زنوو TSR-S، ابرخودروی ساخت دانمارک معرفی شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
زنوو در نمایشگاه ژنو، محصول جدید خود با نام TSR-S را به نمایش گذاشته است که قدرتی حدود ۱۲۰۰ اسب بخار دارد و در زمان ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.
تبلیغات

دقیقا یک سال از رونمایی خودروی زنوو TS1 GT در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ می‌گذرد و حالا این خودروساز دانمارکی از ابرخودروی جدید خود در ژنو ۲۰۱۸ رونمایی کرد. این خودرو که مجوز تردد در جاده نیز دارد، نسخه‌ای خیابانی از خودروی مسابقه‌ای TSR است که قبلا تیزرهای آن در ماه ژانویه منتشر شده بود. خودروی TSR-S سومین مدل از سری مدل‌های TS زنوو است. این خودرو یک محصول به‌شدت تولید محدود است و تنها ۵ دستگاه از آن ساخته خواهد شد. توانایی‌های این ابرخودرو در مقایسه با خودروهای غیر مسابقه‌ای بسیار بالا است و کاملا در رده‌ی محصولات اسپرت مدرن با قیمت میلیون دلاری قرار می‌گیرد. 

Zenvo TSR-S

در بخش طراحی  این خودرو حرف نخست را آیرودینامیک می‌زند. سازنده ی دانمارکی در محصول جدید خود از یک باله‌ی عقب بزرگ استفاده کرده که دارای جک‌های متحرکی است و زنوو TSR-S را قادر می‌سازد تا از این باله‌ هم به‌عنوان ترمز هوایی و هم برای تولید نیروی رو به پایین در سر پیچ‌ها استفاده کند. این باله توانایی زاویه گرفتن دارد که به این ترتیب با ورود به پیچ، زنوو TSR-S نیروی رو به پایین مضاعفی تولید خواهد کرد. 

به گفته‌ی یک مهندس مکانیک سیالات به نام کاسپر دامکر که در پروسه‌ی ساخت TSR-S مشارکت داشت، باله‌ی عقب زنوو و طراحی خاص آن توانایی بسیار بالایی در تولید نیروی رو به پایین دارد. این باله در حالت عادی می‌تواند ۳ درصد نیروی رو به پایین را تولید کند و در حالت زاویه دار نیروی رو به پایین تولیدی آن به ۳۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. 

Zenvo TSR-S / خودروی سوپراسپرت زنوو TSR-S

قدرت مورد نیاز زنوو TSR-S از طریق یک موتور V8 سوپرشارژر دار تأمین می‌شود که سوپرشارژرهای آن از نوع سانتریفیوژی هستند. این پیشرانه دارای حجم ۵.۸ لیتر است و می‌تواند ۱۱۷۷ اسب بخار قدرت تولید کند که با استفاده از یک جعبه‌دنده‌ی مسابقه‌ای ۷ سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود. جعبه‌دنده‌ی مورد استفاده در زنوو TSR-S دارای پدال شیفتر است و یکی از سریع‌ترین نمونه‌های موجود به شمار می‌رود. با چنین مشخصاتی این خودرو قادر است در ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند و رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برای زنوو TSR-S تنها ۶.۸ ثانیه زمان خواهد برد که عددی فوق العاده است. 

ترول ولرتسن مدیر بخش مهندسی و مؤسس کمپانی زنوو در خصوص این خودرو گفته است که تیم طراحی در تمامی مراحل توسعه‌ی زنوو TSR-S تلاش کردند خودرویی خیابانی بسازند که بالاترین سطح مهندسی آیرودینامیک را در عمل به اجرا بگذارد. زنوو برای این کار اقدام به تلفیق توانایی‌های ابرخودروی زنوو TS1 GT با خودروی مسابقه‌ای TSR کرده است. 

زنوو TSR-S

این خودروساز دانمارکی همچنین اعلام کرده است که زنوو TSR-S بسیار شبیه به اتومبیل‌های مسابقه‌ای است؛ با این تفاوت که امکان رانندگی با آن در خیابان نیز وجود دارد. همچنین می‌توان قدرت تولیدی پیشرانه‌ی خودرو را با استفاده از یک سیستم ویژه در سه مرحله تنظیم کرد که کم‌ترین آن‌ها ۷۰۰ اسب بخار خواهد بود. این سه مرحله شامل مینیمم، IQ و ماکزیمم هستند که در صورت قرار دادن خودرو در حالت ماکزیمم، حداکثر توان پیشرانه‌ی احتراق داخلی این خودرو آزاد می‌شود. IQ حالتی است که در آن این خودرو توانایی در حد یک اتومبیل مسابقه‌ای در خیابان ارائه می‌دهد و در هر زمانی که میسر شود، حداکثر نیرو را به چرخ‌های عقبی ارسال خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات