نسخه ۵۰ سالگی مورگان پلاس ۸ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مطالعه 5 دقیقه
برند بریتانیایی مورگان برای گرامیداشت ۵۰ سالگی مدل افسانه‌ای پلاس 8 نسخه‌ای مخصوص از این خودروی به یاد‌ماندنی را در جریان نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد.
تبلیغات

مورگان موتور پنجاهمین سال تولید مدل افسانه‌ای خود را که پلاس 8 نام دارد، سپری می‌کند. این خودروساز بریتانیایی به همین مناسبت نسخه‌ای جدید را به افتخار ۵۰ سالگی پلاس ۸ با نام Morgan Plus 8 50th Anniversary Edition معرفی کرده است. این خودرو توسط مورگان طی برگزاری نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شده است.

Morgan Plus 8 50th Anniversary

مورگان که بصورت خانوادگی اداره می‌شود، نسخه‌ی مخصوص ۵۰ سالگی مدل افسانه‌ای خود را بصورت محدود و تنها در ۵۰ دستگاه تولید خواهد کرد. با توجه به اینکه تعداد محدودی از این خودو تولید می‌شوند، بالاترین استاندارد تولید در فرایند تولید رعایت خواهد شد، بطوریکه هر یک از ۵۰ دستگاه مورد نظر بصورت دستی تولید شده و یک شماره‌ی مدل منحصر به فرد را به خود اختصاص خواهند داد.

اولین نسل خودروی مورگان توسط پیتر مورگان، مالک این برند در سال ۱۹۶۸ طی نمایشگاه خودروی Earls Court رونمایی شد. مدل معرفی شده در آن سال یک پروتوتایپ از پلاس ۸ بود. اولین پروتوتایپ رونمایی شده از وجود یک موتور Rover V8 در کنار گیرباکس Moss بهره می‌برد. در طول نیم قرن پس از رونمایی اولین نسل مورگان، نزدیک به ۶۰۰۰ دستگاه از خودروی پلاس ۸ راهی خیابان‌ها شده است.

Morgan Plus 8 50th Anniversary

نسخه‌ی مخصوص ۵۰ سالگی مورگان پلاس ۸ را باید ترکیبی از هنر، لوکس بودن و تکنولوژی خواند. شاسی سبک وزن آلومینیومی این خودرو یک موتور ۴.۸ لیتری ساخت بی‌ام‌و را در آغوش کشیده و ظاهر سنتی و چشم‌نواز مورگان را روی خود می‌بیند. این خودرو با داشتن وزن ۱٫۱۰۰ کیلوگرمی یکی از سبک‌ترین خودروهای مجهز به موتور ۸ سیلندر در جهان است. مورگان پلاس ۸ جدید قادر است تا در کمتر از ۴.۵ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. حداکثر سرعت این مورگان پلاس ۸ نزدیک به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت است. نسخه‌ی مخصوص ۵۰ سالگی مورگان پلاس ۸ آخرین نسخه‌ای است که در آن از موتور تنفس طبیعی بی‌ام‌و استفاده خواهد شد.

نسخه‌ی ۵۰ سالگی مورگان پلاس ۸ در دو رنگ و دو مشخصات مختلف در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. نسخه‌ی آبی رنگ بصورت روباز بوده و نسخه‌ی سبز رنگیک کانورتیبل سنتی خواهد بود که خریداران می‌توانند سقف آنر ا جمع کرده و در مواقع لزوم آن را باز کنند. با نگاهی به تاریخچه‌ی مورگان می‌توان مشاهده کرد که شماری از موفق‌ترین پروتوتایپ‌ها و خودروهای V8‌مسابقه‌ای به رنگ آبی بوده‌اند. برای مثال مطرح‌ترین نسخه‌ی مسابقه‌ای مورگان MMC11 بوده که بیشتر با رنگ آمیزی آبی شناخته می‌شد. همچنین باید به نسخه‌ی سبز رنگ نیز اشاره کرد که در تاریخ ۱۰۹ ساله‌ی برند مورگان یکی از محبوب‌ترین رنگ‌های مورد استفاده است.

Morgan Plus 8 50th Anniversary

از دیگر مشخصات بارز و تغییراتی که در نسخه‌ی مخصوص ۵۰ سالگی مورگان پلاس ۸ مورد استفاده قرار گرفته باید به دو قلاب سپر به رنگ زرد، ترمزهای سفید رنگ اسپورت و چرخ‌خای مخصوص با رنگ‌امیزی متفاوت برای لاستیک‌ها اشاره کرد. تیم طراحی مورگان همچنین از رینگ‌های ۵ پره‌ی ستاره‌ای شکل جدیدی استفاده کرده که علاوه بر دارا بودن ویژگی‌ رینگ‌هایی که در طول ۵۰ سال اخیر در خودروهای پلاس ۸ مورد استفاه قرار گرفته، با طراحی خودرو نیز هماهنگ بوده و از نظر فنی نیز فشارهای وارد شده توسط موتور ۸ سیلندر وی شکل را تحمل می‌کند.

همانطور که اشاره کردیم، این خودرو در ۵۰ دستگاه تولید می‌شود که هر یک شماره‌ی منحصر به فردی خواهد داشت. پلاکی فلزی درون خودرو نصب می‌شود که روی آن شماره‌ی اختصاصی خودرو روی آن هک می‌شود. اصالت در نسخه‌ی جدید مورگان پلاس ۸ کاملا رعایت شده است، بطوریکه قاب پنجره‌های این خودرو چرم‌دوزی شده است.

Morgan Plus 8 50th Anniversary

در قسمت جلوی خودرو استفاده از چراغ‌های مدرن ال‌ای‌دی باعث شده تا سادگی در طراحی با رعایت فاکتور‌های مدرن و سنتی در هم آمیزد. همچنین باید به هک شدن عدد ۸ در زیر شبکه‌ی جلو پنجره‌ی خودرو اشاره کرد که ظاهری اسپرتی‌تر به آن بخشیده است.

روکش چرمی ضدآب نیز برای صندلی‌ها و پنل داخلی در نظر گرفته شده تا صندلی‌ها و ابزار‌های داخلی این خودرو از استحکام بالاتری برخوردار باشد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، نسخه‌ی ۵۰ سالگی تولید پلاس ۸ از وجود یک موتور ۸ سیلندر وی ۸ بهره می‌برد. در کنار موتور N62 ساخت بی‌ام‌و که با دو گیربکس دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود، امکان سفارش فرمان در سمت راست یا چپ نیز وجود دارد. قیمت این نسخه‌ی مخصوص و محدود، حدود ۱۰۷,۵۰۰ پوند اعلام شده که البته این هزینه با کسر کردن هزینه‌های مالیاتی برآورد شده است.

Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
Morgan Plus 8 50th Anniversary
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات