کسب امتیاز ۱۰۹ و ۱۰۲ توسط هواوی پی 20 پرو و پی 20 از DxOMark

سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۳
مطالعه 4 دقیقه
هواوی دقایقی پیش پرچم‌داران سری پی را در پاریس رونمایی کرد و همزمان با این معرفی، نمرات DxOMark این محصول نیز اعلام شد.
تبلیغات
مقاله‌های مرتبط:

    برخلاف سنت گذشته، پرچم‌داران هواوی در بارسلون و کنگره‌ی جهانی موبایل رونمایی نشدند و این شرکت تصمیم به معرفی آن‌ها در پاریس و در تاریخ‌ دیگری گرفت. پس از مدت‌ها انتظار، ساعاتی پیش هواوی پرچم‌دارانش را معرفی کرد که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هر دو آن‌ها دوربین توانمند است. هواوی تمرکز زیادی روی دوربین این گوشی داشته و استفاده از دوربین سه‌گانه در آن از مدت‌ها پیش خبرساز شده است. حال با رونمایی شدن این پی ۲۰ در رویداد امروز، وب‌سایت معتبر DxOMark اقدام به انتشار نتایج بررسی خود از این دوربین سه‌گانه کرده است.

    p20 pro

    سنسور اصلی دستگاه ابعادی تقریبا دو برابر گلکسی اس ۹ دارد؛ هواوی با استفاده از لنزی با f/1.8 و چنین سنسور بزرگی، نزدیک به ۲۰ درصد بیشتر از نمونه‌های معمول بازار نور جذب می‌کند؛ سنسور اصلی این دستگاه ۴۰ مگاپیکسلی است و توسط سنسورهای سیاه‌وسفید گوشی برای عکاسی بهتر یاری می‌شود. همچون گذشته، استفاده از دوربین مونوکروم با کاهش سطح نویز، افزایش جزئیات و شبیه‌سازی بوکه به کیفیت بهتر در هنگام زوم کمک می‌کند. سنسور اصلی همانطور که انتظار می‌رفت به لرزش‌گیر خودکار با تشخیص فاز مجهز شده و قادر به ثبت ویدئوی اچ‌دی اسلوموشن ۹۶۰ فریم بر ثانیه است. سنسور مونوکروم دوربین پی ۲۰ پرو ۲۰ مگاپیکسلی و سنسور دوربین تله‌فوتو  ۸ مگاپیکسلی است و گشودگی f/2.4 دارد.

    p20 pro

    بررسی‌ DxOMark‌ از این دوربین توانمند به نمره‌ی کلی فوق‌العاده بالای ۱۰۹ منجر شده که بالاترین امتیاز دریافت‌شده توسط یک دوربین گوشی تا به امروز است. به اعتقاد DxOMark، هواوی با این دوربین جهش بزرگی در دوربین گوشی‌ها داشته و نوآوری در استفاده از دوربین سه‌گانه قابل تحسین است. به ادعای این وب‌سایت بررسی دوربین، هواوی پی ۲۰ پرو در تمام بخش‌ها توانمند است و رقبا را شکست می‌دهد. عملکرد گوشی در روشنایی پایین بسیار خوب و زوم کردن و استفاده از افکت بوکه در آن عالی توصیف شده است.

    P20 pro در بخش عکاسی با کسب امتیاز ۱۱۴ حرفی برای گفتن باقی نگذاشته و بالانسی عالی بین ویژگی‌های دوربین برقرار کرده است. جزئیات در هنگام بزرگ‌نمایی و به‌خصوص در گستره‌ی متوسط و بلند بسیار خوب هستند و افکت بوکه به لطف تشخیص عمق مناسب زیبا و دلنشین است. نویز تصاویر در آن به‌خوبی کنترل می‌شود، فوکوس خودکار آن سریع و داینامیک رنج و اکسپوژر به‌خصوص در محیط‌های پرنور مناسب است. در بخش فیلم‌برداری نیز شاهد قدرت‌نمایی دوربین پی ۲۰ پرو با کسب نمره‌ی ۹۸ هستیم و از عملکرد بهینه و مناسب لرزش‌گیر سخن به میان آمده است. فوکوس خودکار سریع و دقیق است و به‌خوبی سوژه را دنبال می‌کند.

    p20

    P20 دیگر گوشی معرفی‌شده در کنفرانس هواوی در پاریس بود. DxOMark دقایقی پس از معرفی این گوشی، نتایج بررسی‌های خود از آن را نیز منتشر کرد. پی ۲۰ بر خلاف برادر حرفه‌ای‌ خود، به دوربین‌های ۱۲ و ۲۰ مگاپیکسلی مجهز شده است. سنسور رنگی و ۱۲ مگاپیکسلی این گوشی به‌عنوان دوربین اصلی با لنزی با گشودگی f/1.8 وظیفه‌ی ثبت تصاویر را دارد. هواوی همچنین از یک سنسور مونوکروم ۲۰ مگاپیکسلی برای ثبت بهتر تصاویر کمک گرفته و طبق بررسی‌های DxOMark، این گوشی موفق به کسب نمره‌ی کلی ۱۰۲ شده است؛ امتیاز این گوشی در بخش عکاسی و فیلم‌برداری به ترتیب ۱۰۷ و ۹۴ اعلام شده است. دوربین استفاده‌شده در پی ۲۰ همانند برادر گران‌ترش تصاویری با جزئیات زیاد ثبت می‌کند و فوکوس خودکار آن سریع و قابل اتکا است. بوکه‌ی مناسب و توازن بین جزئیات و نویز از جمله مواردی هستند که این وب‌سایت بررسی دوربین به آن‌ها اشاره کرده است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات