نسل جدید تویوتا آوریس معرفی شد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
تویوتا از نسل جدید خودروی هاچ بک آوریس رونمایی کرد که قرار است با دو نوع پیشرانه‌ی هیبریدی مختلف به بازار عرضه شود.
تبلیغات

تویوتا حدود ۲۰ سال است که در تولید خودروهای هیبریدی فعالیت دارد و حال پس از دو دهه تصمیم گرفته است استراتژی خود را در خصوص خودروهای هیبریدی تغییر دهد. این استراتژی جدید بدین صورت است که از این پس تویوتا محصولات خود را با پیشرانه‌های هیبریدی مختلفی روانه بازار خواهد کرد تا بدین ترتیب مشتریان توانایی انتخاب خودروی مناسب را بسته به نیازهای خود داشته باشند. از این دو پیشرانه‌ی هیبریدی مختلف یکی برای افرادی است که به دنبال خودرویی کم مصرف و اقتصادی هستند و دیگری برای خریدارانی است که به خودرویی قدرتمند و سریع با دینامیک رانندگی بالاتر تمایل دارند. 

اولین خودرویی که قرار است با این منوال به بازار عرضه شود، نسل جدید هاچ‌بک آوریس (Auris) است که به‌تازگی معرفی شده. این خودرو سومین نسل تویوتا آوریس به شمار می‌رود و در نمایشگاه خودروی ژنو که روز گذشته آغاز به کار کرد، رونمایی شده است. 

 Toyota Auris

این هاچ بک روی پلتفرم جدید تویوتا با نام «ساختار جدید جهانی تویوتا» که به‌اختصار TNGA نامیده می‌شود، ارائه شده است. تویوتا آوریس در مدل غیر هیبریدی تنها با یک موتور ۱.۲ لیتری توربو از نوع بنزینی به بازار عرضه خواهد شد. اولین سیستم هیبریدی، همان پیشرانه‌ی هیبریدی قبلی ۱.۸ لیتری است که می‌تواند ۱۲۲ اسب بخار قدرت تولید کند. تویوتا در خصوص این نسخه عنوان کرده است که این مدل دارای هزینه نگهداری پایین و کارکرد آرام و بدون صدایی است، ضمن اینکه آلایندگی و میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن آن آنقدر پایین است که نیازی به استفاده از سیستم پلاگین ندارد. 

اما برای کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند تویوتا یک موتور هیبریدی جدید با حجم ۲ لیتر در نظر گرفته است که با نام Energised drive شناخته می‌شود و می‌تواند ۱۸۰ اسب بخار قدرت تولید کند. برای افزایش لذت رانندگی در این مدل، تویوتا اقدام به نصب پدال‌های تعویض دنده در پشت فرمان کرده است. 

 Toyota Auris

تویوتا اصلی‌ترین هدف خود در طراحی نسل جدید آوریس را تولید جذاب‌ترین هاچ بک بازار عنوان کرده است. این ادعای تویوتا تا حد زیادی صحت دارد؛ چون نسل سوم این خودرو در مقایسه با مدل قبلی طراحی بسیار پویاتری دارد. 

سیمون هامفریس، مدیر طراحی تویوتا، در خصوص این پلتفرم جدید گفته است که یکی از بزرگ‌ترین مزایای پلتفرم TNGA، نقطه ثقل پایین آن است و همین مورد سبب می‌شود این خودروها وزن کم و در عین حال نمای جانبی اسپرتی داشته باشند. این پلتفرم ارتفاع پایین و پهنای زیادی دارد که چنین مواردی دقیقا باب میل بازار اروپا است. 

در ادامه می‌توانید تصاویر نسل سوم تویوتا آوریس را در گالری تصاویر مشاهده کنید. 

 Toyota Auris
 Toyota Auris
 Toyota Auris
 Toyota Auris
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات