پورشه کلاسیک راف SCR رونمایی شد

جمعه ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت تیونینگ راف که به تیونینگ محصولات پورشه می‌پردازد در نمایشگاه خودروی ژنو از محصول جدیدی با بدنه‌ی کلاسیک 911 و نام SCR Rock رونمایی کرد.
تبلیغات

راف در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته از یک پورشه‌ کلاسیک با نام CTR رونمایی کرد و حالا این تیونر آلمانی در پروژه‌ای مشابه، در نمایشگاه خودروی ژنو امسال اقدام به معرفی خودرویی مشابه کرده است. این اتومبیل دارای ظاهری کلاسیک است اما در قلب آن در پیشرانه‌ای مدرن و قدرتمند استفاده شده است. موتور مورد استفاده در این خودرو از نوع ۶ سیلندر تخت یا فلت است که ۴ لیتر حجم دادر. این پیشرانه‌ی تنفس طبیعی قادر است تا ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید و با استفاده از یک جعبه دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی به چرخ‌ها انتقال دهد.

ruf scr

راف این خودرو را یک اتومبیل اسپرت مناسب برای افراد ثروتمندی که به خودرهای اسپرت علاقه دارند می‌داند. ظاهر آن نیز شبیه به پورشه 911 دهه‌‌ی ۱۹۸۰ میلادی است. البته راف در این خودرو از بدنه‌ی فیبر کربنی که ساخت خودش است استفاده کرده است که در زیر آن نیز شاهد استفاده از شاسی مونوکوک از جنس الیاف کربن هستیم. یک رول کیج نیز در این خودرو به صورت یکپارچه نصب شده است که استحکام و ایمنی خودرو را افزایش می‌دهد. وزن کلی خودروی راف SCR Rock چیزی معادل ۱۲۴۰ کیلوگرم است. خودروی راف دارای قدرت کم‌تری در مقایسه با پورشه 911 GT3 RS جدید است که ۵۱۴ اسب بخار قدرت دارد اما باد اشاره کرد که وزن GT3 RS نیز بیشتر بوده و معادل ۱۴۳۰ کیلوگرم است.

پورشه SCR راف جدید در مقایسه با مدل CTR دارای ظاهری معمولی‌تر است و ارتفاع از سطح زمین آن نیز به خوبی نشان می‌دهد که طراحی این خودرو متعلق به دهه‌ی ۱۹۸۰ است. در نمای جلووی نیز شاهد نمایی کاملا معمول همراه با ورودی‌های هوای افقی هستیم. نمای عقبی نیز ساده و قابل قبول است و مهم‌ترین بخش آن را داکت‌های ورودی هوای روی سپر عقب تشکیل می‌دهند.

ruf scr

راف مدل اصلی SCR را اولین بار در سال ۱۹۷۸ و برای رقابت با پورشه 911 به بازار عرضه کرد. این محصول درای یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر تخت با حجم ۳.۲ لیتر بود که می‌توانست ۲۱۷ اسب بخار قدرت تولید کند. این پیشرانه مورد بهینه سازی و ارتقا قرار گرفت، چون نسخه‌ی استاندارد پورشه تنها ۱۸۰ اسب بخار قدرت داشت. راف همچنین از ورودی‌های هوای بزرگ‌تری در بخش جلویی خودرو استفاده کرده بود تا خنک شوندگی دیسک‌های ترمز و روغن موتور را بهبود بخشد. در بخش عقبی این مدل نیز یک باله‌ی بزرگ شبیه به بال نهنگ نصب شده بود.

RUF CTR 2017

اگر خواهان خودروی قوی‌تری باشید راف همچنان مدل CTR را برای فروش دارد. این خودرو نیز دارای بدنه‌ای از جنس فیبر کربن و مشابه با بدنه‌ی 911 سال ۱۹۸۶ است. موتور این مدل ۶ سیلندر تویین توربو به حجم ۳.۶ لیتر، می‌تواند ۷۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. گالری تصاویر دو خودروی CTR و SCR را در انتهای مطلب می‌توانید مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات