احتمال بازتولید چیزتا V16T

شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
چیزتا یکی از خودروسازان نه‌چندان شناخته‌شده در ایتالیا است که از دهه ۹۰ میلادی، سوپر اسپرت تولید می‌کند. جالب است بدانید که هنوز امکان خرید تنها محصول این برند، چیزتا V16T وجود دارد.
تبلیغات

اگر می‌خواهید یک خودروی سوپر اسپرت خاص با هزینه‌ی معقول خریداری کنید، بهتر است سراغ چیزتا V16T بروید که یک خودروی سوپر اسپرت باقی‌مانده از دهه ۹۰ میلادی است. این محصول با طراحی گوه‌ای شکل، توسط مارچللو گاندینی طراحی شده است که طراحی خودروهای مشهوری همچون لامبورگینی کانتاش و لانچیا استراتوس را در کارنامه دارد.

Cizeta V16T

نیروی لازم برای حرکت چیزتا از یک پیشرانه‌ی ۱۶ سیلندر وی شکل به حجم ۶ لیتر تأمین می‌شود که درست در پشت سر راننده نصب شده است و می‌تواند ۵۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند. البته قدرت این خودرو در مقایسه با سوپراسپرت‌های امروزی خیلی بالا نیست؛ اما همچنان در سطح آن‌ها قرار دارد. 

چندی پیش مؤسس این برند، کلودیو زامپولی، از تمایل خود برای تولید دوباره‌ی این خودرو سخن گفت و اعلام کرد که در صورت وجود سفارش، این خودرو را تولید می‌کند. باید بدانید که آخرین خودروی چیزتا V16T در سال ۲۰۰۳ به تولید رسید و در نسخه‌ی کانورتیبل بدون سقف به مشتری ژاپنی این شرکت تحویل داده شد. زامپولی در حال حاضر ابزار و توانایی لازم را برای شروع دوباره‌ی تولید این خودرو دارد. البته به دلیل جابجایی، خودروها با کمی تأخیر تحویل داده می‌شوند؛ اما در هر حال وی کلیه‌ی بخش‌های خط تولید را حفظ کرده است. 

Cizeta V16T

زمانی که چیزتا V16T تولید می‌شد، زامپولی موفق به تولید و فروش ۹ دستگاه از این خودرو شد. او برای بخش فنی چیزتا، از دو موتور ۳ لیتری ۸ سیلندر متعلق به لامبورگینی اوراکو استفاده کرد و با پیوند این دو موتور به یکدیگر، یک موتور ۱۶ سیلندر ساخت. طراحی خاص این موتور سبب شد پیشرانه‌ی این خودرو دارای ۸ میل سوپاپ و ۴ سرسیلندر باشد. 

Cizeta V16T

گانیدینی در آن زمان برای طراحی این خودرو از لامبورگینی دیابلو الهام گرفت. شکل گوه‌ای و نوک‌تیز این خودرو با معیارهای امروزی، کاملا کلاسیک و قدیمی است و بیشتر به خودروهای دهه ۹۰ و اواخر دهه ۸۰ میلادی شباهت دارد. با این وجود دیدن یکی از این خودروهای سوپراسپرت مدرن کلاسیک در جاده‌ها، می‌تواند برای هر علاقه‌مند به خودرویی جذاب باشد. 

Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
Cizeta V16T
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات