هو‌اوی در MWC 2018 از جدیدترین دستاوردهای 5G خود رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
هواوی هفته‌ی گذشته و در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل، اولین تراشه‌ی تجاری 5G‌ را با عنوان Balong 5G01 رونمایی کرد و قابلیت‌ها و توانایی‌های آن را شرح داد.
تبلیغات

هواوی ۲۵ فوریه (۶ اسفندماه) طی کنفرانس جهانی موبایل، اولین تراشه‌ی تجاری 5G خود با نام Balong 5G01 را به‌طور رسمی در سراسر جهان عرضه کرد که از استاندارد 3GGP جهانی برای 5G پشتیبانی می‌کند تا نقطه عطف قابل‌ توجهی در نسل بعدی اتصال بی‌سیم به شمار آید.

Balong می‌تواند به‌عنوان یک بخش هماهنگ در تراشه‌های کرین مورد استفاده قرار گیرد و به‌طور مستقل به‌عنوان مودم در دستگاه‌های مختلف نظیر تجهیزات CPE و انواع سخت‌افزار به کار گرفته شود.

راهکار ارتباطی Balong توسط های‌سیلیکون در سال ۲۰۰۷ وارد بازار شد. از اوایل دوران 3G، کارت‌های داده مبتنی بر فناوری Balong توسط شرکت‌های پیشرو در سراسر جهان استفاده‌ شده است. در دوران 4G، تیم Balong به‌طور فعال از سال ۲۰۰۸ در گروه کاری LTE در بسیاری از زمینه‌های ارتباطی مشارکت کرده و در جنبه‌های مختلف استاندارد و استراتژی LTE، تست و ارزیابی، طرح‌بندی و ارتقاء صنعتی و همکاری بین‌المللی شرکت کرده است. تراشه‌ی ارتباطی جدید Balong یک نقطه عطف جدید در تکامل صنعت LTE است و LTE TDD / FDD را برای رسیدن به بلوغ بیشتر آماده می‌کند.

تراشه‌های تلفن همراه بسیار مهم هستند، زیرا بر کیفیت صدا، سرعت دسترسی به شبکه و شدت سیگنال‌های تلفن‌های همراه تأثیر مستقیم دارند. این وظایف مهم، مسئولیت Balong را در صنعت بسیار مهم‌تر جلوه می‌دهد و می‌تواند تراشه‌های کرین را به جایگاه بسیار بالاتری در دنیای ارتباطات برساند.

Balong به‌طور گسترده‌ شناخته‌‌شده نیست؛ اما محصولاتش نقطه عطفی در صنعت ارتباطات است. در ادامه لیست شماری از محصولات Balong را مشاهده می‌کنید:

  • Balong 700: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE TDD / FDD
  • Balong 710: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.4 با سرعت دانلود تا ۱۵۰ مگابیت در ثانیه
  • Balong 720: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی LTE Cat.6 با سرعت دانلود تا ۳۰۰ مگابیت در ثانیه
  • Balong 750: برای اولین بار در صنعت برای پشتیبانی از LTE Cat12 / 13ا(UL) با استفاده تجاری 4CA، اولین استفاده تجاری 4X4 MIMO (ورودی چندگانه و خروجی چندگانه) و سرعت دانلود تا ۶۰۰ مگابیت در ثانیه
  • Kirin 970 (یکپارچه‌سازی با Balong 760): اولین تراشه موبایل برای پشتیبانی از LTE Cat.18 با سرعت دانلود تا ۱.۲ گیگابیت در ثانیه و اولین استفاده تجاری از دو سیم‌کارت و دو VoLTE

گزارش‌های مختلف منتشرشده در سه سال گذشته برای کشور چین نشان می‌دهند که Balong با شاخص‌های عمده‌ای از جمله میزان دانلود، بارگیری داده‌ها و کیفیت صدا، به‌طور عمده به دلیل عملکرد بالا به بالاترین نمره‌ها رسیده است.

در جدیدترین گزارش China Mobile در سال ۲۰۱۷، تراشه‌ی کرین ۹۷۰ با امتیاز بالا در ارتباطات، با بهترین نرخ دانلود و کیفیت صدا در سناریوهای مختلف تست و تأیید شد. به‌ عبارت‌ دیگر، تراشه‌ی کرین ۹۷۰ با قرار گرفتن در کنار Balong می‌تواند کاربران تلفن همراه را با بهترین کیفیت صوتی و تجربه دسترسی به شبکه در سراسر محیط همراهی کند.

Balong مدت زیادی است که به ارائه اتصال سریع با سرعت‌بالا و تجربه ارتباطات استثنایی تعهد دارد. Balong 765 که در سال جاری میلادی در MWC معرفی شد، این تعهد را به یک سطح بالاتر می‌برد. محصول جدید بالونگ اولین مودم ۸ گیگاهرتزی 4.5G LTE است و برای پشتیبانی از LTE Cat.19 با سرعت دانلود تا ۱.۶ گیگابیت در ثانیه در شبکه FDD و تا ۱.۱۶ گیگابیت در ثانیه در شبکه TD-LTE طراحی‌ شده است. این اولین راه‌ حل TD-LTE Gbit جهان و نخستین و تنها تراشه‌ی جهان است که برای پشتیبانی از 8 × 8 MIMO و شدت سیگنال برای بهبود ۸۰ درصدی در بهره‌وری طیفی عرضه شده است؛ همچنین از تکنولوژی LTE-V پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اتصالات امن و پایدار را برای وسایل نقلیه فعال IOV فراهم کند.

Balong 5G01: پیشگام در دوران 5G

پس از ارائه‌ی محصولات برای شبکه‌های مبتنی بر 4.5G، اکنون Balong محصول جدیدی در حوزه 5G به نمایش گذاشته است. توسعه‌ی تراشه‌های نسل 5G به‌عنوان یکی از دو ملاحظه‌ی اصلی زیرساخت در کنار شبکه‌ها، تبدیل به یک عامل حیاتی برای پیشرفت صنعت شده است. در سال جاری برای نمایشگاه MWC، شرکت Huawei اولین تراشه 5G تجاری مبتنی بر 3GPP را با عنوان Balong 5G01 راه‌اندازی کرد که از طیف 5G اصلی، ازجمله Sub-6 GHz (کم باند) و mmWave (بالا باند)، با نرخ دانلود اسمی تا ۲.۳ گیگابیت در ثانیه و از دو روش تشکیل شبکه - NSAا(5G Non-Standalone) و SAا(ا5G Standalone) پشتیبانی می‌کند.

این نسخه به‌عنوان اولین تراشه تجاری پس از توافق استاندارد 5G راه‌اندازی شد. Balong 5G01 قرار است در خط مقدم تجاری‌سازی تراشه 5G برای دستگاه‌ها در راستای توسعه صنعت 5G باشد. همچنین هواوی اولین شرکتی است که دارای تراشه‌های 5G، دستگاه‌ها و قابلیت‌های شبکه است و  تنها شرکتی خواهد بود که می‌تواند مشتریان را با راه‌حل‌های 5G در سال جاری همراهی کند.

ریچارد یو، مدیرعامل شرکت Huawei Consumer Business Group، گفت:

فناوری 5G به دنبال جهش بعدی برای دنیای هوشمند ما خواهد بود که مردم، وسایل نقلیه، خانه‌ها و دستگاه‌ها به‌طور کامل متصل می‌شوند. تجربیات جدید، بینش و قابلیت‌های جدید ارائه می‌کنند. از سال ۲۰۰۹ تاکنون هواوی ۶۰۰ میلیون دلار در زمینه تحقیق و توسعه تکنولوژی 5G سرمایه‌گذاری کرده است که منجر به نوآوری در مورد معماری شبکه، استفاده از طیف، تأیید صحت و ... می‌شود. از وسایل نقلیه متصل و خانه‌های هوشمند تا AR/VR و فیلم‌های هولوگرام، ما متعهد به توسعه اکوسیستم بالغ 5G هستیم تا مصرف‌کنندگان بتوانند از یک دنیای متصل استفاده کنند که شیوه ارتباط و اشتراک را تغییر می‌دهد.اکنون راه‌اندازی Balong 5G01 و Huawei 5G CPE در دوران 5G و سرانجام ورود گوشی‌های 5G را اعلام می‌کنیم. در دوران جدید 5G، همچنان Balong به استفاده از مزایای قابلیت ارتباطات خود ادامه می‌دهد و همچنان متعهد به ارائه کاربران نهایی و ارتباط‌‌دهنده با اتصالات سریع‌تر خواهد بود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات