مشاهده عبور جسم آسمانی ناشناخته توسط دو هواپیمای مسافربری مستقل

جمعه ۱۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
هیچ فرد یا نهادی توضیح دقیقی برای ماهیت آنچه از سوی خلبان‌های دو هواپیمای مسافربری، عبور یک جسم نورانی از بالای سرشان گزارش شده است ندارد.
تبلیغات

به‌تازگی، صدای مربوط به مکالمات در مورد مشاهده‌ی یک جسم پرنده ناشناخته یا یوفو (UFO)، به‌صورت آنلاین منتشر شده است. این فایل شواهد دست اولی در مورد مواجهه‌ی هوایی عجیبی آشکار کرده است که هیچ‌کسی در اداره‌ی هوانوردی فدرال هنوز قادر به توضیح آن نیست.

 حادثه‌ای که از آن صحبت می‌کنیم، بعداز‌ظهر روز ۲۴ فوریه در حریم هوایی منطقه‌ی آریزونا رخ داد. روند اصلی زمانی آغاز شد که خلبان هواپیمای مسافربری لیرجت ۳۶ تحت کنترل گروه هواپیمایی فونیکس، با مرکز کنترل ترافیک هوایی تماس گرفت و از مشاهده‌ی پدیده‌ای برای آن‌ توضیح داد که برایش ناشناخته و عجیب جلوه‌ می‌کرد و نمی‌توانست درکی از ماهیت آن داشته باشد.

پرسش مطرح‌شده از سوی کاپیتان پس از مشاهده‌ی این پدیده مشکوک این بود:

 آیا حدود ۳۰ ثانیه پیش، چیزی از بالای سر ما عبور کرد؟

 وی این سؤال را با اندکی سراسیمگی و اضطراب مطرح کرد. شما می‌توانید فایل صوتی اصلی مکالمه را از این لینک دریافت کنید. پاسخ مرکز ترافیک هوایی البوکرکی مستقر در نیومکزیکو به خلبان منفی بود. خلبان با وجود تأیید جواب آن‌ها، در ادامه همچنان باتردید پاسخ داد:

اما به‌هر حال چیزی اتفاق افتاد.

 خلبان دیگر در ادامه‌ی جمله‌ی وی گفت: «یک یوفو بود» و خلبان اول نیز حرف وی را تأیید کرد.

 پس از چند دقیقه، مرکز کنترل ترافیک هوایی با یک هواپیمای مسافربری دیگر در همان نزدیکی ارتباط برقرار کرد؛ یک هواپیمای ایرباس A321 زیر نظر شرکت هواپیمایی امریکن. مرکز کنترل ترافیک هوایی به ایرباس اطلاع داد توجهش را به‌ هر پدیده یا شیء مشکوک احتمالی در بالای سرشان در حدود ۳۰ کیلومتر پیش رو معطوف کند. مرکز کنترل ترافیک هوایی گفته‌های کاپیتان هواپیمای لیرجت و جزئیات حرف‌های وی را تا جای ممکن به خلبان ایرباس توضیح داد. لحظاتی بعد، خلبان ایرباس تأیید کرد که او نیز شاهد عبور یک شیء عجیب بوده است:

من نمی‌دانم چه بود، هواپیما نبود، اما ... در مسیر مخالف ما عبور کرد. بله درست است؛ چیزی از بالای سرمان عبور کرد؛ دقیق نمی‌دانم چه بود. اما دست کم ۲ یا ۳ هزار پا بالاتر از ما بود و درست از بالای سرمان عبور کرد.

 مرکز کنترل در ادامه سعی کرد از خلبان ایرباس پاسخ بگیرد که آیا واقعا یک یوفو دیده‌ است؟ و اینکه آن جسم ناشناخته در حال حرکت بوده یا معلق و ثابت در آسمان. اما خلبان از هیچکدام از احتمالات فوق مطمئن نبود:

 من نمی‌توانم به‌خوبی بفهمم که بالن یا چیزی مشابه با آن بود یا خیر؛ اما این پدیده واقعا پرتو نور زیادی ساطع یا منعکس می‌کرد و چندین هزار پا بالاتر از ما در جهت مخالف در حال حرکت بود.

 وقتی سؤال شد که آیا یکی از بالن‌های گوگل را دیده‌ است. ایرباس صرفا پاسخ دادد: «مشکوک.»

 مکالماتی که ما در اینجا مورد اشاره قرار دادیم، در بازه‌ای حدود ۶ دقیقه‌ای انجام شدند و تنها شواهدی از یک رویداد عجیب هستند که به‌ نظر می‌رسد مقامات مسئول حتی مطلب یا بیانیه‌ای رسمی در مورد آن انتشار نداده‌اند. این در حالی بود که طبق شواهد، دو هواپیمای مجزا در یک مسیر هوایی پرتردد شاهد عبور آن جسم یا یوفوی احتمالی بوده‌اند.

چنین پدیده‌هایی همیشه مربوط به فعالیت‌های نظامی آمریکا نیستند

 ما از یک مورد اطمینان داریم؛ اینکه اداره هوانوردی فدرال امریکا به‌طور درست ایده‌ای در مورد ماهیت پدیده‌ی رازآلود فوق نداشته است. این نشان می‌دهد که جسم ناشناخته‌ی مشاهده‌شده توسط خلبان‌های دو هواپیمای اخیر، هواپیمای مسافربری عادی، بالن تحقیقاتی یا موارد مشابه نبوده است. اداره هوانوردی فدرال در بیانیه‌ای اعلام کرد:

ما نیز چیزی فراتر از آنچه شما شنیده‌اید نداریم. به‌غیر از مکالمه‌ی کوتاه بین دو هواپیما، باید بگوییم مرکز کنترل قادر به تأیید حضور هیچ هواپیمایی دیگری در این منطقه نبود. ما ارتباط کاری نزدیکی با تعدادی از سازمان‌های دیگر داریم و کار مدیریت پروازهای هواپیماهای نظامی و غیر نظامی در کنار بالن‌های پژوهشی در ارتفاعات بالا را به‌طور ایمن و مطمئن انجام می‌دهیم.

 پایگاه The Drive همچنین اشاره می‌کند منطقه‌ای که مشاهدات اخیر در آن رخ داده است، در میان واحدهای نظامی و نیروی هوایی قرار دارد و منطقه‌ای است که به‌ فعالیت پرشمار هواپیماهای نظامی و حتی هواپیمای سرّی احتمالی در پرده‌ای از ابهام معروف است. طبیعتا این هم می‌تواند یک توضیح محتمل برای رویداد اخیر باشد.

 اما مجموعه‌ای از ویدئوهای منتشرشده‌ی اخیر (که پیش‌تر محرمانه قلمداد می‌شدند و بعدها از درجه محرمانگی خارج شدند) نشان می‌دهد که چنین مواجهه‌های غیر قابل توضیحی همیشه از مجموعه‌های نظامی ایالات متحده سرچشمه نمی‌گیرند.

 پرسش این است که این پدیده‌ها یا اشیاء آسمانی از چه جای دیگری می‌توانند بیایند؟ هیچکس جواب دقیق را نمی‌داند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات