ارزش‌گذاری ۱۲ میلیارد دلاری تنسنت موزیک پس از عرضه سهام اسپاتیفای

دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از عرضه‌ی اولیه‌ی سهام اسپاتیفای در تالار بورس، مشخص شده است که تنسنت موزیک نیز ارزشی ۱۲ میلیارد دلاری دارد.
تبلیغات

چندی پیش اسپاتیفای به‌عنوان بزرگ‌ترین سرویس استریم موسیقی وارد تالار بورس شد و برای اولین بار سهام خود را در این بازار عرضه کرد. ورود اسپاتیفای به بازار علاوه بر آشکار کردن ارزش این استارتاپ سوئدی، اطلاعاتی نیز در رابطه سرویس تنسنت‌ موزیک در بر داشت. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، تنسنت موزیک به‌عنوان یک سرویس استریم موسیقی در کشور چین بیش از ۱۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

تنسنت و اسپاتیفای در دسامبر سال ۲۰۱۷ با یکدیگر همکاری کردند و بخشی از سهام یکدیگر را در اختیار گرفتند. بر اساس مستندات منتشرشده، اسپاتیفای نزدیک به ۹ درصد از سهام تنسنت را در اختیار گرفته است که ارزشی برابر ۹۱۰ میلیون یورو دارد. با توجه به این مسئله، کارشناسان ارزش کل این سرویس چینی را قریب به ۱۰.۱۱ میلیارد یورو (۱۲.۳ میلیارد دلار) اعلام کرده‌اند.

در ازای اعطای ۹ درصد از سهام تنسنت موزیک به اسپاتیفای، شرکت تنسنت که اولین شرکت با عبور از ارزش ۵۰۰ میلیارد دلاری در قاره‌ی آسیا است، ۷.۵ درصد از اسپاتیفای را در اختیار گرفته که این شرکت چینی را در زمره‌ی بزرگ‌ترین سهامداران اسپاتیفای قرار می‌دهد.

به گزارش بلومبرگ، تنسنت موزیک در اکتبر سال جاری میلادی موفق شد سرمایه‌ای ۱۰ میلیارد دلاری جذب کند و انتظار می‌رود در سال جاری میلادی، سرمایه‌ای یک میلیارد دلاری نیز جذب کند. طرفین معتقدند که همکاری آن‌ها می‌تواند موقعیت هر دو طرف را در بازار‌های مختلف تضمین کند. اسپاتیفای معتقد است که با سرمایه‌گذاری در تنسنت‌موزیک می‌تواند راه خود را برای حضور در بازار موسیقی استریم چین هموارتر کند؛ از طرف دیگر، سرمایه‌گذاری تنسنت در اسپاتیفای، امکان بهره‌برداری از پتانسیل بازار موسیقی در خارج از چین را در اختیار تنسنت قرار می‌دهد.

چین یکی از بزرگ‌ترین بازار‌های موسیقی در سطح جهان است. آمارهای ارائه‌شده نشان از این دارند که بازار موسیقی چین درآمدی ۴۸.۳۳ میلیارد دلاری عاید استودیوها کرده است. این درآمد برای سال ۲۰۱۶ بوده و در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی، ۸ درصد رشد داشته است.

تنسنت هلدینگی بسیار بزرگ است که در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کند. این شرکت علاوه بر اسپاتیفای، در حوزه‌های دیگری نیز سرمایه‌گذاری کرده است که از جمله‌ی آن‌ها باید به اسنپ، تسلا، فلیپ‌کارت و هیر اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات