نسخه پیش نمایش Wear OS با تمرکز بر بهبود عمر باتری منتشر شد

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از تغییر نام پلتفرم پوشیدنی گوگل از اندروید ور به Wear OS، اکنون یک نسخه‌ی پیش‌نمایش و مخصوص توسعه‌دهندگان از این سیستم‌عامل منتشر شده است.
تبلیغات

گوگل روز چهارشنبه و تنها چند هفته پس از انتشار نسخه‌ی پیش‌نمایش اندروید پی برای گوشی‌های هوشمند، یک نسخه‌ی پیش‌نمایش از سیستم‌عامل Wear OS (اندروید ور سابق) را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد. این نسخه از سیستم‌عامل پوشیدنی گوگل درست همانند نسخه‌ی اولیه‌ی اندروید P به‌شدت ناقص است و گوگل نیز به‌طور مستقیم در این باره هشدار داده و گفته است که این نسخه در مرحله‌ی ابتدایی به‌سر می‌برد و برای استفاده‌ی مصرفی یا روزانه مناسب نیست.

نسخه‌ی پیش‌نمایش Wear OS فعلا به‌صورت انحصاری در دسترس هواوی واچ ۲ بلوتوث و هواوی واچ ۲ کلاسیک بلوتوث قرار دارد و فلش زدن آن باید به‌صورت دستی روی دستگاه انجام شود. این موضوع یک بار دیگر نشان می‌دهد که تنها توسعه‌دهندگان باید نسبت به استفاده از نسخه‌ی پیش‌نمایش اقدام کنند، نه کاربران معمولی. بزرگ‌ترین تغییرات صورت‌گرفته در این نسخه‌ی اولیه، عمر بیشتر باتری است. گوگل در این باره در وبلاگ خود نوشته است:

به‌منظور بهبود مصرف انرژی، اپلیکیشن‌ها دیگر اجازه‌ی اجرا در پس‌زمینه نخواهند داشت؛ مگر آنکه ساعت متصل به شارژر باشد.

با این حال، دو مورد از این قاعده مستثنا هستند؛ واچ‌فیس‌ها و کامپلیکیشن‌هایی که توسط کاربر انتخاب شده‌اند، می‌توانند همچنان در پس‌زمینه اجرا شوند. همچنین هنگامی که سیستم‌عامل تشخیص دهد که دستگاه برای یک مدت طولانی از بدن شما جدا شده است، وای‌فای، بلوتوث و داده‌های موبایل را به‌صورت خودکار خاموش خواهد کرد. تغییر سوم همانند دو تغییر پیشین در راستای افزایش عمر باتری است.

به‌منظور بهبود مصرف انرژی، هنگامی که اتصال بلوتوث قطع ‌شود، دستگاه دیگر به‌صورت خودکار به وای‌فای متصل نخواهد شد. در صورتی که ساعت در حال شارژ باشد، این مسئله اعمال نمی‌شود.

طبق اعلام گوگل، این سه مورد بهینه‌سازی در عمر باتری به‌تدریج منتشر خواهند شد؛ در نتیجه احتمال دارد به‌محض نصب نسخه‌ی پیش‌نمایش، عملکرد آن‌ها قابل مشاهده نباشد. علاوه بر این، به‌منظور «رؤیت‌پذیری بهتر» اکنون یک رابط کاربری تیره به سیستم‌عامل افزوده شده است.

Wear OS اکنون به یک رابط کاربری تیره‌تر برای اعلان‌ها و لانچر سیستم روی آورده که به‌صورت پیش‌فرض برای تم سیستم در نظر گرفته شده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات