کانسپت مسابقه‌ای از نسل جدید تویوتا سوپرا GR رونمایی شد

چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
مطالعه 5 دقیقه
نسل پنجم تویوتا سوپرا با مدل مفهومی و مسابقه‌ای GR Supra Racing Concept به‌صورت رسمی پیش‌نمایش شد.
تبلیغات

سرانجام پس از فاش شدن تصاویر اولین مدل مفهومی مرتبط با نسل جدید تویوتا سوپرا در یک مجله‌ی ژاپنی، کانسپت مسابقه‌ای سوپرای جدید در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شد. این مدل مفهومی با نام کامل GP Supra Racing Concept، اولین نشانه‌ از تعهد کامل مقامات تویوتا به احیای یکی از بهترین مدل‌های اسپرت تاریخ این برند ژاپنی است.

Toyota GR Supra Racing Concept

این مدل مفهومی مسابقه‌ای با در نظر گرفتن شهرت سوپرا در جاده و پیست به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروهای اسپرت و موفقیت‌های آن در رقابت‌های GT ژاپن به ژنو آورده شده است. ۱۶ سال پس از توقف تولید نسل چهارم مدل سوپرا، هنوز هم طرفداران کوپه‌های اسپرت، تویوتا اسپرت را تحسین می‌کنند. سوپرا با نقش‌آفرینی در اولین نسخه از سری فیلم‌های سینمایی سریع و خشن (Fast & Furious) و بازی ویدئویی گرن توریزمو (Gran Turismo) بخش مهمی از خاطرات یک نسل عاشقان دنیای خودرو را تشکیل داد.

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

 سوپرا برای اولین بار و قبل از تولید درقالب یک مدل مستقل، در سال ۱۹۷۸ به‌عنوان نسخه‌ی پرقدرت‌تر نسل دوم تویوتا سلیکا (Celica) عرضه شد. نسل اول که با کد A40 شناخته می‌شود، پایه‌ی محکم سه نسل بعدی A60 سال ۱۹۸۱، A70 سال ۱۹۸۶ و A80 در سال ۱۹۹۳ را به وجود آورد. نسل چهارم سوپرا به‌عنوان پرقدرت‌ترین نسل این مدل اسپرت، تا سال ۲۰۰۲ تولید شد. بخش مهمی از محبوبیت تویوتا سوپرا به واسطه‌ی موفقیت آن در مسابقات اتومبیلرانی مختلف مانند سری GT ژاپن (امروز با نام سوپر GT برگزار می‌شود) و چهار پیروزی در کلاس GT500 است. علاوه بر مسابقات ژاپن، سوپرا در رقابت‌های اتومبیلرانی آمریکا (IMSA) در دهه‌ی ۱۹۸۰ و مسابقات لمانز سال ۱۹۹۰ به بعد نیز شرکت کرده است.

Toyota GR Supra Racing Concept

مدل مفهومی GR Supra Racing یک خودروی اسپرت دودر، با طرح موتورجلو/محور عقب است که به لطف استفاده از متریال پیشرفته، وزن بسیار پایینی دارد. کد GR در این مدل، به همکاری مستقیم دپارتمان گازو ریسینگ تویوتا (Gazoo Racing) در روند ساخت و شماره‌ی 90 درج‌شده روی بدنه، به کد تاریخی سوپرا و بازگشت نسل جدید آن اشاره می‌کند.

روند ساخت سوپرا بر اساس باور همیشگی کوئیچیرو تویودا (مؤسس برند تویوتا) مبنی بر شرکت در مسابقات اتومبیلرانی و ایجاد چالش لازم جهت ارتقاء فنی و اطمینان و ساخت خودروهای بهتر و در عین حال علاقه‌مندی بیشتر طرفداران، دنبال شده است. رویکرد مشترک آکیو تویودا، مدیرعامل گروه خودروسازی تویوتا و متخصصین دپارتمان گازو ریسینگ، منجر به شرکت در مسابقات مختلف جهانی مانند رالی قهرمانی جهان (WRC)، رقابت‌های استقامتی جهان (WEC) و مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز شده است.

Toyota GR Supra Racing Concept

شرکت در مسابقات در کشورهای مختلف جهان، تجربیات ارزشمندی در زمینه‌ی علوم فنی و مهندسی فراهم می‌کند که استفاده از آن‌ها در ساخت خودروهای جاده‌ای و تولید انبوه مانند نسل جدید سوپرا بسیار سودمند است.

کانسپت مسابقه‌ای سوپرا به لطف متریال سبک‌وزن اسپویلر بزرگ عقب، سپرهای عریض جلو و عقب، اسپلیتر و دیفیوزر، رکاب‌ها، کاپوت و آینه‌های بغل بدنه‌ای جذاب، تهاجمی و سبک‌وزن دارد. شیشه‌‌ی جلو و آینه‌های بغل از جنس شیشه ساخته شده‌اند. سیستم تعلیق کم‌ارتفاع در کنار رینگ‌های مسابقه‌ای و پیچ مرکزی برند BBS، تایرهای میشلن، کالیپرهای ترمز مسابقه‌ای برمبو و سیستم اگزوز مسابقه‌ای قرار گرفته است.

Toyota GR Supra Racing Concept

کابین این کانسپت کاملاً مانند یک خودروی مسابقه‌ای واقعی طراحی شده است؛ داشبورد ساده‌، نمایشگر مخصوص مسابقه، کمربندهای ایمنی، فرمان مسابقه‌ای با قابلیت جدا شدن سریع در کنار پدال‌های تعویض دنده‌ی پشت آن، طراحی داخلی مدل مفهومی سوپرا را تشکیل می‌دهند.

Toyota GR Supra Racing Concept

تجهیزات ایمنی مسابقه‌ای شامل کیت رول‌کیج کامل و کپسول آتش‌نشانی در کنار سیم‌های مربوط به سیستم ترمز، سوخت، پدال‌ها و باتری جلب توجه می‌کنند. بر اساس اعلام رسمی مدیران تویوتا، این مدل مفهومی در جدیدترین آپدیت (بهار سال ۱۳۹۷) بازی ویدئویی گرن توریزمو اسپرت (Gran Turismo Sport) که به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن چهار (PS4) در دسترس است، گنجانده خواهد شد.

Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
Toyota GR Supra Racing Concept
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات