اندروید پی برای نکسوس 6 پی، نکسوس 5 ایکس و پیکسل C منتشر نمی‌شود

پنج‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نهمین نسخه‌ی سیستم‌عامل اندروید موسوم به اندروید پی را به صورت رسمی برای گوشی‌های نکسوس ۶ پی، نکسوس ۵ ایکس و تبلت پیکسل سی منتشر نخواهد کرد.
تبلیغات

به دنبال انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید پی، احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که چرا گوگل نصب این نسخه را تنها به نخستین نسل پیکسل و پیکسل ایکس‌ال و همچنین پیکسل ۲ و ایکس‌ال ۲ محدود کرده است.

پاسخ این سوال روشن است. گوگل اندروید پی را در دسترس دستگاه‌های پیشین خود از جمله نکسوس ۶ پی ساخت هواوی، نکسوس ۵ ایکس ساخت ال‌جی و تبلت پیکسل سی قرار نمی‌دهد؛ زیرا آخرین دستگاه‌های نکسوس یعنی نکسوس ۶ پی و ۵ ایکس در سال ۲۰۱۵ عرضه شده‌اند، در حالی که گوگل پیش از عرضه‌ی دومین نسل پیکسل‌ها، ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری غیرامنیتی را برای دو سال پس از عرضه‌ی هر دستگاه وعده داده بود.

با این وجود، نکسوس‌های گوگل موفق به دریافت اندروید اوریو شدند؛ اما هنگامی که اندروید نسخه‌ی پی در ماه آگوست یا سپتامبر (شهریور یا مهر) از راه برسد، عمر این دستگاه‌ها تقریبا به ۳ سال خواهد رسید. در نتیجه، آنچه گوگل انجام می‌دهد دست کم با خط مشی این شرکت تناقضی ندارد. با این وجود، آخرین گوشی‌های نکسوس و تبلت پیکسل سی کماکان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دست کم تا ماه نوامبر دریافت خواهند کرد؛ زیرا طبق وعده‌ی گوگل، این نوع به‌روزرسانی‌ها تا ۳ سال پس از عرضه‌ی محصولات این شرکت ارائه خواهند شد.

در طرف دیگر، گوگل ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل را برای پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس‌ال دست کم تا ۳ سال پشتیبانی خواهد کرد؛ بدین معنی که این دستگاه‌ها باید حتی یازدهمین نسخه‌ی اندروید (اندروید R) را نیز در سال ۲۰۲۰ دریافت کنند.

در نهایت، عدم انتشار اندروید پی برای تبلت پیکسل سی به معنای پایان پشتیبانی گوگل از اندروید روی تبلت‌ها است؛ زیرا این شرکت قصد دارد به‌زودی سیستم‌عامل کروم را جایگزین اندروید در تبلت‌ها کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات