده است. 

الگوریتم اشاره شده به سفارش انویدیا ساخته شده تا ویژگی‌های هنری یک تصویر را درک و استخراج کرده و سپس در یک تصویر کاملا متفاوت اعمال کند. این الگوریتم که FastPhotoStyle نام گذاری شده، قادر است رنگ‌ها و فضای یک تصویر را به شکلی در تصویر دیگری کپی کند که پس از اعمال تغییرات، هر دو عکس در قالب رنگی و سبک هنری یکسانی قرار گیرند. 

در این الگوریتم محتوای اصلی تصویر حفظ می‌شود اما سبک آن از نو ساخته می‌شود تا با منبع، هم‌راستا شود. تصویر خروجی نیز کاملا واقعی به نظر خواهد رسید. 

پیش از این نیز الگوریتم‌های مشابه‌ای برای این موضوع وجود داشتند؛ اما دانشمندان دانشگاه کُرنل معتقدند که الگوریتم‌های قدیمی بسیار کند عمل‌ می‌کردند و تصویر نهایی نیز واقعی به نظر نمی‌رسید. آن‌ها معتقدند آن‌چه FastPhotoStyle را از دیگر الگوریتم‌ها متمایز می‌کند، انتقال نرم و دقیق رنگ‌ها طی فرایند مرحله به مرحله ویژه‌ای است که در آن پیش از تغییر رنگِ هر پیکسل، اطمینان حاصل می‌شود که پیکسل‌های مجاور آن تحت تاثیر قرار نگیرند.

تیم توسعه دهنده‌ی کُرنل ادعا می‌کند که الگوریتم آن‌ها می‌تواند ۶۰ برابر سریع‌تر از الگوریتم‌های مشابه عمل کند. 

انویدیا کد مربوط به این الگوریتم را در گیت‌هاب قرار داده تا همه بتواند آن را دانلود و تحت گواهی Creative Commons استفاده کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات